LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement Warmtegarant -> bijbetaalde garantie en servi

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Freek

Faillissement Warmtegarant -> bijbetaalde garantie en servi

Ongelezen bericht door Freek »

Wij hebben in 02/2001 een Remeha Combiketel aangeschaft bij Warmtegarant Holland BV te Alblasserdam. Gelijk bij de aanschaf hebben we een bedrag van Euro 1475,00 bijbetaald waarmee we de garantieperiode konden verlengen tot 15 jaar en daarmee gelijk ook het onderhoud over 15 jaar betaald werd. Nu is per 10 juni Warmtegarant Holland BV failliet verklaard. Natuurlijk kunnen we een vordering bij de curator indienen, maar is Warmtegarant juridisch verplicht om het door ons betaalde bedrag te reserveren in haar boekhouding voor toekomstige verplichtingen en dit ook buiten de BV te parkeren om de overeengekomen aanspraken te kunnen honoreren. Wie weet het antwoord? Overigens mensen die gezamelijk actie willen ondernemen omdat ze in een soort gelijk schuitje zitten, zijn welkom!

martin meijer

Re: Faillissement Warmtegarant -> bijbetaalde garantie en servi

Ongelezen bericht door martin meijer »

Ook wij hebben een cv-ketel laten plaatsen door warmte-garant, en hebben hem incl. Service-profitplan genomen. Dit service-profitplan houd in dat je 10 jaar garantie en onderhoud hebt en tevens zit er een verzekering bij voor het geval je cv-ketel niet meer te repareren is. De premie voor dit alles hebben we vooruit betaald en we kregen de premie voor de verz. elke maand dat we er geen gebruik van maakten teruggestort 20,- euro per maand. Het eerste jaar kregen we netjes elke maand de premie terug, maar vanaf januari dit jaar haperde het, na bellen met de firma was het eerste excuus de verhuizing, maar het zou direct rechtgezet worden, dus niet. Volgende maand weer bellen, nu was het de boekhouder, die was ontslagen en had uit woede daarover gegevens van klanten op de computer gewist, maar het zou direct rechtgezet worden. DUS NIET!!. Maand erna weer bellen , etc,etc, Eind April hebben we een bedrag van 20,- retour gekregen met de vermelding op het afschrift "evt. betalingsachterstand wordt zo snel mog. verrekend ".
Nu lees ik dus dat de firma Warmte-garant failliet is, iets wat ik al vermoedde want ze zijn telefonisch niet meer te bereiken en ook hun website is uit de lucht.
Hoe zit het nu met onze garantie, Onderhoudscontracten en het teveel betaalde geld. Ik heb wel een zgn. Certificaat van de stichting "Warmte Garant" maar is dit iets waard.
Beste redactie of andere lezers kunt U mij en ongetwijfeld vele anderen helpen

Groeneveld

Ongelezen bericht door Groeneveld »

De garantie op de ketel zal worden verleend door de fabrikant. Als Warmtegarant niet wordt overgenomen door een andere firma zal U een financieel probleem hebben.
Zowel het teveel betaalde geld als ook de betaling van de extra verzekering zal U kwijt zijn.

Gert-Jan

Ongelezen bericht door Gert-Jan »

Ik zit in het zelfde schuitje ala Martin Meijer, en ik ben bang vele met ons.
Misschien kan Radar hier aandacht aan schenken en advies geven

fam

Ongelezen bericht door fam »

Heel toevallig kom ik op dit forum en lees dit!!!!! Dan hebben wij nu ook een probleem want ook wij hebben in begin 2002 een Remeha combi ketel door hun laten plaatsen met dezelfde betaling als jullie. Tenminste, wij leasen het voor 15 jaar en daar zou dan ook dat schoonmaak en onderhoud bij in zitten. Wat nu te doen dan? Ik hoop dat iemand daar een oplossing voor heeft. Ik blijf heel graag op de hoogte hiervan. Mocht ik wat te weten komen, laat ik het jullie ook wel ff weten.
Groet, Ank

Martin

Ongelezen bericht door Martin »

Heb zojuist contact gehad met de curator betreffende warmtegarant, er is niets meer te halen. Ongeveer 1000 mensen zijn de dupe, allemaal vooruit betaalde service contracten en vervangingsgarantie. Dhr en Mevr Huijser (Eigenaar van dit zooitje) hebben ong 450.000 euro in hun zakken gestoken, mooi weer gespeeld met hun gesponsord zaalvoetbalclubje. Het personeel is door Dhr. Huijser overgenomen en werkt nu voor één van zijn andere b.v. tjes. DAT MAG SCHIJNBAAR ZO IN DIT LAND MAAR GOEDGELOVIGE, HARDWERKENDE MENSEN HEBBEN HET NAKIJKEN. Ben echt woedend, ook op mijzelf dat ik er in ben getrapt, maar nog meer op de rechtstaat dat dit ongestraft zijn gang kan gaan. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Ank

Ongelezen bericht door Ank »

Hoi Martin.

