LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie Dell computers.
garantie Dell computers.
Even in het kort:
18 maanden geleden een Dell inspiron/8100 laptop gekocht. Gekocht voor 2500 Euro. Nu is het backlight van het LCD-scherm kapot en omdat het buiten de garantieperiode valt moet ik 700 Euro betalen. Hadden we maar extra garantie moeten kopen en "dat is het risico van een laptop"Daar komt nog een bij dat je absoluut niet netjes of klantvriendelijk wordt behandeld aan de telefoon, terwijl ze daar wel contant reclame voor maken!
Wie weet meer over garantie van computers, heeft er ervaring mee en dan vooral wie heeft ook dit soort ervaringen met Dell?
Alvast bedankt.
18 maanden geleden een Dell inspiron/8100 laptop gekocht. Gekocht voor 2500 Euro. Nu is het backlight van het LCD-scherm kapot en omdat het buiten de garantieperiode valt moet ik 700 Euro betalen. Hadden we maar extra garantie moeten kopen en "dat is het risico van een laptop"Daar komt nog een bij dat je absoluut niet netjes of klantvriendelijk wordt behandeld aan de telefoon, terwijl ze daar wel contant reclame voor maken!
Wie weet meer over garantie van computers, heeft er ervaring mee en dan vooral wie heeft ook dit soort ervaringen met Dell?
Alvast bedankt.
Re: garantie Dell computers.
Nee hoor Pieter, Dell is geen uitzondering, bij Dunnet in Rotterdam is het ook zo muis na 15 maanden kapot (terwijl je toch mag verwachten dat zo'n muis jaren mee gaat) in de winkel geweest door verkoper niets aan te doen, Dunnet gemaild na lang wachten terug gebeld, onbeschoft door verkoper te woord gestaan.
Re: garantie Dell computers.
Als JE AANNEMELIJK kunt maken dat er niets apparts met de laptop is gebeurd kan je de verkoper in dit geval dell aansprakelijk stellen voor het leveren van een [ wanprodukt] want van een laptop van 2500 euro mag je verwachten dat deze bij normaal gebruik toch wel een 5 tal jaren probleemloos te gebruiken moet zijn . ik zou het er niet bij laten zitten en het aanvechten het zal een strijd worden maar hou vol vrgr Tim
Re: garantie Dell computers.
Bij deze is Dell dus niet wat zeggen
Ik had een dell 8400 besteld en zou een gratis all-in-one krijgen.
Deze moet ik dus nog steeds krijgen.
Mijn eerste bestelling was per internet, na twee werkdagen was mijn mail weg.
Mijn tweede bestelling per fax, na 1 week weg.
Mijn derde bestelling persoonlijk bij een medewerker, je raad het al volgens een nieuw programma op de hoofdkantoren, meer dan 30% weg, dus ook die van mij.
Later weer besteld, maar had nog 2 dagen voor dat het Januari werdt dit ivm de belasting.
Ik belde met de helpdesk 2 x 35 miuten in de wacht, 3 x gemaild nooit reactie gehad.
Mijn aanbod viel buiten de actie van de all-in-one, terwijl hun 2 x mijn bestelling hebben gewist.
Ze doen hier niks aan, ik kan 100 euro korting krijgen en voor de rest kan ik de pot op.
En hebben ze jou ook verteld zodra je je computer gaat gebruiken dat je het eerst moet formateren, zodat de gehele windows xp erop komt.
Als je een probleem hebt met je computer vragen ze of ze mogen inbellen en dat je een code moet intypen die hun op het service center moeten hebben, alleen probleem die hebben ze niet, die bestaat helemaal niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Dus moet jeje computer laten ophalen en ben je hem 3 weken kwijt.
Ik hoop dat iedereen dit leest, ook de dell mensen, want er is er al 1 ontslagen.
Ik had een dell 8400 besteld en zou een gratis all-in-one krijgen.
Deze moet ik dus nog steeds krijgen.
Mijn eerste bestelling was per internet, na twee werkdagen was mijn mail weg.
Mijn tweede bestelling per fax, na 1 week weg.
Mijn derde bestelling persoonlijk bij een medewerker, je raad het al volgens een nieuw programma op de hoofdkantoren, meer dan 30% weg, dus ook die van mij.
Later weer besteld, maar had nog 2 dagen voor dat het Januari werdt dit ivm de belasting.
