LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie als je factuur niet betaald ja of nee?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Vraag1

Garantie als je factuur niet betaald ja of nee?

Ongelezen bericht door Vraag1 »

Eind december 2017 heb ik een PVC vloer gekocht voor € 4800,00 . Op 25 januari 2018 is deze PVC vloer bij mij thuis geleverd. Op 30 januari 2018 is een ZZP-er van het bedrijf waar ik de vloer heb gekocht, de PVC vloer komen leggen. Die ZZP-er heeft wat beschadigingen gemaakt. De muur moest opnieuw geverfd worden. Hier was ik niet blij mee en dat heb ik die middag rond een uur ook doorgegeven. Hij heeft er een foto van gemaakt en naar zijn opdrachtgever gestuurd. Hij werd toen een beetje boos, maar heeft uiteindelijk zijn opdrachtgever gebeld en die heeft gezegd dat ik het moest laten verven en de rekening naar Alfa vloeren moest sturen. Dit is niet gebeurd. Ze hebben de muur niet betaald. Ook zijn er wat beschadigingen op de bestaande deuren. En er zat er ook nog een grote kras bij de rode verf in de gang die hij ook heeft gemaakt. Dit moet ook opnieuw geverfd worden. Daarna is de leverancier gekomen en heeft gezegd dat ik een nieuwe vloer zou krijgen omdat van deze vloer allerlei stukjes afbraken. De oude vloer is eruit gehaald en heeft weer extra beschadigingen met zich mee gebracht namelijk de vloer was gelegd zonder dat de keuken erop stond en nu moest de oude vloer onder de keuken vandaan gehaald worden. Dit kon er niet meer opnieuw onder gelegd worden. Dus hier heb ik 3 pakken PVC voor gekregen zodat als de keuken er ooit uit gaat ik het kan helen. Wordt er ook niet mooier op. Toen braken er weer stukjes van de PVC vloer af. Deze zijn handmatig met een kit bijgewerkt. Toen moest ik nog schoonloopmatten hebben en hier gaat het om. Er is mij nooit verteld dat ik voor deze matten moest betalen. Er is ook nooit een bedrag genoemd en nu krijg ik in ene een rekening van 157,95. Ik heb contact opgenomen met het bedrijf en gezegd dat ik dat niet wilde betalen. Er is mij nooit verteld dat ik deze matten moest betalen en er is ook nooit een bedrag genoemd. Ik was ervan uitgegaan dat hij dat zou betalen omdat de vloer niet onder mijn keuken door kan lopen. Hij kon de beschadigingen ook niet oplossen en hier heeft hij ook geen vergoeding voor gegeven. Dan vind ik het redelijk als hij deze kosten voor zijn rekening neemt en ik dan met de beschadigingen blijf zitten en dat de PVC vloer niet onder mijn keuken doorloopt. De PVC vloeren bedrijf vertelde mij als ik de factuur niet betaalde dan was dat goed maar dan verviel de garantie. Kan dit zomaar? Graag jullie reactie en wat zou ik eventueel moeten doen om te zorgen dat ik toch nog garantie behoudt en deze factuur niet hoef te betalen.
Bedankt.

yan

Re: Garantie als je factuur niet betaald ja of nee?

Ongelezen bericht door yan »

en de rekening naar Alfa vloeren moest sturen
En alfa vloeren is waar u de vloer heeft gekocht (wie het in hun opdracht komt leggen, een medewerker, zzp;er of sinterklaas is niet relevant)
Dit is niet gebeurd. Ze hebben de muur niet betaald
Ik neem aan dat de rekening voor de schade een stuk hoger is dan die van de matten.

Aangeven dat ze eerst de schade kunnen vergoeden (binnen 14 dagen, anders schakelt u een incasso bureau in) en dat u daarna zal nadenken over het bedrag van de matten

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als u de matten niet gelijk met de vloer gekocht heeft , bv 2 dagen later, heeft deze koop niets met de klacht van de vloer te maken . Dus betalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er een keuken staat ga ik er ook omheen... en bij weghalen, jammer dan....

Als je onder de keuken ook een nieuwe vloer wilt, gewoon die vooraf weghalen of tegen kosten laten weghalen!

Als je een vloer koopt inclusief leggen maakt niet uit wie het legt, schade ontstaan tijdens het leggen is voor vloeren firma die netter personeel had moeten inhuren.

Gesloten