Ik heb helaas ook zo een soort gelijke ervaring!!
Na 1 jaar ging mijn HP omnia defect en heb ik deze aangeboden ter voor reparatie.
De computer is opgehaald door een transportbedrijf welke ook een doos met bescherming mee bezorgde.
Deze vriendelijke man heeft mijn pc ingepakt, dicht geplakt en gelijk meegenomen.
Na 1,5 week kreeg ik de pc terug aangeboden via dezelfde transportbedrijf.
Eenmaal uitgepakt was de schik erg hoog.
De pc was zwaar beschadigd.
Eenmaal hp gebeld, foto uitgewisseld en een aantal dagen later kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat de schuld niet bij hen ligt maar bij de inpakker.
Aangezien de chauffeur de doos had ingepakt ligt de schuld bij de transporteur, maar helaas ik word van het kastje naar het muurtje gestuurd en geven vooral elkaar de schuld.
De pr van HP heeft zelfs mij beschuldigd van FRAUDE / oplichting!
Zij zei "U heeft de pc aangeboden voor reparatie en nu probeert u de schade in de voeten van de transporteur en hp te schuiven"!!
Schandalig voor woorden!
Ik heb de pc heel meegegeven.
Ik ga hier zeker werk van maken!
Het is nu de eerste keer dat ik dit mee maak en ik weet totaal niet bij wie ik me moet melden voor dit soort zaken?
Weet iemand of er een soort geschillencommissie bestaat voor geschillen tussen bedrijven zoals HP en consumenten.
Op internet komt HP er niet echt goed uit! er zijn meerdere zaken zoals deze.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie afwikkeling + transportschade
Re: Garantie afwikkeling + transportschade
Ja over HP kan ik alleen maar zeggen. Hell Products. Opzich mooie bakken, maar als er wat is gaat zelfs de VN veiligheidsraad je niet helpen. HP is zo arrogant.
Ook dit verhaal is vrij simpel. HP heeft een reparatie verricht. In haar opdracht heeft een transporteur de PC terug bezorgd. De PC is beschadigd gearriveerd. Wie is hier verantwoordelijk? HP natuurlijk.
Als HP jouw beschuldigd van fraude moeten ze komen met keiharde bewijzen. En ander zul jij ze aanklagen wegen laster en smaad. Sterker nog, laat hun maar bewijzen wat ze hebben verstuurd, en dat alles heel is aangekomen.
Ook dit verhaal is vrij simpel. HP heeft een reparatie verricht. In haar opdracht heeft een transporteur de PC terug bezorgd. De PC is beschadigd gearriveerd. Wie is hier verantwoordelijk? HP natuurlijk.
Als HP jouw beschuldigd van fraude moeten ze komen met keiharde bewijzen. En ander zul jij ze aanklagen wegen laster en smaad. Sterker nog, laat hun maar bewijzen wat ze hebben verstuurd, en dat alles heel is aangekomen.
Re: Garantie afwikkeling + transportschade
HP heeft idd een nare arrogantie over zich en stelt zich zeer dominant op.
Ik ben zelf ook ondernemer, en als een klant bij mij komt met een klacht behandel ik die zo goed mogelijk.
Ik heb het gevoel dat HP dit ook af probeert te wimpelen.
Die vermoeden is alleen maar versterkt door de uitspraak van de medewerker van hp, t.w.:
"Als HP elk beschadigd product moet vergoeden welke verkeerd is behandeld, gaat HP waarschijnlijk failliet."
Volgens mij is dit een kwestie van verzekering via de transporteur.
Jammer dat HP zo met hun klanten om gaat.
Ik ga het volgende doen.
Chauffeur vragen of hij wilt verklaren dat hij de pc in goed staat heeft ingepakt.
de bandrecorders opvragen bij HP betreft onze gesprekken en HP aansprakelijk stellen.
Ik ben zelf ook ondernemer, en als een klant bij mij komt met een klacht behandel ik die zo goed mogelijk.
Ik heb het gevoel dat HP dit ook af probeert te wimpelen.
Die vermoeden is alleen maar versterkt door de uitspraak van de medewerker van hp, t.w.:
"Als HP elk beschadigd product moet vergoeden welke verkeerd is behandeld, gaat HP waarschijnlijk failliet."
Volgens mij is dit een kwestie van verzekering via de transporteur.
Jammer dat HP zo met hun klanten om gaat.
Ik ga het volgende doen.
Chauffeur vragen of hij wilt verklaren dat hij de pc in goed staat heeft ingepakt.
de bandrecorders opvragen bij HP betreft onze gesprekken en HP aansprakelijk stellen.
Re: Garantie afwikkeling + transportschade
Nee, dat is hij niet; zie de postwet.eezacque schreef:(...) de vervoerder is aansprakelijk voor de schade bij het vervoer, (...).
Daarmee heeft de verkoper een oneerlijke handelspraktijk verricht en is hij derhalve verplicht om de schade die uit deze handeling volgt te vergoeden.VanTurenhout schreef:De kosten en het risico voor het retourneren zijn, in het geval van verzending, voor rekening van de afzender.
Als ik uit ga van non-conformiteit, welke bij voorkeur is ontdekt binnen zes maanden na aflevering, dan geeft de verkoper dit de verplichting om het product te komen ophalen. Hij dient dan ook de kosten en het risico van verzending te dragen. Dit is niet anders wanneer het product op instructie van de verkoper wordt verzonden, omdat de koper dan optreed als vertegenwoordiger van de verkoper.
De wet rondom de koop kunt u terug vinden in het burgerlijk wetboek, boek 7, titel 1 en dan met name art. 7:6, 7:17, 7:18 en 7:21 BW. De wet rondom de oneerlijke handelspraktijk kunt u terug vinden in het burgerlijk wetboek, boek 6. Via de www.wetten.nl kunt u de actuele versies hiervan vinden.