Ik belde met de helpdesk 2 x 35 miuten in de wacht, 3 x gemaild nooit reactie gehad.
Mijn aanbod viel buiten de actie van de all-in-one, terwijl hun 2 x mijn bestelling hebben gewist.
Ze doen hier niks aan, ik kan 100 euro korting krijgen en voor de rest kan ik de pot op.
En hebben ze jou ook verteld zodra je je computer gaat gebruiken dat je het eerst moet formateren, zodat de gehele windows xp erop komt.
Als je een probleem hebt met je computer vragen ze of ze mogen inbellen en dat je een code moet intypen die hun op het service center moeten hebben, alleen probleem die hebben ze niet, die bestaat helemaal niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Dus moet jeje computer laten ophalen en ben je hem 3 weken kwijt.
Ik hoop dat iedereen dit leest, ook de dell mensen, want er is er al 1 ontslagen.
Re: garantie Dell computers.
Dell.. de bestelling ging goed, via internet alles geleverd. Netjes mijn adres opgegeven, straatnaam nummer A - app. L, dus bijvoorbeeld Kakelstraat 56 A - app. L. Moet te doen zijn zou je zeggen !
Ik via internet (tracktrace van ups) mijn doosjes in de gaten gehouden, wat schetst mijn verbazing op een maandag. Ik log-in: dozen afgeleverd, signed by (mijn naam). Ik heb dus volgens UPS de doos aangenomen en dus nu in mijn bezit. Ik stond versteld: ik was immers de hele dag aan het werk. Je schrikt je dus kapot, meteen vrij genomen van mijn werk en heel mijn app. ondervraagd, waar is mijn doos !! Het is wel een pc waar we het over hebben. Die avond niet gevonden, nog een dag vrij gevraagd van mijn werk, ik moest en zou die pc hebben. Wat blijkt.. de doos is afgeleverd op nummer 56, aan een Poolse vrouw die in de verste verte niet leek op mijn achternaam. De mevrouw sprak geen woord Nederlands, gelukkig was de buurtwerker oplettend en bezorgde mij de doos. Maar deze LEVERFOUT koste mij wel 1,5 dag aan salaris !!
Dan bel je met Dell.. bel UPS maar, die leveren voor ons. Bel je UPS, ja dan moet je Dell bellen die regelen dat. Het kastje van de muur principe. Dan bel je Dell.. Meneer wat is uw probleem, u heeft uw pc toch ? Ja na een hoop gezeik, gestress. Geen eens een excuus of compensatie in het misgelopen salaris. Al hadden ze me maar een printerkabeltje aangeboden, maar helemaal niks. Toen een mail geschreven en je wordt gewoon afgepeperd. Ik heb de hoop maar opgegeven, zo hoopvol in het begin zo hopeloos aan het einde.
De volgende keer geen Del(l) meer..
Ik via internet (tracktrace van ups) mijn doosjes in de gaten gehouden, wat schetst mijn verbazing op een maandag. Ik log-in: dozen afgeleverd, signed by (mijn naam). Ik heb dus volgens UPS de doos aangenomen en dus nu in mijn bezit. Ik stond versteld: ik was immers de hele dag aan het werk. Je schrikt je dus kapot, meteen vrij genomen van mijn werk en heel mijn app. ondervraagd, waar is mijn doos !! Het is wel een pc waar we het over hebben. Die avond niet gevonden, nog een dag vrij gevraagd van mijn werk, ik moest en zou die pc hebben. Wat blijkt.. de doos is afgeleverd op nummer 56, aan een Poolse vrouw die in de verste verte niet leek op mijn achternaam. De mevrouw sprak geen woord Nederlands, gelukkig was de buurtwerker oplettend en bezorgde mij de doos. Maar deze LEVERFOUT koste mij wel 1,5 dag aan salaris !!
Dan bel je met Dell.. bel UPS maar, die leveren voor ons. Bel je UPS, ja dan moet je Dell bellen die regelen dat. Het kastje van de muur principe. Dan bel je Dell.. Meneer wat is uw probleem, u heeft uw pc toch ? Ja na een hoop gezeik, gestress. Geen eens een excuus of compensatie in het misgelopen salaris. Al hadden ze me maar een printerkabeltje aangeboden, maar helemaal niks. Toen een mail geschreven en je wordt gewoon afgepeperd. Ik heb de hoop maar opgegeven, zo hoopvol in het begin zo hopeloos aan het einde.
De volgende keer geen Del(l) meer..