Ik heb zojuist jou bericht gelezen. Ik wist echt niet hoe en waar te beginnen maar ben blij dat er iemand als jij iets verder bent gekomen. Al hebben we er dan niets meer aan! Ik ben het met je eens, wat een zooitje en dat dit mogelijk is. Ik was en ben ook woest erover.

Het enige wat men kan doen, is dat als die Fam Huijser weer ergens reclame voor maakt, dat men dan mensen gaat waarschuwen voor die bende. Het zij zo. Ik heb me inmiddels maar weer aangemeld voor een servicekontrakt bij de Nuon.

O jee, ik ben zo boos hè! Maargoed Martin, nogmaals bedankt en houd me eigen aanbevolen als iemand nog wat weet of hoort!!!!!!
Mvg. Ank.

Christa

Ongelezen bericht door Christa »

Ook wij hebben een leasecontract voor onze Remeha verwarmingsketel die we in april 2000 aangeschaft hebben bij Warmtegarant.

We kregen afgelopen zaterdag (12 juli) een brief van Comfort Card met het verzoek om:
*kopie van de koopovereenkomst met Warmtegarant
*kopie van de orderbevestiging en de factuur
*kopie van een eventueel verstrekt certificaat
*kopie van een eventueel verstrekte afleveringsbon
binnen 8 dagen op te sturen naar Comfort Card.

Volgens de brief is Comfort Card bezig een oplossing te zoeken voor haar klanten.
De dame die ik vanmorgen aan de telefoon had, vertelde mij dat ze met deze stukken naar de curator gaan, maar als ik dan lees dat er niets te halen valt bij deze zakkenvullers, zie ik het somber in. :cry:
Wat is wijsheid, direct elders een servicecontract afsluiten en daarmee al je rechten verspillen of nog even afwachten of er nog actie ondernomen gaat worden door de consumentenprogramma`s?

Christa

Ank

Goedemorgen. Ook wij hebben die brief van Comfort gekregen en ga vandaag alle stukken opsturen. Nu ja, als er dan toch niks te halen valt. je weet toch maar nooit! Ik reken nergens op, maar als niemand wat doet, krijg je zo wie zo niets.

En als er toch nog een overeenkomst komt met wie of wat dan ook, zeg ik de Nuon gewoon weer op. Als je nu om wat voor redenen dan ook een monteur moet laten komen, kost je dat ook geld. En niet zo weinig ook!

En waarom zou je dan je rechten ermee verspelen dan? Ik neem liever het zekere voor het onzekere wat dit betreft. Verder heb ik met deze materie ook nog nooit te maken gehad (gelukkig) dus weet eigenlijk ook niet hoe te handelen. Ik zie wel wat er van komt.

Maar dat het een groete bende was en is die Warmtegarant, daar ben ik wel zeker van en ik denk vele anderen. Ik hoop toch dat we elkaar hier om te hoogte willen houden over het hoe en wat!

Ank. :cry:

Christa

Hoi Ank,

Ook ik stuur vandaag alle stukken op.
Wat het onderhoudscontract betreft: dat sluit ik nog niet bij een ander af, tot nu toe hebben wij nooit problemen gehad met onze ketel en is hij begin dit jaar nog schoongemaakt en nagekeken.
Onderhoudscontracten (bij een ander bedrijf) sluit je ook meestal af voor een langere tijd. Kom je daar weer makkelijk vanaf, mocht er alsnog een oplossing gevonden worden, of moet je daar ook weer ontzettend veel moeite voor doen?

Ik neem de gok dat de verwarmingsketel het voorlopig blijft doen.
Gaat er toch iets mis dan bel ik wel een installatiebureau.
Geld kost het toch, maar ik zit niet vast aan een ander, misschien wel WURG contract, vast

Christa

Ank

Hallo Christa

Nu, hiervoor heb ik ruim 22 jaar het onderhoud door de Nuon laten doen en had er ook geen problemen mee hunner zije dan, dat ze daar moeilijk over deden toen ik het opgezegd had.

