LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie bij een digitale decoder (satteliet)
Garantie bij een digitale decoder (satteliet)
Hallo allemaal,
Ik heb eind 2009 een digitale decoder gekocht waarop 2 jaar fabrieksgarantie is gegeven door de winkel. De digitale decoder vertoonde mankementen sinds de kerst en werd met de dag erger en erger. Daarom besloot ik contact op te nemen met de winkel. Deze hebben mij vervolgens aangeboden om de decoder te repareren. Daar ben ik akkoord mee gegaan. Nu heb ik de decoder sinds vorige week weer terug. De reparatie heeft 7-8 weken geduurd, omdat ze 'm naar de fabrikant in Duitsland moesten sturen.
Maar wat blijkt nu, de decoder vertoont nog steeds dezelfde defecten. Hierdoor heb ik nu 7 tot 8 weken helemaal voor niks moeten wachten en ben ik voor de gek gehouden. Ze hebben gewoon helemaal niks aan de decoder gedaan! Dit gerommel heeft grote gevolgen thuis gehad; de kinderen zijn inmiddels door hun dvdtjes heen en ik wil ook weer fatsoenlijk het nieuws kunnen volgen.
Ik heb nadat ik heb opgemerkt dat er helemaal niks aan de decoder is gedaan direct contact opgenomen met de winkel en deze kwam met de doodleuke opmerking; 'dan sturen we 'm toch weer op voor reparatie'. Toen ik vroeg hoe lang het dit keer zou gaan duren, konden ze geen antwoord geven. Ook toen ik doorvroeg of een 2de reparatie misschien net als de eerste keer zou eindigen, wisten ze geen raad mee. Voordat ik het weet is mijn garantie ook weer voorbij door dit geklungel en blijf ik maar alles accepteren.
Daarom heb ik inmiddels v/d week een aangetekende brief verstuurd met het verzoek dat ze door dit hele drama snel moeten handelen naar een oplossing; hetzij reparatie, of vervanging. Als ze binnen 2 weken niet reageren met een oplossing wil ik mijn geld terug.
Iemand misschien advies of opmerkingen wat ik zou kunnen doen naast mijn brief? Kan ik bijvoorbeeld alle kosten die ik heb gemaakt, verzending van de decoder, de brief, telefoonkosten, en een vergoeding voor de tijd dat ik zonder tv zit bij hun claimen? Ik dacht er zelfs aan om een kabelabonnement te nemen bij bijv. ziggo en dan deze kosten bij hun voor te leggen, omdat ik via de schotel tv kijk.
Ik lees graag jullie reacties.
Alvast dank
Ik heb eind 2009 een digitale decoder gekocht waarop 2 jaar fabrieksgarantie is gegeven door de winkel. De digitale decoder vertoonde mankementen sinds de kerst en werd met de dag erger en erger. Daarom besloot ik contact op te nemen met de winkel. Deze hebben mij vervolgens aangeboden om de decoder te repareren. Daar ben ik akkoord mee gegaan. Nu heb ik de decoder sinds vorige week weer terug. De reparatie heeft 7-8 weken geduurd, omdat ze 'm naar de fabrikant in Duitsland moesten sturen.
Maar wat blijkt nu, de decoder vertoont nog steeds dezelfde defecten. Hierdoor heb ik nu 7 tot 8 weken helemaal voor niks moeten wachten en ben ik voor de gek gehouden. Ze hebben gewoon helemaal niks aan de decoder gedaan! Dit gerommel heeft grote gevolgen thuis gehad; de kinderen zijn inmiddels door hun dvdtjes heen en ik wil ook weer fatsoenlijk het nieuws kunnen volgen.
Ik heb nadat ik heb opgemerkt dat er helemaal niks aan de decoder is gedaan direct contact opgenomen met de winkel en deze kwam met de doodleuke opmerking; 'dan sturen we 'm toch weer op voor reparatie'. Toen ik vroeg hoe lang het dit keer zou gaan duren, konden ze geen antwoord geven. Ook toen ik doorvroeg of een 2de reparatie misschien net als de eerste keer zou eindigen, wisten ze geen raad mee. Voordat ik het weet is mijn garantie ook weer voorbij door dit geklungel en blijf ik maar alles accepteren.