Re: garantie Dell computers.
Je moet niet bij DELL kopen maar bij een ECHTE winkel, dan hoef je deze ellende niet mee te maken!!!
Re: garantie Dell computers.
jij kickt wel graag oude topics omhoog zeg. Dit is de zoveelste al van meer dan 2 maanden oud waar jij een nutteloze reactie opgeeft.
Re: garantie Dell computers.
2 maanden ?
Als je goed kijkt (dat kun JIJ duidelijk niet ) kun je zien dat ik pas 2 dagen lid ben van deze forum.
Voor "Maybe": Wie een beetje verstand heeft denkt eerst effe na voordat ie onzin uitkraamt.
Als je goed kijkt (dat kun JIJ duidelijk niet ) kun je zien dat ik pas 2 dagen lid ben van deze forum.
Voor "Maybe": Wie een beetje verstand heeft denkt eerst effe na voordat ie onzin uitkraamt.
Re: garantie Dell computers.
ik heb het over het feit dat dit topic al 2 maanden dood was toen jij weer wat wilde vermelden. Niet over het feit dat je pas 2 dagen lid bent.
Lezen!!
Lezen!!
Re: garantie Dell computers.
Volgens mij was de laatste reactie niet 2 MAANDEN, maar 1 JAAR EN 2 MAANDEN geleden gemaakt... Blijkbaar zelf ook niet zo heel goed gelezen. Wel idd. een oud topic en dus niet zo zinvol hier nog op te reageren. Er zal absoluut nog ergens anders een dell-topic actueel zijn !
Re: garantie Dell computers.
***** hij is inderdaad ouder dan een jaar. Had ik ook niet gezien.
Re: garantie Dell computers.
Peter de hoogdWie weet meer over garantie van computers, heeft er ervaring mee en dan vooral wie heeft ook dit soort ervaringen met Dell?
Ik kreeg ruim binnen de garantie een defecte USB poort in mijn
Dell TFT monitor.
Na overloos heen en weer mailen het uiteindelijke antwoord:
het is uw eigen schuld.
Ik koop natuurlijk daar nooit iets meer.
"Dell, kommer en kwel".
Re: garantie Dell computers.
Na vele mailtjes, telefonische contacten MET beloften dat ik teruggebeld zou worden, een klachtbrief enz. mijn comp. maar laten repareren bij een goede vriend. Na twee maanden was de garantie kennelijk al verlopen. WAARDELOOS die DELL garantie!!!
Re: garantie Dell computers.
Na lezen van de review op tweakers net (appel schermen vs dell 24 inch W.S) was ik helemaal warm gelopen voor het Dell scherm. Ik heb mn diezelfde avond nog besteld en t geld overgemaakt.
Woensdag kwam ik terug uit mn werk en zag dat UPS langs was geweest. Ik was niet thuis dus de volgende dag zouden ze rond dezelfde tijd (14:00) weer langs komen. Mooi, ik nam donderdag middag vrij....
Om 1600 uur nog niemand geweest. Ik bellen met UPS, ja ze kunnen tot 1730 komen.
17:00, niemand te zien, toch nog even een keertje bellen. Wat is uw infonotice nr. meneer. Ik geef het nummer. O sorry meneer, we hebben gister een foutje gemaakt, 1 van de drie pakketjes (garantiebewijs) is op een ander adres bezorgt... Nou had ik toevallig drie dagen eerder een Feedback cursus gehad, maar die was ik spontaan even vergeten. Die man aan de telefoon heeft de volle laag gekregen en z'n cheffin ook. Wat is dit nu, ze hebben mn 06 nummer maar denkt u dat ze je bellen.....
Denkt u dat ze zelf t pakketje gaan ophalen...., neen beste mensen. Denkt u dat ze Dell hierover informeren..... Wederom neen!, u moet contact opnemen met Dell omdat UPS een fout gemaakt heeft!!
Kosten dus ver:
1 halve dag vrijgenomen
2 telefoontjes a 10 minuten
Goed, de dag erna bel ik met Dell. Excuses en geslijm van meneer de Klerk, zoveel dat ik 5 minuten na t verbreken der verbinding nog altijd de telefoon niet van mn oor vandaan krijg. Weet u waar dat garantie bewijs is afgeleverd? Ja, dat wist ik van Ups. Kunt u t zelf halen, en ons daarna even bellen als t gelukt is? Ja, t was niet heel ver (15 minuten met de auto) dus ik heb t opgehaald met de auto, zodat Dell de rest kon laten bezorgen.
