LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fabrikant wil geen garantie geven

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
joosthebly

fabrikant wil geen garantie geven

Ongelezen bericht door joosthebly »

beste radar of andere mensen die dit lezen

er zijn 2 pootjes afbroken bij mijn beamer van de bodum plaat
ik was samen met mijn huisgenoot film aan het kijken toen ik krak hoorde
toen ik bij de beamer ging kijken hing deze nog maar aan 3 pootjes waardoor er nog 1 afbrak door de belasiting hierdoor op de andere pootjes
ik heb vervolgens de beamer voorzichtig naar beneden geschroeft
(de beamer hing altijd perfect en goed gemonteerd op de 4 bevestigings punten)
en heeft nooit enige druk opgestaan wel vond ik de beamer altijd vrij zwaar ik denk dat het hierdoor komt

ik heb de beamer op 13-1-2013 gekocht en 2 jaar garantie
ik heb de beamer aangeboden voor reparatie met de vraag de bodemplaat te vervangen onder de garantie
en gevraagt of ze mijn beamer konden schoon maken vanbinnen omdat ik rook in mijn huisje

ik kreeg vervolgens een mail van het reparatie centrum

De schade aan het ophang systeem is ontstaan door verkeerd gebruik en val niet onder garantie. Verder is de projectie helemaal verkleurd door de enorme rook aanslag in de projector. technisch gezien is de projector total loss door misbruik en valt dit niet onder garantie.
OPTICAL ENGINE and MAB set € 1.163,621

CASE,LOWER;B € 16,191

echter heb ik niet gevraagt om een nieuwe engine en spiegel/lamp set
ik stuur mij beamer op voor de bodem plaat en niet voor een nieuwe engine maar voor een klein beetje schoonmaken voor zo ver dat mogelijk is

ik ben van meening dat de bodemplaat onder gerantie valt omdat ik er altijd heel zuinig op ben geweest
en goed heb opgehangen met 2 personen
en ik heb een getuige huisgenoot die er bij was toen het voorval gebeurde
en ik vind dat het product ondeugtelijk was en recht heb op garantie de bodem plaat
deze zou het nooit mogen hebben begeven en omdat hun dit nog nooit hebben meegemaakt krijg ik geen garantie
ik heb nu contact opgenomen bij de verkoper en hoop dat deze iets voor mij kan doen

wat vinden jullie hiervan
schade en de beamerophanging met de ophaning is niks mis
4 bevestigings punten netjes met schoeven en druk ontlasters
ik kan helaas de foto's niet toevoegen omdat deze te groot zijn wilt u deze zien graag mij mailen [email protected]
wand vind u heb ik garantie hier op ik hoor het graag met vriendelijke groet joost hebly

czarczar

Re: fabrikant wil geen garantie geven

Ongelezen bericht door czarczar »

joosthebly schreef: De schade aan het ophang systeem is ontstaan door verkeerd gebruik en val niet onder garantie. Verder is de projectie helemaal verkleurd door de enorme rook aanslag in de projector. technisch gezien is de projector total loss door misbruik en valt dit niet onder garantie.
Volgens de technische dienst is de schade aan het ophangsysteem ontstaan door verkeerd gebruik.
Dat moeten ze dan maar nader aantonen, zij stellen dat immers.
Wat heeft u in hun ogen verkeerd gedaan bij het ophangen?

Dat ze ook een tweede schade constateren, namelijk verkleuring door rookaanslag, wordt door u niet betwist. Over die tweede schade is er dus geen geschil. U vraagt hen alleen of zij dat middels schoonmaken kunnen herstellen en als ze dat kunnen, dan dient u daarvoor natuurlijk ook te betalen.

U heeft er goed aan gedaan het probleem bij uw leverancier neer te leggen.
Dat is namelijk uw contractpartij. Ik zou dus eerst even afwachten hoe de leverancier denkt dit op te gaan lossen.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Dit hoort natuurlijk onder de garantie te vallen. Als je de beamer normaal heb opgehangen zou de lens ook niet kapot moeten gaan. Op de consuwijzersite kan je volgens mij voorbeeldbrieven vinden over hoe u de verkoper kunt aanspreken.

Probleem is altijd, zie je recht maar te halen als de verkoper niet wilt meewerken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

czarczar schreef: Volgens de technische dienst is de schade aan het ophangsysteem ontstaan door verkeerd gebruik.
Dat moeten ze dan maar nader aantonen, zij stellen dat immers.
Het gaat er niet om WIE dit stelt, maar WANNEER.
De eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper, daarna bij de koper.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Als de schroeven van het ophangsysteem te zwaar worden aangedraaid, is het mogelijk dat de boel na verloop van tijd knapt door moeheid. Als de beamer ouder is dan 6 maand, is het aan de koper om aan te tonen dat dit niet het geval was. Daarnaast klopt de topictitel ook niet, tenzij ts de beamer bij de fabriek gekocht heeft, moet ts zich beklagen bij de verkoper en niet bij de fabrikant.

Peer de Schuimer

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

berndv schreef:Als de schroeven van het ophangsysteem te zwaar worden aangedraaid, is het mogelijk dat de boel na verloop van tijd knapt door moeheid. Als de beamer ouder is dan 6 maand, is het aan de koper om aan te tonen dat dit niet het geval was. Daarnaast klopt de topictitel ook niet, tenzij ts de beamer bij de fabriek gekocht heeft, moet ts zich beklagen bij de verkoper en niet bij de fabrikant.
dit is dus meestal het geval.De meeste mensen denken dat hoe vaster ze het aandraaien hoe beter het is.
Foute redenatie, Vast is vast en hoe vaster je het aandraaid hoe meer draagvermogen aan de schroeven/bouten verdwijnt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Peer de Schuimer schreef:
berndv schreef:Als de schroeven van het ophangsysteem te zwaar worden aangedraaid, is het mogelijk dat de boel na verloop van tijd knapt door moeheid. Als de beamer ouder is dan 6 maand, is het aan de koper om aan te tonen dat dit niet het geval was. Daarnaast klopt de topictitel ook niet, tenzij ts de beamer bij de fabriek gekocht heeft, moet ts zich beklagen bij de verkoper en niet bij de fabrikant.
dit is dus meestal het geval.De meeste mensen denken dat hoe vaster ze het aandraaien hoe beter het is.
Foute redenatie, Vast is vast en hoe vaster je het aandraaid hoe meer draagvermogen aan de schroeven/bouten verdwijnt.
Klopt, en na 6 maand is het aan ts om te bewijzen dat het niet zo is gegaa. Hoe? Geen idee

Gesloten