LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Beyerdynamic / DT660 koptelefoon

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
vangoghnl

Garantie Beyerdynamic / DT660 koptelefoon

Ongelezen bericht door vangoghnl »

Hallo,

Ik had even een vraag. Een maaand geleden kocht ik een koptelefoon bij Hobo Hifi in amersfoort. De Beyerdynamic / DT660 Ik kocht deze voor €160. Vanaf het moment dat ik hem ging gebruiken zat er een een soort krakend geluid in aan de linker kant. Ik was dus terug gegaan en gevraagd. Zegt die ja dat kan hij moet nog inspelen enzo. Maar twee weken later deed hij het nog steeds. Dus ik ging terug, en hij zegt ja dat klopt niet. Hij ging hem dus opsturen voor reapratie.

Echter werd ik van de week door ze gebeld. Het probleem was vastgesteld. de linker kant was de speaker geknald ofzo. Maar nu komt het dit zou komen door overbelasting. En dat viel dan niet onder de garantie. Ze hadden hem nu gerepareerd maar moest maar even €80 betalen voor de garantie.

Dit is toch te gek voor woorden. Er zit twee jaar garantie op dat ding. Nu is die stuk wat hij dus al gewoon was omdat hij dit echt al direct deet toen ik hem uit de verpakking haalde. Gebruik hem alleen maar op mijn Iphone waar ik ook nog eens een geluidslimiter op gebruik, omdat ik niet vroeg tijdig doof wil worden. En nu krijg ik zo iets.

Nu is mijn vraag. ik moet er dinsdag heen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik ben dus echt niet van plan om even €80 neer te leggen voor een product van amper 4 weken oud. Waar ik twee jaar garantie op zou moeten hebben.

Met vriendelijke groet,
vincent

Veldt01

Re: Garantie Beyerdynamic / DT660 koptelefoon

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Vraag is even of de koptelefoon nieuw in de verpakking zat toen je hem kocht. Is dit het geval dan kan Beyer (serieus bedrijf) weleens gelijk hebben. Overbelasting is aan te tonen door een verbrande spoel en dit hoeft zeker niet te worden veroorzaakt door de telefoon heel hard te zetten een sterk vervormd signaal (= goedkope versterker of bijv. een tv/spelcomputer) kan dit ook veroorzaken. Overbelasting is prima aan te tonen en dan zul je moeten betalen.

Als de verpakking open was (= verkoper aanspreken) of je hebt de klacht meteen gemeld zou je met de verkopende partij kunnen overleggen hoe hiermee om te gaan.

alfatrion

Re: Garantie Beyerdynamic / DT660 koptelefoon

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik adviseer je om een brief te sturen. Hierin geef je aan dat jij je beroept op de wettelijke garantie, dat jij het gebrek binnen zes maanden na de koop hebt ontdekt en daarom er wettelijk moet worden vermoed dat het product ondeugdelijk is. Derhalve heb jij recht op kosteloos herstel of vervanging. Je kunt er nog aan toevoegen dat als aangeven dat je de koop ontbind indien ze hier niet mee akkoord gaan. Als de winkel dwars blijft liggen moet je naar de rechter gaan en dat is duur.

Gesloten