LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

Hallo allemaal,

Ik heb eind 2009 een digitale decoder gekocht waarop 2 jaar fabrieksgarantie is gegeven door de winkel. De digitale decoder vertoonde mankementen sinds de kerst en werd met de dag erger en erger. Daarom besloot ik contact op te nemen met de winkel. Deze hebben mij vervolgens aangeboden om de decoder te repareren. Daar ben ik akkoord mee gegaan. Nu heb ik de decoder sinds vorige week weer terug. De reparatie heeft 7-8 weken geduurd, omdat ze 'm naar de fabrikant in Duitsland moesten sturen.
Maar wat blijkt nu, de decoder vertoont nog steeds dezelfde defecten. Hierdoor heb ik nu 7 tot 8 weken helemaal voor niks moeten wachten en ben ik voor de gek gehouden. Ze hebben gewoon helemaal niks aan de decoder gedaan! Dit gerommel heeft grote gevolgen thuis gehad; de kinderen zijn inmiddels door hun dvdtjes heen en ik wil ook weer fatsoenlijk het nieuws kunnen volgen.

Ik heb nadat ik heb opgemerkt dat er helemaal niks aan de decoder is gedaan direct contact opgenomen met de winkel en deze kwam met de doodleuke opmerking; 'dan sturen we 'm toch weer op voor reparatie'. Toen ik vroeg hoe lang het dit keer zou gaan duren, konden ze geen antwoord geven. Ook toen ik doorvroeg of een 2de reparatie misschien net als de eerste keer zou eindigen, wisten ze geen raad mee. Voordat ik het weet is mijn garantie ook weer voorbij door dit geklungel en blijf ik maar alles accepteren.
Daarom heb ik inmiddels v/d week een aangetekende brief verstuurd met het verzoek dat ze door dit hele drama snel moeten handelen naar een oplossing; hetzij reparatie, of vervanging. Als ze binnen 2 weken niet reageren met een oplossing wil ik mijn geld terug.

Iemand misschien advies of opmerkingen wat ik zou kunnen doen naast mijn brief? Kan ik bijvoorbeeld alle kosten die ik heb gemaakt, verzending van de decoder, de brief, telefoonkosten, en een vergoeding voor de tijd dat ik zonder tv zit bij hun claimen? Ik dacht er zelfs aan om een kabelabonnement te nemen bij bijv. ziggo en dan deze kosten bij hun voor te leggen, omdat ik via de schotel tv kijk.

Ik lees graag jullie reacties.
Alvast dank

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door tennis »

Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

tennis schreef:Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?
Nee, een Dreambox 800 HD. Heb jij ook ervaringen met garantie problemen met dan in dit geval de Topfield?

alfatrion
Berichten: 22184
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt je op twee types garantie beroepen. De eerste is de wettelijke garantie. Nu het product ouder is dan acht maanden ligt de bewijslast onomstotelijk bij de koper. De andere is de fabrieksgarantie, maar die wordt gegeven door een derde partij.
Mr_Abdel schreef:Iemand misschien advies of opmerkingen wat ik zou kunnen doen naast mijn brief? Kan ik bijvoorbeeld alle kosten die ik heb gemaakt, verzending van de decoder, de brief, telefoonkosten, en een vergoeding voor de tijd dat ik zonder tv zit bij hun claimen? Ik dacht er zelfs aan om een kabelabonnement te nemen bij bijv. ziggo en dan deze kosten bij hun voor te leggen, omdat ik via de schotel tv kijk.
Als je een beroep doet op de wettelijke garantie moet je een groot deel van de kosten vergoed krijgen, maar zit je wel met de bewijslast. De tijd die je kwijt bent komt niet voor vergoeding in aanmerking.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door tennis »

Mr_Abdel schreef:
tennis schreef:Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?
Nee, een Dreambox 800 HD. Heb jij ook ervaringen met garantie problemen met dan in dit geval de Topfield?

Start deze steeds slechter op?

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

alfatrion schreef:Je kunt je op twee types garantie beroepen. De eerste is de wettelijke garantie. Nu het product ouder is dan acht maanden ligt de bewijslast onomstotelijk bij de koper. De andere is de fabrieksgarantie, maar die wordt gegeven door een derde partij.
Mr_Abdel schreef:Iemand misschien advies of opmerkingen wat ik zou kunnen doen naast mijn brief? Kan ik bijvoorbeeld alle kosten die ik heb gemaakt, verzending van de decoder, de brief, telefoonkosten, en een vergoeding voor de tijd dat ik zonder tv zit bij hun claimen? Ik dacht er zelfs aan om een kabelabonnement te nemen bij bijv. ziggo en dan deze kosten bij hun voor te leggen, omdat ik via de schotel tv kijk.
Als je een beroep doet op de wettelijke garantie moet je een groot deel van de kosten vergoed krijgen, maar zit je wel met de bewijslast. De tijd die je kwijt bent komt niet voor vergoeding in aanmerking.
Dank je wel.

Een deel van het probleem wat nu optreedt was bij aanschaf al gemeld bij de winkel. Dat was destijds opgelost, alleen is het nu weer terug met een extra probleem; de decoder heeft problemen met het netwerk (toekennen van ip-adres). De decoder dient men aan te sluiten op een modem/router voor goed functioneren.

Een decoder als het merk Dreambox heeft naar ik weet ook een economische levendsuur, die lang mee moet gaan. En niet binnen de garantie uit zichzelf stuk gaat.