Ik bel met meneer de Klerk van Dell met de mededeling dat ik t pakketje heb opgehaald. Het was inmiddels al open gerukt door een over enthousiaste ontvanger, maar goed. We bellen u vanochtend nog terug en dan krijgt u te horen of de spullen of s'middags of s'avonds met een spoed zending worden afgeleverd. Denkt u dat ze terug bellen…..
Om 14:00 vrijdag middag bel ik wederom met Dell, ik leg uit dat ik terug gebeld zou worden. Excuses, meneer de Klerk die u vanochtend aan de telefoon had zit niet op z’n plek, maar ik stuur hem een mailtje.
16:00 uur. Nog niet terug gebeld. Ik bel weer en krijg mw van Beer aan de lijn. Wederom excuses. Meneer de Klerk heeft s'middags vrij en die spoed zending zoals belooft lukt niet meer.
Dit accepteer ik niet en mw van Beer gaat overleggen met haar chef.
20 Minuten later word ik terug gebeld, chef vond dat er beloften zijn gemaakt die niet zijn nagekomen en bied ter compensatie wat boxen voor onder t scherm aan ter waarde van 50 euro. Dat scherm wordt dan maandag afgeleverd, moest nog wat praat werk verrichten omdat s’avonds te laten gebeuren (zodat t me niet nog een vrije dag kost) maar het zou geregeld worden. Mw van Beer zou alles persoonlijk regelen en als er problemen waren mij hierover bellen.
Kosten tot dus ver:
1 halve vrije dag
6 telefoontje a 10 minuten.
1 auto rit a 15 minuten
Baten:
Boxjes a 50 euro
Maandag avond. U raad het al, niemand aan de deur geweest….
Dinsdag ochtend gebeld. Ik zou terug gebeld worden, denkt u dat mw van Beer terug durft te bellen….
Dinsdag middag weer gebeld. Mw van Beer heeft een spoed vracht geregeld, maar ik krijg haar niet aan de lijn. Ik heb Dell gezegd dat ik mn geld terug wil. Nu hopen dat dat wel een beetje vlot kan!
Totaal Kosten:
1,5 vrije dag
8 telefoontjes a 10 minuten
1 autorit a 15 minuten
Baten:
1 wijze les, koop niet bij Dell
Woensdag kwam ik terug uit mn werk en zag dat UPS langs was geweest. Ik was niet thuis dus de volgende dag zouden ze rond dezelfde tijd (14:00) weer langs komen. Mooi, ik nam donderdag middag vrij....
Om 1600 uur nog niemand geweest. Ik bellen met UPS, ja ze kunnen tot 1730 komen.
17:00, niemand te zien, toch nog even een keertje bellen. Wat is uw infonotice nr. meneer. Ik geef het nummer. O sorry meneer, we hebben gister een foutje gemaakt, 1 van de drie pakketjes (garantiebewijs) is op een ander adres bezorgt... Nou had ik toevallig drie dagen eerder een Feedback cursus gehad, maar die was ik spontaan even vergeten. Die man aan de telefoon heeft de volle laag gekregen en z'n cheffin ook. Wat is dit nu, ze hebben mn 06 nummer maar denkt u dat ze je bellen.....
Denkt u dat ze zelf t pakketje gaan ophalen...., neen beste mensen. Denkt u dat ze Dell hierover informeren..... Wederom neen!, u moet contact opnemen met Dell omdat UPS een fout gemaakt heeft!!
Kosten dus ver:
1 halve dag vrijgenomen
2 telefoontjes a 10 minuten
Goed, de dag erna bel ik met Dell. Excuses en geslijm van meneer de Klerk, zoveel dat ik 5 minuten na t verbreken der verbinding nog altijd de telefoon niet van mn oor vandaan krijg. Weet u waar dat garantie bewijs is afgeleverd? Ja, dat wist ik van Ups. Kunt u t zelf halen, en ons daarna even bellen als t gelukt is? Ja, t was niet heel ver (15 minuten met de auto) dus ik heb t opgehaald met de auto, zodat Dell de rest kon laten bezorgen.
Ik bel met meneer de Klerk van Dell met de mededeling dat ik t pakketje heb opgehaald. Het was inmiddels al open gerukt door een over enthousiaste ontvanger, maar goed. We bellen u vanochtend nog terug en dan krijgt u te horen of de spullen of s'middags of s'avonds met een spoed zending worden afgeleverd. Denkt u dat ze terug bellen…..
