LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FujiFilm 2800 Zoom na 18 mnd. defect

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Matthijs

FujiFilm 2800 Zoom na 18 mnd. defect

Ongelezen bericht door Matthijs »

Mijn digitale camera hield er na 18 maanden helaas mee op. De reparatie (gelukkig kan hij gerepareerd worden) gaat waarschijnlijk ongeveer €80 euro kosten.
Volgens de aankoopbon en de boekjes van Fuji is de garantietermijn 12 maanden.
Nu mijn vraag:
Was sinds vorig jaar januari de minimale garantietermijn niet 24 maanden geworden?

Op welke manier kan ik aanspraak maken op deze minimale garantie van 2 jaar?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor de tips,
Matthijs

Gast

Re: FujiFilm 2800 Zoom na 18 mnd. defect

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb pas een droger gekocht en daar kreeg ik gewoon 1 jaar garantie op. Standaard 2 jaar garantie???? Op internet kan ik niks vinden dat 2 jaar minimaal is. 1 jaar is tegenwoordig wel standaard.

En er wordt vaak aangeboden om extra garantie bij te kopen.

Gast

Nu, garantie bijkopen zou ik NIET doen. Tegenwoordig als je iets koopt mag je blij wezen dat die zaak waar je de spullen koopt, over een tijdje nog wel bestaat. En als niet, ben je al je rechten kwijt.

Gast

Er is zelfs een nieuwe europese wet genaamd Koop en Garanties, alleen daar heb je recht op een half jaar garantie.
Het verhaal dat je 2 jaar garantie hebt, lijkt mij stug, maar je kunt wel de voorwaarden van de leveransier er eens op na leggen en de voorwaarden van het produkt ( de Bouwer).
Het wil wel eens voorkomen dat op het produkt zelf al een garantie van 2 jaar zit of zelfs levenslang, bvb CDR-RW merk type ga ik niet noemen, wil ten slotte geen reclame maken.
Ook komt het wel eens voor dat men op een artiekel al een garantie zetten van een jaar met optie tot verlenging van 1 jaar (dus 2 Jaar), terwijl de fabrikant standaard 2 jaar garantie leverd op hun produkten.
Op deze manier betaal jij ergens voor dat je eigenlijk al hebt, bij de aanschaf van het product.
Maar goed dit staat vermeld in de documentatie die bij het product geleverd wordt.

Goed lezen mischien heb je zelfs nog bij de leverensier of bij de fabrikant garantie.

Gesloten