LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Block

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
raelle

Garantie Block

Ongelezen bericht door raelle »

Mijn wasmachine heeft een defect. Nu is de Block failliet en heb LG zelf gebeld.
Die zeiden dat de service waarschijnlijk vergoed zou worden alleen de onderdelen niet.
Ook goed vond ik, alleen nu dat de reparateur belt voor een afspraak wordt er 200-250 euro in mijn schoenen geschoven. Helaas voor u vervalt het laatste jaar garantie, daar kwam het op neer.
Nu zit ik dus met het probleem, bij wie kan ik terecht en wat is mijn positie hierin?

berndv

Re: Garantie Block

Ongelezen bericht door berndv »

raelle schreef:Mijn wasmachine heeft een defect. Nu is de Block failliet en heb LG zelf gebeld.
Die zeiden dat de service waarschijnlijk vergoed zou worden alleen de onderdelen niet.
Ook goed vond ik, alleen nu dat de reparateur belt voor een afspraak wordt er 200-250 euro in mijn schoenen geschoven. Helaas voor u vervalt het laatste jaar garantie, daar kwam het op neer.
Nu zit ik dus met het probleem, bij wie kan ik terecht en wat is mijn positie hierin?
Hoe oud is de wasmachine? Ik heb het volgende gevonden, waarschijnlijk niet het antwoord dat u wilt horen, maar toch:
Wettelijke garantie na faillissement
Hoe zit het met de garantie na een faillisement van de verkoper? In de meeste gevallen kan je na een faillissement van de verkoper geen aanspraak meer maken op wettelijke garantie. De verkoper houdt dan immers op te bestaan, waardoor je bij hem niet meer kunt aankloppen voor garantie. Je zal zijn aangewezen op de zogenaamde fabrieksgarantie. Fabrieksgarantie is de garantie die door de fabrikant wordt gegeven op een product. Controleer het Centraal Insolventieregister om meer zekerheid te hebben over de solvabiliteit van de verkoper.
Simpel gezegd is uw positie zeer zwak. De winkel is failliet, en daar had u een overeenkomst mee. Bestaat de winkel niet meer, bestaat de overeenkomst ook niet meer. U moet het dan doen met de fabrieksgarantie van LG. Deze zullen in de papieren vermeld staan, maar geven u veel minder rechten dan de winkel, aangezien we het dan over wettelijke garantie hebben. De winkel is verplicht een goed product te leveren dat aan de overeenkomst voldoet, de fabrikant telt daarin niet mee.

Gesloten