In 2001 kocht ik een camera voor (toen nog) 900 gulden.
Merknaam Minolta. Omdat mijn vorige camera zo'n vijftien jaar oud is (ook van minolta) dacht ik dat hij aan vervanging toe was.
Ecter de eerste vakantie dat ik hem meenam (10 weken scandinavie) ging het al mis. Ik heb zo'n 10 rolletjes weg kunnen gooien, omdat er niks op stond.
Ik ging dus terug naar de winkel waar ik hem gekocht had en vroeg om een nieuwe camera. Dat kon niet, maar ze zouden hem repareren. kosteloos, want het was nog binnen de garantie.
Zo'n ander half jaar na de reparatie weer een aantal rolletjes geen foto's en dus hetzelfde probleem.
terug naar de winkel; nu moet ik 126 euro reparatie kosten betalen, terwijl het in mijn ogen gewoon een productie fout is, die blijkbaar niet geheel te herstellen is. Ik wil die camera niet meer; Ik vertrouw het toestel niet. wat kan ik doen?
Op dit moment ligt het toestel in de winkel.
graag reacties
Bvd, Karin
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fotocamera
Re: fotocamera
Beste Karin;
Hoe ging het foto's maken na de eerste reparatie binnen de garantie periode?
Als het toestel het toen goed heeft gedaan, maar nu weer dezelfde problemen heeft klopt er iets niet aan het toestel.
Je mag er namelijk vanuit gaan als consument, dat je langer plezier zult hebben van een dergelijk toestel dan in jou geval.
Kijk maar eens op: www.sta ik sterk.nl
Daar kun je wellicht vinden, hoe je het beste verder kunt handelen.
succes hiermee.
Hoe ging het foto's maken na de eerste reparatie binnen de garantie periode?
Als het toestel het toen goed heeft gedaan, maar nu weer dezelfde problemen heeft klopt er iets niet aan het toestel.
Je mag er namelijk vanuit gaan als consument, dat je langer plezier zult hebben van een dergelijk toestel dan in jou geval.
Kijk maar eens op: www.sta ik sterk.nl
Daar kun je wellicht vinden, hoe je het beste verder kunt handelen.
succes hiermee.
Re: fotocamera
Hallo Jan
Bedankt voor je tip.
Ik heb inderdaad 1 vakantie gebruik kunnen maken van m'n toestel. De foto's waren toen wel goed.
Inmiddels heb ik mijn rechtbijstands verzekering ingeschakeld en denk er ook aan om het aan te kaarten bij de geschillencommissie.
we zullen zien wat de verzekering gaat doen.
ik laat nog wat weten
karin
Bedankt voor je tip.
Ik heb inderdaad 1 vakantie gebruik kunnen maken van m'n toestel. De foto's waren toen wel goed.
Inmiddels heb ik mijn rechtbijstands verzekering ingeschakeld en denk er ook aan om het aan te kaarten bij de geschillencommissie.
we zullen zien wat de verzekering gaat doen.
ik laat nog wat weten
karin