LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fauteuils van Prominent worden maar niet gerepareerd, slechte service
Fauteuils van Prominent worden maar niet gerepareerd, slechte service
Mijn ouders (81 en 82 jaar) hebben vorig jaar 2 relax fauteuils gekocht bij prominent a 4200 euro per stuk. Na lang wachten,zijn ze begin augustus 2020 eindelijk geleverd. Helemaal gelukkig waren ze. Op maat gemaakte stoelen waar ze hun laatste jaren nog heerlijk in konden zitten. Nu iets meer dan een jaar verder,zijn ze intens verdrietig dat ze de stoelen ooit daar gekocht hebben. Ondertussen zijn de monteurs 3x bij hun thuis geweest en de 4de keer hebben ze de stoelen mee genomen voor reparatie. Vorige week (na 3 weken) hebben ze de stoelen weer terug gebracht. De jonge man die ze terug kwam brengen heeft ze neergezet en teste de stoel....en wat denk je hij kraakte nog steeds!!! Direct weer melding van gemaakt. Het antwoord van prominent was...dat is een product eigenschap en hier kunnen wij niks meer aan doen,dossier gesloten!! Waarna ik contact heb gezocht met prominent,ik ben/was des duivels,maar ze verschuilen zich nu achter de product eigenschap en kunnen/willen niks meer doen. Ik vind het schandalig dat 2 oudere mensen die hard gespaard hebben van hun aow dit word aangedaan!! Geen nieuwe stoelen,geen geld terug niks!! Het is te gek voor woorden dat zo'n bedrijf dit doet...over de rug van oudere mensen(heb recensies opgezocht en ze blijken niet de enige te zijn waarde dit gebeurt is)
Heeft u nog enig idee hoe ik dit kan aanpakken,zodat mijn ouders nog van een leuke kraak vrije dag kunnen genieten. En niet alleen maar verdrietig zijn en zich beet genomen voelen,omdat prominent zich blijft verschuilen achter product eigenschap.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen,voordat nog meer mensen van hun spaargeld beroofd worden door mooie praatjes.
Heeft u nog enig idee hoe ik dit kan aanpakken,zodat mijn ouders nog van een leuke kraak vrije dag kunnen genieten. En niet alleen maar verdrietig zijn en zich beet genomen voelen,omdat prominent zich blijft verschuilen achter product eigenschap.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen,voordat nog meer mensen van hun spaargeld beroofd worden door mooie praatjes.
Re: Fauteuils van Prominent worden maar niet gerepareerd, slechte service
Maar wat is nu precies het probleem? Alleen een kraak, die een producteigenschap zou zijn? Ik lees niets over mogelijke oorzaken, mogelijke oplossingen, noem maar op.
bupaul
vindt dit leuk
Je maakt er een fraai gedramatiseerd verhaal van, puck.
Hard gespaard van de aow, niet alleen verdrietig zijn, leuke kraakvrije dag, van spaargeld beroofd.....
Maar echt concreet wordt het nergens in uw betoog, dus ik kan u geen advies geven. Zeker als het kraakje een producteigenschap is, dan houd het op.
Hard gespaard van de aow, niet alleen verdrietig zijn, leuke kraakvrije dag, van spaargeld beroofd.....
Maar echt concreet wordt het nergens in uw betoog, dus ik kan u geen advies geven. Zeker als het kraakje een producteigenschap is, dan houd het op.
Wanneer het showmodel ook kraakt heeft Prominent een punt. Maar dat zal waarschijnlijk niet.
4200 euro per stoel ? Dat is een flinke prijs, daar mag je wel wat voor verwachten.
Een filmpje van het kraken zou het wel duidelijker maken.
4200 euro per stoel ? Dat is een flinke prijs, daar mag je wel wat voor verwachten.
Een filmpje van het kraken zou het wel duidelijker maken.
Ik twijfel of kraken reden is om beroep te doen op de garantie. Dit kan ook erbij horen. Al verwacht je voor deze prijs wel een hoop kwaliteit.
Je ouders kunnen contact opnemen met hun rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Al denk ik niet dat hun iets mee kunnen.
Je ouders kunnen contact opnemen met hun rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Al denk ik niet dat hun iets mee kunnen.
Daar staat Prominent toch om bekend. Om aan ouderen voor een belachelijk hoge prijs stoelen aan te smeren, die helemaal niets voorstellen.
Jammer dat u die aankoop niet hebt kunnen voorkomen.