Daarom heb ik inmiddels v/d week een aangetekende brief verstuurd met het verzoek dat ze door dit hele drama snel moeten handelen naar een oplossing; hetzij reparatie, of vervanging. Als ze binnen 2 weken niet reageren met een oplossing wil ik mijn geld terug.
Iemand misschien advies of opmerkingen wat ik zou kunnen doen naast mijn brief? Kan ik bijvoorbeeld alle kosten die ik heb gemaakt, verzending van de decoder, de brief, telefoonkosten, en een vergoeding voor de tijd dat ik zonder tv zit bij hun claimen? Ik dacht er zelfs aan om een kabelabonnement te nemen bij bijv. ziggo en dan deze kosten bij hun voor te leggen, omdat ik via de schotel tv kijk.
Ik lees graag jullie reacties.
Alvast dank
Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)
Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?
Nee, een Dreambox 800 HD. Heb jij ook ervaringen met garantie problemen met dan in dit geval de Topfield?tennis schreef:Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?
Je kunt je op twee types garantie beroepen. De eerste is de wettelijke garantie. Nu het product ouder is dan acht maanden ligt de bewijslast onomstotelijk bij de koper. De andere is de fabrieksgarantie, maar die wordt gegeven door een derde partij.
Als je een beroep doet op de wettelijke garantie moet je een groot deel van de kosten vergoed krijgen, maar zit je wel met de bewijslast. De tijd die je kwijt bent komt niet voor vergoeding in aanmerking.Mr_Abdel schreef:Iemand misschien advies of opmerkingen wat ik zou kunnen doen naast mijn brief? Kan ik bijvoorbeeld alle kosten die ik heb gemaakt, verzending van de decoder, de brief, telefoonkosten, en een vergoeding voor de tijd dat ik zonder tv zit bij hun claimen? Ik dacht er zelfs aan om een kabelabonnement te nemen bij bijv. ziggo en dan deze kosten bij hun voor te leggen, omdat ik via de schotel tv kijk.
Mr_Abdel schreef:Nee, een Dreambox 800 HD. Heb jij ook ervaringen met garantie problemen met dan in dit geval de Topfield?tennis schreef:Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?
Start deze steeds slechter op?
Dank je wel.alfatrion schreef:Je kunt je op twee types garantie beroepen. De eerste is de wettelijke garantie. Nu het product ouder is dan acht maanden ligt de bewijslast onomstotelijk bij de koper. De andere is de fabrieksgarantie, maar die wordt gegeven door een derde partij.
Als je een beroep doet op de wettelijke garantie moet je een groot deel van de kosten vergoed krijgen, maar zit je wel met de bewijslast. De tijd die je kwijt bent komt niet voor vergoeding in aanmerking.Mr_Abdel schreef:Iemand misschien advies of opmerkingen wat ik zou kunnen doen naast mijn brief? Kan ik bijvoorbeeld alle kosten die ik heb gemaakt, verzending van de decoder, de brief, telefoonkosten, en een vergoeding voor de tijd dat ik zonder tv zit bij hun claimen? Ik dacht er zelfs aan om een kabelabonnement te nemen bij bijv. ziggo en dan deze kosten bij hun voor te leggen, omdat ik via de schotel tv kijk.
Een deel van het probleem wat nu optreedt was bij aanschaf al gemeld bij de winkel. Dat was destijds opgelost, alleen is het nu weer terug met een extra probleem; de decoder heeft problemen met het netwerk (toekennen van ip-adres). De decoder dient men aan te sluiten op een modem/router voor goed functioneren.
Een decoder als het merk Dreambox heeft naar ik weet ook een economische levendsuur, die lang mee moet gaan. En niet binnen de garantie uit zichzelf stuk gaat.
Zie mijn bovenstaande reactie.tennis schreef:Mr_Abdel schreef:Nee, een Dreambox 800 HD. Heb jij ook ervaringen met garantie problemen met dan in dit geval de Topfield?tennis schreef:Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?
Start deze steeds slechter op?
Bij mijn receiver was de voeding stuk.
Ik heb er 2 jaar garantie gehad, en dit is zonder kosten ook verholpen!
Ik weet niet bij welke winkel je hebt gekocht.
Mijn Dealer heeft mij een receiver voor de tijd van reparatie geleend!
