LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij schoenen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
dirk roos

Garantie bij schoenen

Ongelezen bericht door dirk roos »

Ongeveer 5,5 maand geleden heb ik bij de footlocker schoenen gekocht voor 70 ( had korting waren eigenlijk 95 euro) Na ongeveer 2,5 maand zag ik dat de zool losliet dus ben ik terug gegaan. Toen kreeg ik te horen dat het vaker was voorgekomen en kreeg ik nieuwe mee naar huis.

Nu 3 maanden nadat ik nieuwe had gekregenis de zool weer kapot op precies dezelfde plaats en nog erger dan de eerste keer. Ik dus weer terug met mijn schoenen in hoop dat dit wel netjes opgelost zou worden.

Maar dit was niet het geval. Na eerst met de koopavond hulp gepraat te hebben ging hij even bij de baas vragen wat hij er mee moest. Toen hij terug kwam vertelde hij dat het buiten de 3 maanden garantie viel en hij niks kon doen. Na een beetje aandringen werd de baas erbij gehaald. maar met hem kwam ik ook niks verder en hij was nog absoluut niet klantvriendelijk ook. Het enige wat ik kon doen was een adres krijgen waar ik kon klagen. Hij het adres gehaald en ik bedacht dat zijn naam wel handig was dus daar vroeg ik om. Hierop kreeg ik het antwoord dat hij hem wilde geven maar dat het allemaal toch niks uitmaakte.

Chagrijnig en met kapotten schoenen verliet ik de winkel.

Maar waar heb ik nu recht op. Het is de 2e keer dat ik hetzelfde probleem heb en het komt vaker voor. Lijkt mij dus een productiefout die je gewoon moet vergoeden. En toen ik nieuwe heb gehad heb ik dan geen recht op nieuwe garantie?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

ikbenik

Re: Garantie bij schoenen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Juridisch gezien heb je geen poot om op te staan.
Want toen je de nieuwe schoenen kreeg heb je geen bedrag bijbetaald, dus is daarmee ook niet de garantieperiode opnieuw ingegaan.

Want bij vervanging van het gehele product vangt de garantieperiode niet opnieuw aan, de garantieperiode van de eerste paar schoenen blijft gehandhaaft.

Van de andere kant is het zo dat de complete serie dus niet goed is.
En je hebt dus weer een paar schoenen gekregen die de dezelfde mankementen heeft als de eerste paar schoenen.

En dat is wel weer aan te vechten.

In dit geval hoor je dus gratis nieuwe schoenen te krijgen.
Betaal wel een kleine bedrag aan, daarmee krijg je weer de volledige garantieperiode.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Maar waar heb ik nu recht op. Het is de 2e keer dat ik hetzelfde probleem heb en het komt vaker voor. Lijkt mij dus een productiefout die je gewoon moet vergoeden. En toen ik nieuwe heb gehad heb ik dan geen recht op nieuwe garantie?
Garantie is in dit soort gevallen een misleidend begrip. Waar het om gaat is de vraag of er een produkt is geleverd door de winkelier dat voldoet aan de eisen van produktconformitieit. Dat lijkt in dit geval niet zo. Dat betekent dat door de winkelier aan u nog niet dat is geleverd wat u redelijkerwijs uit de koopovereenkomst had mogen verwachten. Dit ook niet nadat u de winkelier in de gelegenheid heeft gesteld daar wel aan te voldoen. Dit betekent dat de koop kan worden ontbonden.
n dit geval hoor je dus gratis nieuwe schoenen te krijgen.
Betaal wel een kleine bedrag aan, daarmee krijg je weer de volledige garantieperiode.
Nee, in dit geval hoor je het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Er is al een keer omgeruild.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Met de drie maanden van de winkelier heeft u niets te maken. De wettelijke garantie periode is zes maanden. Aangezien dit de tweede keer is heeft u recht om de koop te ontbinden. De winkelier is blijkbaar niet in staat om een product te leveren dat de overeenkomst beantwoord. Omdat u binnen de garantie periode zit de verkoper met de bewijslast.

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dit ook niet nadat u de winkelier in de gelegenheid heeft gesteld daar wel aan te voldoen. Dit betekent dat de koop kan worden ontbonden.

