LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fujifilm Digicamera zonder garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
De Raaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2004 18:44

Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door De Raaf »

Hallo,

Ik heb nu net 14maanden mijn Fujifilm Finepix 2600z digicam. Echt een leuk camerateam.
Maakt leuke foto's en makkelijk in gebruik.

Alleen sinds kort begon hij hele wazige foto's te maken, ik had het vermoeden dat de lens niet goed was en niet meer goed kon scherpstellen.
Na wat navraag bij de winkel waar we gekocht hadden zeiden ze dat het dat best kon zijn, maar omdat hij 14 maanden oud is moest hij naar Fuji NL toe.
Dus ik heb hem op gestuurd naar Fuji. Na weekje belde ze me op, Euh Meneer, deze camera dat is een Duitse, deze is geïmporteerd, dus wij geven daar geen garantie op :S. Hij zou terug moeten naar Fuji Germany.

Maar ik wist daar helemaal niets vanaf, naar mijn weten heb ik gewoon een NL cameras, ik had hem ook gewoon in een NL shop gekocht :S.
Dus ik bellen met die shop, Ja zeggen ze , idd de meeste camera's importeren wij das veel goedkoper.

Fuji had al gezegd dat de lens kapot was, toen hebben zei na een telefoontje de camera opgestuurd naar de winkel van aanschaf, na onderzoek constateerde ze daar hetzelfde en vervangen van de lens gaat me € 188 euro kosten.
Dit is net zo veel als een nieuwe.

Ik denk ook dat ik hem niet terug neem en wat bij leg en een nieuwe koop. Nu WEL een Nederlandse.

Ik vind het maar vaag dat een toestel van net een jaar oud al zulke defecte heeft en dat dat volgens de winkel veel vaker voor kwam, zei hadden met regelmaat Funji camera's met kapotte lenzen of iets dergelijks.

Ik weet niet of er meer mensen zijn met deze problemen, meer gedupeerde.
Of dat er mensen zijn die weten wat nu het beste te doen, heb ik nog ergens een poot om op te staan?

MvG

inxsnl

Re: Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door inxsnl »

Geachte lezer

U kunt uw verkoper volledig aansprakelijk stellen deze heeft m aan u verkocht en hoort voor een passende oplossing te zorgen

sjon77

Re: Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door sjon77 »

passende oplossing ?? garantie is voorbij ,wel kan de winkel wellicht je tegemoed komen met de helft ,voor de rest heb je geen garanties meer,of wil je beroepen op een of andere consumentenrecht ,die gang naar de rechter is die 200 euro niet waard!

gr.sjon van heukelen

inxsnl

Re: Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door inxsnl »

Er bestaat ook nog iets van produkt aansprakelijkheid, in dit geval is de garantie maar 2 maanden verstreken en mag u de leverancier aanspreken op het leveren van een slecht produkt . de economische levensduur van een camera is echt niet 12 maanden . Raaf ga ervoor en spreek de leverancier er op aan. groeten Tim

sjon77

Re: Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door sjon77 »

dat laatste is als je kan aantonen dat je het apparaat naar behoren hebt behandeld en gebruikt,9 van de 10 mensen zijn absoluut niet zuinig met hun spullen,maar goed succes met je consumenten rechten,het is lijkt me je inspanningen niet waard gewoon weggooien en een nieuwe kopen .

inxsnl

Re: Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dit laatste bericht slaat helemaal nergens op . u lijkt wel de uitvinder van de wegwerpcultuur, en ik vind het van de zotte om maar aan te nemen dat er niet zorgvuldig mee is omgegaan . Dit zijn echt antwoorden van een verkoper . raaf haal je recht je staat in het gelijk.
vrgr Tim.

zick

Re: Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door zick »

Bij de aankoop van een digitale camera doet u er goed aan om altijd aan de verkoper de vragen of er een nederlandse gebruiksaanwijzing plus een nederlandse garantiekaart bij zit, u weet dan zeker dat u een nederland geimporteerd apparaat koopt zonder dat u later problemen met de garantie krijgt. De bewuste mijnheer met de fuji camera heeft niets te maken met fuji maar met de winkel waar hij de camera heeft gekocht, een beetje winkel met service lost dit goed op en stuurt de klant niet naar de importeur, de winkelier weet waar hij mee bezig is en moet de klant dus eigenlijk goed inlichten. Dus let op digitale camera's die heel goedkoop lijken kunnen achteraf heel duur zijn.
Nogmaals dat u een camera koopt bij een winkelier die zijn camera,s niet via de normale importeur koopt is niet een reden om bij diezelfde importeur te klachten, immers hij heeft aan de verkoop niets verdient en hoeft dus ook geen service te verlenen, en.... klagen bij de winkelier met deze heeft u een overeenkomst en niet met de importeur.

De Raaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2004 18:44

Re: Fujifilm Digicamera zonder garantie

Ongelezen bericht door De Raaf »

Bedankt voor de reacties,

Ik heb contact gehad met consumenten recht en heb na aanleiding van dat gesprek een aangetekende brief gestuurd met bezwaar en klacht.

Na 3 dagen belde de eigenaar me op met de mededeling dat de reparatie na een gesprek met de importeur de reparatie voor deze 1e keer onder garantie valt en nu wordt hij dus kostenloos gemaakt.

Is mijn inzet toch NIET voor niets.

Nogmaals bedankt voor jullie snelle en duidelijke reacties.

Ik laat nog even weten hoe alles verder gaat, over 2 weken is het toestel klaar heeft men gezegd.

Gesloten