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

tennis schreef:
Mr_Abdel schreef:
tennis schreef:Als ik zo het mankement lees, heb je een Topfield receiver, of niet?
Nee, een Dreambox 800 HD. Heb jij ook ervaringen met garantie problemen met dan in dit geval de Topfield?

Start deze steeds slechter op?
Zie mijn bovenstaande reactie.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door tennis »

Bij mijn receiver was de voeding stuk.
Ik heb er 2 jaar garantie gehad, en dit is zonder kosten ook verholpen!
Ik weet niet bij welke winkel je hebt gekocht.
Mijn Dealer heeft mij een receiver voor de tijd van reparatie geleend!
De reparatie heeft 7-8 weken geduurd, omdat ze 'm naar de fabrikant in Duitsland moesten sturen.
Dit is een fabeltje, want zolang duurt geen reparatie.
Ik denk ieder, dat de winkelier meerdere toestellen verzameld, om deze dan in zijn geheel naar Duitsland te verzenden.(Scheelt verzendkosten)

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

tennis schreef:Bij mijn receiver was de voeding stuk.
Ik heb er 2 jaar garantie gehad, en dit is zonder kosten ook verholpen!
Ik weet niet bij welke winkel je hebt gekocht.
Mijn Dealer heeft mij een receiver voor de tijd van reparatie geleend!
De reparatie heeft 7-8 weken geduurd, omdat ze 'm naar de fabrikant in Duitsland moesten sturen.
Dit is een fabeltje, want zolang duurt geen reparatie.
Ik denk ieder, dat de winkelier meerdere toestellen verzameld, om deze dan in zijn geheel naar Duitsland te verzenden.(Scheelt verzendkosten)
Ja, dat is mij ook verteld door iemand anders. Ik wil even afwachten of de winkel het probleem middels mijn aangetekend brief gaat verhelpen. Wil ze geen slecht imago bezorgen.

Dirkie
Berichten: 2992
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wil ze geen slecht imago bezorgen.
Helaas doen ze dat zelf al :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door tennis »

Dirkie schreef:
Wil ze geen slecht imago bezorgen.
Helaas doen ze dat zelf al :mrgreen:
En welk bedrijf is het dan? :roll:

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

Nou vooruit dan maar, ben het toch een beetje spuugzat. Ik zit al 8 weken zonder TV. Compleet afgesloten van een beetje nieuws kijken, of voor de kinderen redelijk naar de kinderzenders kijken.

De winkel waar het om gaat is Cardwriter.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door tennis »

Je kan op hun forum ook je klacht schrijven, misschien heb je mensen met hetzelfde probleem:
http://www.cardwriter-forum.nl/

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

tennis schreef:Je kan op hun forum ook je klacht schrijven, misschien heb je mensen met hetzelfde probleem:
http://www.cardwriter-forum.nl/
Op dat forum moet je oppassen wat je zegt, ik ken het uit ervaring. Alles wordt gecensureerd. Ik heb ze afgelopen maandag al een aangetekende brief verstuurd. Ze hebben 2 weken om te reageren met een oplossing, anders heb ik recht op ontbinding.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door tennis »

Oh, dat wist ik niet, dat je bij dit bedrijf geen klachten openbaar mag doen!
Zegt dan genoeg.
Wacht af wat je brief voor resultaat heeft!
suc6

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

tennis schreef:Oh, dat wist ik niet, dat je bij dit bedrijf geen klachten openbaar mag doen!
Zegt dan genoeg.
Wacht af wat je brief voor resultaat heeft!
suc6
Je moet maar kijken of je een klacht kunt ontdekken op het forum. Alles wordt verwijderd en Big Brother laat niks toe.

Dank je wel voor jouw support!

alfatrion
Berichten: 22184
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mr_Abdel schreef:Een decoder als het merk Dreambox heeft naar ik weet ook een economische levendsuur, die lang mee moet gaan. En niet binnen de garantie uit zichzelf stuk gaat.
De technische levensduur zal inderdaad wel een stuk hoger liggen dan de twee jaar waarin je garantie hebt.

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

alfatrion schreef:
Mr_Abdel schreef:Een decoder als het merk Dreambox heeft naar ik weet ook een economische levendsuur, die lang mee moet gaan. En niet binnen de garantie uit zichzelf stuk gaat.
De technische levensduur zal inderdaad wel een stuk hoger liggen dan de twee jaar waarin je garantie hebt.
Ja, een Dreambox 800 HD heeft mij al gauw 399,- euro gekost. Maar ik zal jullie op de hoogte stellen van het proces.

Mr_Abdel
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:56

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door Mr_Abdel »

Er is inmiddels een week voorbij gegaan en nog geen reactie. Mocht ik geen reactie krijgen op mijn aangetekende brief, heeft iemand dan enig idee wat ik dan kan doen?

In de brief staat aangegeven;
1) herstel (of)
2) vervanging (of)
3) of anders de koopovereenkomst ontbinden

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor mij?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Garantie bij een digitale decoder (satteliet)

Ongelezen bericht door tennis »

Je had hun twee weken de tijd gegeven, dus zou je nog even moeten afwachten.
Dan zou ik de koop ontbinden, en in een zaak kopen, war service nog groot geschreven wordt!
Jammer van zo een groot bedrijf.
Als je wilt, schrijf ik een mailtje naar deze, maar dan werkt het misschien averechts?

Gesloten