LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie auto 2006

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
david1986

Garantie auto 2006

Ongelezen bericht door david1986 »

Beste lezers,

Ik zit met het volgende probleem;

Twee maanden geleden heb ik een auto gekocht. Op deze auto zat 3 maanden garantie ( er staan geen voorwaarden van garantie vermeld dus volledige garantie ). Sinds een aantal weken maakt de auto met een koude motor een raar krassend geluid wanneer ik terug schakel van de 3 naar de 2. Vorige week zat de versnellingsbak opeens helemaal vast en kon ik helemaal niet meer schakelen. Het laatste probleem is inmiddels door de garage verholpen. Echter de versnellingsbak is nog steeds niet goed. Dat rare krassende geluid is niet weg en volgens mij voorspeld dit niet veel goeds. Ik heb dit aan de garage aangegeven en zij vertelden mij dat zij het probleem niet hebben gemerkt tijdens een proefritje. Omdat mij dit totaal geen goed gevoel geeft heb ik de garage gevraagd of er garantie op de reparatie zat. Dit was niet het geval ' het is op een bepaald moment het risico van een tweedehands auto ' was de letterlijke tekst.

Opsommend;
- Ik heb nog een dikke week garantie maar de garage vindt dat er niets aan de versnellingsbak mankeert. Als zij er mee rijden ondervinden zij het probleem namelijk niet.

Vraag;
- Hoe kan ik de garage juridisch 'dwingen' om een reparatie uit te voeren waarvan zij aangeven dat er niets aan kapot is?
- Mocht de versnellingsbak inderdaad buiten de garantietermijn kapot gaan lijkt me dat dit alsnog geregeld kan worden via de wettelijke garantie. Het is een auto van 6000 euro en daarvan mag je volgens mij verwachten dat de versnellingsbak niet binnen 3 a 4 maanden kapot is.

Graag ontvang ik jullie reacties......

Met groet,

David

trebelski

Re: Garantie auto 2006

Ongelezen bericht door trebelski »

Als dit geluid optreed bij het terug of opschakelen van de tweede naar de derde versnelling is waarschijnlijk de synchromesh-ring stuk.Deze zijn van een zachte legering (koper) en kunnen met ruw schakelen worden beschadigt en dan krijg je deze geluiden.Of het onder garantie zal worden gerepareerd nadat de 3 maanden garantie zijn verlopen kan je wel vergeten vrees ik. Dus kom nu in actie, ga naar een erkende merkdealer of anwb-station en laat vaststellen (kost wat geld maar nooit wat bv een ruilbak kost) wat het probleem is. Niet afgaan op wat dit bedrijf roept want dan is de kans groot dat er niets mee gebeurd en de garantie echt over is.

ronald g

Re: Garantie auto 2006

Ongelezen bericht door ronald g »

Als er een bovag garantie is af gegeven moeten alle gebreken die binnen de garantie termijn zijn geconstateerd gerepareerd worden, ook als het die termijn overschrijd. Kijk de voorwaarden er maar eens op na.

Gesloten