Om 14:00 vrijdag middag bel ik wederom met Dell, ik leg uit dat ik terug gebeld zou worden. Excuses, meneer de Klerk die u vanochtend aan de telefoon had zit niet op z’n plek, maar ik stuur hem een mailtje.
16:00 uur. Nog niet terug gebeld. Ik bel weer en krijg mw van Beer aan de lijn. Wederom excuses. Meneer de Klerk heeft s'middags vrij en die spoed zending zoals belooft lukt niet meer.
Dit accepteer ik niet en mw van Beer gaat overleggen met haar chef.
20 Minuten later word ik terug gebeld, chef vond dat er beloften zijn gemaakt die niet zijn nagekomen en bied ter compensatie wat boxen voor onder t scherm aan ter waarde van 50 euro. Dat scherm wordt dan maandag afgeleverd, moest nog wat praat werk verrichten omdat s’avonds te laten gebeuren (zodat t me niet nog een vrije dag kost) maar het zou geregeld worden. Mw van Beer zou alles persoonlijk regelen en als er problemen waren mij hierover bellen.
Kosten tot dus ver:
1 halve vrije dag
6 telefoontje a 10 minuten.
1 auto rit a 15 minuten
Baten:
Boxjes a 50 euro
Maandag avond. U raad het al, niemand aan de deur geweest….
Dinsdag ochtend gebeld. Ik zou terug gebeld worden, denkt u dat mw van Beer terug durft te bellen….
Dinsdag middag weer gebeld. Mw van Beer heeft een spoed vracht geregeld, maar ik krijg haar niet aan de lijn. Ik heb Dell gezegd dat ik mn geld terug wil. Nu hopen dat dat wel een beetje vlot kan!
Totaal Kosten:
1,5 vrije dag
8 telefoontjes a 10 minuten
1 autorit a 15 minuten
Baten:
1 wijze les, koop niet bij Dell
Re: garantie Dell computers.
@mprinsen:
U heeft wettelijk recht op minimaal een half jaar garantie. U moet problemen binnen een redelijke termijn melden, welke tenminste twee maanden is, en u heeft daarna twee jaar de tijd om daarop aanspraak te maken.
@pjedro79:
U heeft recht op een schade vergoeding om dat Dell verantwoordelijk was voor de uitvoering. Dell kende zullen onredelijk blijven tot dat ze een dagvaardiging ontvangen.
U heeft wettelijk recht op minimaal een half jaar garantie. U moet problemen binnen een redelijke termijn melden, welke tenminste twee maanden is, en u heeft daarna twee jaar de tijd om daarop aanspraak te maken.
@pjedro79:
U heeft recht op een schade vergoeding om dat Dell verantwoordelijk was voor de uitvoering. Dell kende zullen onredelijk blijven tot dat ze een dagvaardiging ontvangen.
Re: garantie Dell computers.
Wat een onzin zeg.want van een laptop van 2500 euro mag je verwachten dat deze bij normaal gebruik toch wel een 5 tal jaren probleemloos te gebruiken moet zijn
Er kan altijd wel wat mis gaan.
Re: garantie Dell computers.
Waar of niet waar?
Via via heb ik begrepen dat zou zijn gebleken dat Dell de winstcijfertjes oa in 2002 opgeleukt heeft.
Zo zouden debets en credits van totaal verschillende bedrijven zijn verrekend. Je weet wel, zo'n constructie van voorzieningen die normaal gesproken jammer maar helaas ten laste van de winst gaan, zouden nu ineens weggepoetst zijn met (aan geheel andere klanten) uit te betalen credit nota's (die zouden dus nooit zijn uitbetaald).
Toevallig won Dell ineens een CFO Award in die periode.
Via via heb ik begrepen dat zou zijn gebleken dat Dell de winstcijfertjes oa in 2002 opgeleukt heeft.
Zo zouden debets en credits van totaal verschillende bedrijven zijn verrekend. Je weet wel, zo'n constructie van voorzieningen die normaal gesproken jammer maar helaas ten laste van de winst gaan, zouden nu ineens weggepoetst zijn met (aan geheel andere klanten) uit te betalen credit nota's (die zouden dus nooit zijn uitbetaald).
Toevallig won Dell ineens een CFO Award in die periode.