LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bikini

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ChristelP

Garantie bikini

Ongelezen bericht door ChristelP »

2 Maanden geleden had ik een bikini gekocht bij de Intersport, deze heeft me maar liefst 69,95euro gekost, een hele bedrag zoals je begrijpt. Maar omdat het nog geen goed weer is geweest, heb ik hem nog niet aangehad, tot afgelopen zaterdag. Ik ging zwemmen in een binnen zwembad, dit was na het sporten, dus je begrijpt alleen een beetje rustig zwemmen, geen een glijbaan gehad, alleen wat gezwommen, rustig aan. Nu wil ik hem thuis neerhangen om te drogen, zitten er op het bikinibroekje allemaal pluisjes, alsof je van de glijbaan bent geweest, zo zag het eruit!

Dus ik maandag terug naar de winkel en ze zouden het retourneren en ik zou er zo snel mogelijk bericht van krijgen. Diezelfde dag belde ze al, dat ik een tegoedbon van 69,95euro krijg, maar geen geld terug. En ze hadden deze bikini ook niet meer en konden hem ook niet meer bestellen. Koop ik extra zo vroeg al een bikini zodat ik volop keus heb en geen keuze hoef te maken uit die 'afdankertjes' die nu voro de helft ofzo in de schappen liggen, gaat hij kapot en krijg ik een tegoedbon.

Nu is mijn vraag: Is het verplicht om die tegoedbon aan te nemen of is het volgens de wet ofzo mogelijk dat ik mijn geld terug krijg? Wat ik natuurlijk liever heb..

roro25

Re: Garantie bikini

Ongelezen bericht door roro25 »

in eerste instantie mogen zij je geen tegoedbon geven.
De wet is erg duidelijk in art. 7:21 BW. Er dient eerst aflevering van het ontbrekende plaats te vinden (i.c. nvt), herstel van de bikini, of vervanging van de bikini.
Is dat door de winkelier niet mogelijk dan ben je gerechtigd om op grond van art. 7:22 BW de overeenkomst te ontbinden. Alleen als aan de voorwaarden van art. 7:21 Bw is voldaan.
Dit houdt in dat jij de bikini teruggeeft en jij het geld terugkrijgt.
Er mag geen tegoedbon worden gegeven omdat er geen overeenomst meer is. Jij voldoet door teruggave van het goed en zij door teruggave van jouw verbintenis (geld).
De wet is hier heel duidelijk over.

Bij de winkelier moet je aangeven dat je de bikini niet ruilt (dan is een tegoedbon nl wel toegestaan, omdat de winklier niet verplicht is om mee te werken aan ruilen.
Maar in dit geval voldoet de overeenkomst niet aan jou verwachtingen en ontbindt je de (consumenten)overeenkomst en heb je recht op je geld terug. Ook al staat in de winkel aangegeven dat ruilen alleen een tegoedbon oplevert. Door de winklier mag wettelijk gezien niet afgeweken worden van bovengenoemde wetsartikelen.

succes

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Bikini

Wat is dan naturistisch zwemmen toch makkelijk.
En u kent de leus van die topjes?
Twee cups voor één prijs!

Grootvader.
die zich overigens aansluit bij de voorgangers.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb een keer meegemaakt met een bikini dat de naden loslieten en er een soort zwarte. teerachtige, lijn uit kwam...

Toen ik terugging vertelde de verkoopster mij dat ik niet in chloor mocht zwemmen, hij niet blootgesteld mocht worden aan veel zonlicht en dat ik veel watercontact moest mijden... Waar koop je dan in godsnaam een bikini voor? Om hem onder je spijkerbroek te dragen?

Na een telefoontje naar het hoofdkantoor van Hunkemoller, die er vreseliijk om lachen moesten, kon ik een nieuwe bikini uitzoeken of mijn geld terug krijgen!

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je voor dit bedrag nu komt vind ik er zo wel 4 of 5 voor dat bedrag!

Ook het materiaal is belangrijk, en lang wachten verlies je garantie, hoe eerder je het uitteste, hoe eerder geld terug!

En Grootvader, je wilt mijn schoonmoeder ook niet topless zien, want dan is jou hangertje gelijk hetzelfde!

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Bikini en het naturisme.

Ach Dirk, een paar dagen bloot waar iedereen bloot loopt kijk je daar niet meer naar.
Ik vraag me alleen af hoe jij dit weet van mijn hangertje?

En toch,
Laten wij dit topic maar sluiten. Genoeg gelachen!
Een bikini waarin je niet mag zwemmen,zonnen en vooral niet in een zwembad waarin het water bacterievrij wordt gehouden met chloor!

Ja, dan zie ik daar ook wel de humor van in zoals de mensen van Hunkermuller Lexis.

En mijn 1-e ex= corsetterie Modina dus ik ben een kenner!

Grootvader

Gesloten