Ik heb het echt helemaal gehad met de mediamarkt en hun klantenservice!
Anderhalf jaar geleden heb ik bij de mediamarkt een sony vaio gekocht. Sony staat toch bekend om zijn goede laptops, maar ik heb er alleen maar gezeik mee. Al snel was er iets mis en moest ik ermee terug. 2x heeft de mediamarkt het zelf proberen op te lossen. Toen dat niet leek te helpen, besloten ze hem toch maar op te sturen naar sony. Dit heeft echt heel lang geduurd en na 3 maanden had ik hem eindelijk pas weer terug. De blauwe schermen zouden verholpen moeten zijn en het geheugen zou weer goed moeten werken.
Mijn laptop heeft het heel even goed gedaan, tot ik er weer problemen mee had. En weer ben ik samen met mijn vader teruggegaan naar de mediamarkt. Dit keer zouden ze hem weer opsturen naar sony. Ik heb weer geruime tijd zonder laptop gezeten. Uiteindelijk kreeg ik hem weer terug en hadden ze er een nieuwe moederboard ingezet. Je zou toch eindelijk denken dat alle problemen over waren, maar helaas.
En weer moest ik terug naar de mediamarkt, want dit keer ging mijn laptop niet eens meer aan. En weer zou hij teruggestuurd worden naar sony. De derde keer dus al in korte tijd. En weer heb ik een maand zonder mijn laptop gezeten. En toen ik hem terugkreeg, met opnieuw een nieuwe moederboard, moest ik diezelfde avond al weer terug naar de mediamarkt omdat het toetsenbord het opeens niet meer goed deed.
Hij zou dus voor de vierde keer teruggestuurd worden. Ons werd gezegd dat sony binnen 5 dagen zou bevestigen dat hij inderdaad kapot zou zijn en dat ik vervolgens mijn geld terugkreeg om bij de mediamarkt een nieuwe laptop uit te zoeken.
Echter, toen vandaag bleek dat mijn laptop er weer was, bleek deze gemaakt te zijn in plaats van dat ik een nieuwe kreeg. Een misverstand zeiden ze.
Toen we daar stonden, kregen we hhet niet voor elkaar om een nieuwe te krijgen. Hij deed het immers toch weer? Na veel gezeik hebben we hem toch maar meegenomen, omdat we niet konden aantonen dat hij al 4x was weggeweest, de papieren lagen thuis en hun administratie was dus duidelijk niet op orde(en de regel is, 3x repareren, 4e keer is nieuwe laptop). Wij thuis alle facturen opgezocht en we zijn weer teruggegaan. Toen bleek dat op de laatste factuur een fout stond en dat daar stond dat het de 3e reparatie was, ipv 4 en dat sony dus het recht had om binnen 5 dagen nog te repareren en anders geld terug. Omdat wij achteraf met ons bewijs kwamen, kostte dit ons het recht op een nieuwe laptop. Maar, wij hadden de vorige keer al onze facturen bij en hadden aangetoond dat het al onze 4e reparatie zou worden. Het is dus de schuld van degene achter de servicebalie die een fout maakte, door 3e reparatie op te schrijven. Daarnaast was ons een nieuwe laptop beloofd, dus deden wij er niet zo moeilijk over.
Nu hebben wij dus geen nieuwe laptop gekregen en ik ben daar niet tevreden mee. In de 1.5 jaar dat ik mijn laptop heb, is ie al meer dan een half jaar weggeweest ter reparatie, ik begin er een beetje genoeg van te krijgen.
Daarnaast, maar dat bedacht ik mij pas toen ik weer thuis was, had ik bij de 3e reparatie al recht gehad op een nieuwe laptop. Ze vertelde ons vandaag namelijk dat bij een 3e reparatie sony binnen 5 dagen het product moet repareren, anders krijg je een nieuwe. Nou heeft die reparatie zeker langer geduurd en dat kan ik ook aantonen, alleen wisten wij toen niet dat die regeling gold omdat niemand ons dat had verteld.
Nu is mijn vraag of ik recht heb op een nieuwe laptop. Ik wil gewoon een nieuwe omdat ik hier zoveel gezeik mee heb en ik er van overtuigd ben dat ie binnenkort toch weer kapot gaat en ik wil voorkomen dat ze dan opeens gaan zeggen 'ja, maar helaas, u zit buiten de garantie...'
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Mvg,
Alouette
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie bij Mediamarkt: heb ik recht op een nieuwe laptop?
Re: Garantie bij Mediamarkt: heb ik recht op een nieuwe laptop?
1. Kun je aantonen dat je vervanging hebt geëist? Indien het antwoord nee is, dan adviseer ik je dat de volgende keer per brief te regelen.
2. Waar staat de regel 3x repareren en de 4e keer vervangen?
3. Op basis van de wet had je waarschijnlijk al eerder recht op vervanging en ook ontbinding was een optie kunnen zijn.
2. Waar staat de regel 3x repareren en de 4e keer vervangen?
3. Op basis van de wet had je waarschijnlijk al eerder recht op vervanging en ook ontbinding was een optie kunnen zijn.
-
Re: Garantie bij Mediamarkt: heb ik recht op een nieuwe laptop?
Je kunt nu geen nieuwe laptop meer eisen, want je hebt immers een goed werkend exemplaar mee naar huis genomen, en daarmee de reparatie van de bestaande zaak geaccepteerd.
U had echt de claim voor een nieuwe laptop moeten indienen toen U de kapotte laptop voor de zoveelste keer naar de mediamarkt bracht.
U had echt de claim voor een nieuwe laptop moeten indienen toen U de kapotte laptop voor de zoveelste keer naar de mediamarkt bracht.