Ik denk ieder, dat de winkelier meerdere toestellen verzameld, om deze dan in zijn geheel naar Duitsland te verzenden.(Scheelt verzendkosten)
Dit is een fabeltje, want zolang duurt geen reparatie.De reparatie heeft 7-8 weken geduurd, omdat ze 'm naar de fabrikant in Duitsland moesten sturen.
Ik denk ieder, dat de winkelier meerdere toestellen verzameld, om deze dan in zijn geheel naar Duitsland te verzenden.(Scheelt verzendkosten)
Ja, dat is mij ook verteld door iemand anders. Ik wil even afwachten of de winkel het probleem middels mijn aangetekend brief gaat verhelpen. Wil ze geen slecht imago bezorgen.tennis schreef:Bij mijn receiver was de voeding stuk.
Dit is een fabeltje, want zolang duurt geen reparatie.De reparatie heeft 7-8 weken geduurd, omdat ze 'm naar de fabrikant in Duitsland moesten sturen.
Helaas doen ze dat zelf alWil ze geen slecht imago bezorgen.
En welk bedrijf is het dan?Dirkie schreef:Helaas doen ze dat zelf alWil ze geen slecht imago bezorgen.
Nou vooruit dan maar, ben het toch een beetje spuugzat. Ik zit al 8 weken zonder TV. Compleet afgesloten van een beetje nieuws kijken, of voor de kinderen redelijk naar de kinderzenders kijken.
De winkel waar het om gaat is Cardwriter.
De winkel waar het om gaat is Cardwriter.
Je kan op hun forum ook je klacht schrijven, misschien heb je mensen met hetzelfde probleem:
http://www.cardwriter-forum.nl/
Op dat forum moet je oppassen wat je zegt, ik ken het uit ervaring. Alles wordt gecensureerd. Ik heb ze afgelopen maandag al een aangetekende brief verstuurd. Ze hebben 2 weken om te reageren met een oplossing, anders heb ik recht op ontbinding.tennis schreef:Je kan op hun forum ook je klacht schrijven, misschien heb je mensen met hetzelfde probleem:
Oh, dat wist ik niet, dat je bij dit bedrijf geen klachten openbaar mag doen!
Zegt dan genoeg.
Wacht af wat je brief voor resultaat heeft!
suc6
Zegt dan genoeg.
suc6
Je moet maar kijken of je een klacht kunt ontdekken op het forum. Alles wordt verwijderd en Big Brother laat niks toe.tennis schreef:Oh, dat wist ik niet, dat je bij dit bedrijf geen klachten openbaar mag doen!
Zegt dan genoeg.
suc6
Dank je wel voor jouw support!
De technische levensduur zal inderdaad wel een stuk hoger liggen dan de twee jaar waarin je garantie hebt.Mr_Abdel schreef:Een decoder als het merk Dreambox heeft naar ik weet ook een economische levendsuur, die lang mee moet gaan. En niet binnen de garantie uit zichzelf stuk gaat.
Ja, een Dreambox 800 HD heeft mij al gauw 399,- euro gekost. Maar ik zal jullie op de hoogte stellen van het proces.alfatrion schreef:De technische levensduur zal inderdaad wel een stuk hoger liggen dan de twee jaar waarin je garantie hebt.Mr_Abdel schreef:Een decoder als het merk Dreambox heeft naar ik weet ook een economische levendsuur, die lang mee moet gaan. En niet binnen de garantie uit zichzelf stuk gaat.
Er is inmiddels een week voorbij gegaan en nog geen reactie. Mocht ik geen reactie krijgen op mijn aangetekende brief, heeft iemand dan enig idee wat ik dan kan doen?
In de brief staat aangegeven;
1) herstel (of)
2) vervanging (of)
3) of anders de koopovereenkomst ontbinden
Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor mij?
In de brief staat aangegeven;
1) herstel (of)
2) vervanging (of)
3) of anders de koopovereenkomst ontbinden
Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor mij?
Je had hun twee weken de tijd gegeven, dus zou je nog even moeten afwachten.
Dan zou ik de koop ontbinden, en in een zaak kopen, war service nog groot geschreven wordt!
Jammer van zo een groot bedrijf.
Als je wilt, schrijf ik een mailtje naar deze, maar dan werkt het misschien averechts?
Dan zou ik de koop ontbinden, en in een zaak kopen, war service nog groot geschreven wordt!
Jammer van zo een groot bedrijf.
Als je wilt, schrijf ik een mailtje naar deze, maar dan werkt het misschien averechts?