Ik denk wel dat ik er in ieder geval voor èèn jaar aanvast zit.(beslist geen wurgcontract) maar net wat jij ook zegd, het kost toch geld, hoe dan ook. En jij doet het zo en ik dus zo.

Maargoed, misschien komt er toch een oplossing en als niet, ja dan hebben we pech! We zien wel!

Mvg. Ank :wink:

Christa

Hoi Ank,

Zo zie je maar dat zo`n forum positief kan werken!
Door jou weet ik nu dat, mocht het fout gaan, de Nuon een goede partner is voor een servicecontract. Bedankt voor je tip! :lol:

Groet,
Christa

Ank

Hoi Christa.

Geen dank hoor! By the way, wij hebben de ketel sinds Maart 2002, dus er was en is nog niet naar gekeken wat onderhoud betreft. Dat had ik deze aankomende winter verwacht. Maar helaas dus niet meer door Warmtegarant. Gelukkig hebben wij tot nu toe ook nog niks aan de ketel gehad maar een collega van mij wel .

Hij heeft de ketel gelijk met ons laten plaatsen door hen en had een paar weken geleden geen warm water en toen hij belde kreeg hij geen gehoor en hij had het gelukkig zelf op kunnen lossen door de ketel te resetten. Nu, dat moet je dan ook maar weten! Ik heb daar geen verstand van! Hij vond het al zo vreemd dat hij geen gehoor kreeg maar nu weten we waarom dus niet.

Ben benieuwd hoe dit alles af gaat lopen.
Groetjes Ank. :wink:

GJ

Ongelezen bericht door GJ »

LEZERS OPGELET VOORDAT ER NOG MEER SLACHTOFFERS VALLEN:
Sinds 13/06, dus 3 dagen later dan dat hij Warmtegarant heeft opgeblazen iS J.A. Huijzer weer een nieuwe BV begonnen onder de naam NeVeMa, telefoonnummer 0180-499440 op hetzelfde adres ALS wAMTEGARANT n.l.Nijverheidsstraat 14 B in Ridderkerk.
Correspondentieadres Gedempte Zalmhaven 325 in Rotterdam, zelfde adres als waar de stichting zat van Warmte-Garant.

Misschien valt daar nog wel wat te halen van de vele 100 duizenden euro's die hij heeft opgestreken.

lonnie

Ongelezen bericht door lonnie »

Het nieuwe bedrijf heeft ook een web-site namelijk www.nevema.info

Teun

Ongelezen bericht door Teun »

Hoe is dit mogelijk????????

Mensen mensen, ik roep u allen op.

DOE GEEN ZAKEN MET NEVEMA. Voor je het weet ben je al je geld kwijt en service????? Niks dus!

Lees de berichten hierboven. WAS dezelfde firma. :evil: :evil:

martin M.

Ongelezen bericht door martin M. »

heb een mailtje gestuurd naar Nevema, want volgens de site zitten ze op een ander adres alswaar Warmtegarant zat, en heb ze gewoon op de man af gevraagd of ze een doorstart waren van Warmtegarant. Kreeg direkt een mailtje terug met het verwachte antwoord; NEE wij zijn absoluut geen doorstart. HAD OOK NIET ANDERS VERWACHT MAAR TOCH.

Frederik

Ongelezen bericht door Frederik »

Beste mensen.

En ja hoor! Een advertentie in de Telegraaf van 4 september.

Men kan bij de firma, NeVeMa een nieuwe ketel bestellen! Lees eerst even de postings hierboven voor dat men dat doet. Ene oplichters zooi! Wees gewaarschuwd. :!: :!:

plauran

Ongelezen bericht door plauran »

Op 10 september 2003 heb ik bij de curator Borsboom&Hamm mijn vordering ingediend €2.111,52
Vervolgens ontving ik op 6 oktober 2003 een ontvangstbevestiging met de weinig opbeurende mededeling dat "naar het zich laat aanzien aan géén der crediteuren een uitkering zal kunnen worden gedaan".

Is er iemand die aangifte heeft gedaan bij de politie wegens oplichting door de heer J.A. Huijser en zijn echtgenote?weg
a

Fam

Ongelezen bericht door Fam »

Nee wij niet! Moet dat dan? En als je dat wel zou doen, wat kan je er mee bereiken dan? Want zoals gezegd, we hebben met zoiets dergelijks nog nooit te maken gehad. Ik lees dat graag weer van u.

MVG. Ank.

Gesloten