Jammer dat u die aankoop niet hebt kunnen voorkomen.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
Als ik de reacties op Trustpilot bekijk zijn ze over het algemeen tevreden. Als klanten ontevreden zijn kunnen ze mailen naar de zaak.
Als ik u was zou ik de kwestie naar dit mailadres sturen. Hou de mail dan wel beknopt en zakelijk zonder emotionele bijzaken.
-- Noot van de moderatie: het vermelde e-mailadres werd weggehaald omdat het niet om een openbaar bekend (op de website vermeld) e-mailadres gaat.
Als ik u was zou ik de kwestie naar dit mailadres sturen. Hou de mail dan wel beknopt en zakelijk zonder emotionele bijzaken.
-- Noot van de moderatie: het vermelde e-mailadres werd weggehaald omdat het niet om een openbaar bekend (op de website vermeld) e-mailadres gaat.
Er bestaat volgens mij geen enkele stoel in de wereld waarvan kraken een producteigenschap is. Het wordt tijd voor een gepeperde in gebreke stelling of uw rechtsbijstandverzekering.
Prominent geeft duidelijk aan dat de meubels kunnen kraken . Dus probleem opgelost.
-
Ik heb begin dit jaar ook een aangemeten stoel besteld bij prominent in zowat dezelfde prijsklasse.
Ook deze stoel had dat probleem.
Tot 2 keer toe is een monteur op bezoek geweest.
Na de eerste keer was het geluid niet helemaal verdwenen
De 2e keer is een gedeelte van het onderstel (de poot tussen stoel en bodemplaat) vervangen
Daarmee was het probleem opgelost.
Daarna geen last meer. Dat een stoel dus moet kraken is dus blijkbaar niet waar.
Overigens ik ben al jaren klant bij prominent.
Ik moet zeggen dat ik de service altijd prima heb gevonden.
Ben eigenlijk erg verbaasd over het feit dat er zoveel klachten zijn.
Ik vind het, gezien mijn ervaringen, niet terecht.
Ook deze stoel had dat probleem.
Tot 2 keer toe is een monteur op bezoek geweest.
Na de eerste keer was het geluid niet helemaal verdwenen
De 2e keer is een gedeelte van het onderstel (de poot tussen stoel en bodemplaat) vervangen
Daarmee was het probleem opgelost.
Daarna geen last meer. Dat een stoel dus moet kraken is dus blijkbaar niet waar.
Overigens ik ben al jaren klant bij prominent.
Ik moet zeggen dat ik de service altijd prima heb gevonden.
Ben eigenlijk erg verbaasd over het feit dat er zoveel klachten zijn.
Ik vind het, gezien mijn ervaringen, niet terecht.
Wij hebben ook ca. 13 jaar geleden lederen relaxfauteuils gekocht. Die waren toen ook ontzettend duur, ca. €3500 voor 2 stuks. De prijs die jij noemt lijkt mij niet juist. Maar om bij het onderwerp te blijven, ook onze fauteuils kraken. Dit komt door het verstel mechanisme wat onder de stoel zit. Als je eenmaal zit en blijft zitten, dan kraken de stoelen niet. Volgens mij is het kraken dus inherent aan het systeem van verstellen en is hier niets aan te doen.
-
Je overtreedt de AVG door een mailadres van een medewerker van Prominent te publiceren.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑11 nov 2021 00:49Als ik de reacties op Trustpilot bekijk zijn ze over het algemeen tevreden. Als klanten ontevreden zijn kunnen ze mailen naar xxxx
Ook gek dat de moderatie dit al dagen laat staan.
-- Reactie van de moderatie: Élk bericht nagaan dat op het forum wordt geplaatst is voor de moderatie onmogelijk. Daarom opnieuw: meldingen zijn belangrijk. Het werd aangepast.
Kijk even op de site naar de prijslijst en kom dan terug.Wille396 schreef: ↑14 nov 2021 17:23Wij hebben ook ca. 13 jaar geleden lederen relaxfauteuils gekocht. Die waren toen ook ontzettend duur, ca. €3500 voor 2 stuks. De prijs die jij noemt lijkt mij niet juist. Maar om bij het onderwerp te blijven, ook onze fauteuils kraken. Dit komt door het verstel mechanisme wat onder de stoel zit. Als je eenmaal zit en blijft zitten, dan kraken de stoelen niet. Volgens mij is het kraken dus inherent aan het systeem van verstellen en is hier niets aan te doen.