Jullie hebben altijd makkelijk praten, maar leg nou eens uit hoe je dat dan doet in de praktijk?

Dag meneer, ik ontbind de koopovereenkomst [insert juridisch onzin here] en daarom kan ik aanspraak maken op mijn geld terug.

Hoe stellen jullie je dat voor??

alfatrion

Gewoon per brief sturen. Als dat niet werkt tweede strengere brief met de wetsartikels en een paar uitspraken van rechters of geschillen commissies er bij voegen. Als dat niet werkt rechtsbijstand/deurwaarde in schakelen.

<Gegevens afzender>

<Gegevens geadreseerde>

Betreffende: ontbinding ondeugelijk product

<dag datum>, <plaats>

Geachte heer, mevrouw,

Op <datum aankoop> kocht ik bij u een schoenen. Het betreft een <merknaam en type>. De schoenen hebben niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat <opsomming klachten>. Op <datum herstel> zijn deze schoenen vervangen, maar nu doen zich wederom de zelfde klachten voor. Vanwege dit feit wens ik de koop te ontbinden. Ik verzoek u hiertoe het bedrag <getal> euro over te maken op <banknr>.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,
<Afzender>

alfatrion

Ik heb een camera via het internet besteld. Na dertig dagen was deze nog altijd niet verstuurd. Nadat ik had gemeld het apparaat niet meer af te nemen stuurde de verkoper dit toch op. Via een dergelijke brief heb ik het toen voor elkaar gekregen om mijn geld terug te krijgen plus de verzendkosten die ik moest maken om het terug te sturen.

jackinthebox

Ongelezen bericht door jackinthebox »

Een maand geleden heb ik in Utrecht Magnanni schoenen gekocht. In de winkel liepen ze meteen lekker, na een paar dagen begonnen ze voorin te knellen waarop ik ze een nachtje (bij een schoenmaker) in de leest heb laten zetten. De schoenen zitten nu breder maar nog steeds niet in de punt. Teruggegaan naar de winkel en hebben ze mij een zooltje aangeboden, waarvoor ik eigenlijk zou moeten betalen, maar na het uiten van mijn ongenoegen, hoefde dat niet meer. Ik vermoed dat het probleem van klemmen in de punt niet overgaat, maar merk dat de winkel het probleem bij mij neer legt 'u heeft een vreemd probleem, u zegt het zelf!', maar ondertussen wel pijn in enkels en knien ervan. In hoeverre heb ik nog garantie of mag ik op mijn aanschaf terugkomen?

lelli

Ongelezen bericht door lelli »

Enige tijd geleden heb ik lelli kelly schoenen gekocht voor mijn nichtje na een week is de rits stuk gegaan ik heb schoenen weer meegenomen waar ik hem heb gekocht toen hebben ze mij niet verteld dat ik moest betalen voor de ritsen en nu moet ik betalen voor 2 ritsen terwijl 1 stuk was.
Ze zeggen dat ze geen garantie geven op de ritsen.(lelli kellyfabrikant geeft ons geen garantie) Mijn vraag is waarom ze geen garantie geven op de laarzen van79.95 euro dat na een week gelijk kapot gaan.
Als ik voor die laarzen zo veel geld betaal moet toch ook langer mee gaan?
ik wil graag meer informatie ben ik nou verplicht geld te betalen voor die ritsen of heb ik recht op om die schoenen retour te geven en geld terug.(niet goed geld terug toch) ik heb gewoon klacht over de schoenen en de winkel.
Wat kan ik doen??????

alfatrion

De schoen/rits is binnen zes maanden defect geraakt en daarom kun je van de verkoper kosteloos herstel of vervanging eisen. (Je kunt kiezen). Daar kan de verkoper alleen onder uit als ze kunnen bewijzen dat je het product abnormaal hebt gebruikt. Dat de winkelier het niet makkelijk bij de fabrikant kan claimen doet hier niets aan af.

Je kunt de winkelier hier op wijzen:
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... l_Garantie

Als dat niet helpt kun je een klacht indienen bij de consuwijzer en bij de geschillencommissie of de rechter.

Gesloten