LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie bepaling bij its

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
benny

garantie bepaling bij its

Ongelezen bericht door benny »

Ik heb een breedbeeld tv gekocht bij its en heb bij deze een 5 jarige garantie bijgekocht.
na 13 maanden ging mijn tv stuk en heb its hierover ingelicht.
Dit was op een vrijdagmorgen en ik kreeg als antwoord dat het weekend was en dat het druk was.
Wel zijn mijn gegevens opgevraagd over de tv en garantie bon.
Men zei dat ze me terug zouden bellen die dag of eventueel maandag.
Dit is niet gedaan en heb dinsdag zelf even gebeld.
Hierop kreeg ik als antwoord dat ze me niet terug zouden bellen en dat t.v.a dit zou doen omdat alles op de fax was gestuurd.
Deze heeft de tv opgehaald en met de opmerking dat de kosten voor het maken eerst door mij zelf betaald moet wordenen dat ik met die bon weer naar its moest om mijn geld terug te krijgen.
Ben weer naar its gegaan om verhaal over de garantie te krijgen en daar zeiden ze doodleuk dat die voorwaarden op de achterkant van de verkoop bon staat die je pas na de koop krijgtOok zeiden ze dat ik blij moest zijn dat ik extra garantie er bij had anders had ik alles zelf moeten betalen
Heb nog gezegt dat ze dan wel even bij de verkoop het hadden kunnen vermelden maar kreeg zeer de indruk dat ze met de klant weinig te maken hadden en dat ik dat zelf allemaal wel had kunnen uitvogelen.
Ik vindt dit geen manier van zaken doen en al helemaal niet dat ze er zo een extra garantie bij verkopen zonder verdere informatie.
Dus mensen kijk uit met extra garantie er bij kopen vraag naarde voorwaarden en ik vraag me af of dit zo wel kan.

Ruud L

Re: garantie bepaling bij its

Ongelezen bericht door Ruud L »

Ooit gehoord van informatieplicht van de koper? Je dient ook zelf een aantal zaken uit te zoeken en te vragen bij een verkoop. Als je een verzekering koopt, is het toch logisch dat je wilt weten wat je koopt?

Als je een auto koopt en de verkoper zegt: "ik heb hier nog een mooie", dan roep je toch ook niet meteen: "Doe maar" ?

devil

Ongelezen bericht door devil »

heb ook zoiets gehad maar dan bij bcc
en daar moest ik ook eerst de kosten zelf betalen maar kreeg het daarna wel vergoed. bij navraag bleek dat elke winkel di extra garantie aanbiedt het opdezelfde manier doet! als ik de tv zelf gebracht zou hebben dan hoefde ik het niet vooruit te betalen omdat de reparatie dan niet via een buitendienst ging maar intern gedaan werd?

het is toch wel goed gekomen achteraf :wink:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nooit van gehoord, maar als dit klopt dan is het idd handig om te weten als je een extra garantie erbij neemt.

Ik zou zelf ook nogal geirriteerd zijn als ik te horen krijg dat een 3000 euro tv kapot en even de reparatie kosten zelf moet betalen en daarna terug zou krijgen.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Geachte lezer

De verkopende partij gaat in deze niet vrijuit
Deze had u moeten inlichten over de voorwaarden en u er op moeten attenderen dat er nog kleine regeltjes waren

Gesloten