LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 dec 2014 09:49
Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Hallo,
2 maanden geleden kocht ik een paar schoenen bij Dolcis.
Nieuwwaarde €69,95. Ik kocht ze in een actieperiode waarin het 2e paar voor de halve prijs was.
Nu gingen de schoenen na 2x dragen kapot.
Ik ben teruggegaan en Dolcis heeft de schoenen netjes laten repareren zonder kosten.
Na weer 3x dragen bleek de gerepareerde zool weer los te laten.
Natuurlijk ben ik weer terug gegaan naar de winkel, ditmaal met het verzoek om vervanging van het product of mijn geld terug.
Nu mag ik voor €35,- iets anders in de winkel uitzoeken. Dit omdat de schoenen voor de halve prijs waren in de kortingsperiode. Kan dit? Ik heb nu een paar schoenen t.w.v. €69,95 die ik mag ruilen voor een paar schoenen van €35,-. Ik begrijp dat de kortingsactie geldde over mijn paar schoenen, maar moet men daarvoor dan niet een andere som aanhouden? Nu heb ik het gevoel dat ik een duur paar schoenen moet ruilen voor een goedkoop paar.
Daarnaast vraag ik mij af of ze mij kunnen verplichten om in hun winkel iets nieuws uit te zoeken? Heb ik niet gewoon recht op mijn geld terug?
2 maanden geleden kocht ik een paar schoenen bij Dolcis.
Nieuwwaarde €69,95. Ik kocht ze in een actieperiode waarin het 2e paar voor de halve prijs was.
Nu gingen de schoenen na 2x dragen kapot.
Ik ben teruggegaan en Dolcis heeft de schoenen netjes laten repareren zonder kosten.
Na weer 3x dragen bleek de gerepareerde zool weer los te laten.
Natuurlijk ben ik weer terug gegaan naar de winkel, ditmaal met het verzoek om vervanging van het product of mijn geld terug.
Nu mag ik voor €35,- iets anders in de winkel uitzoeken. Dit omdat de schoenen voor de halve prijs waren in de kortingsperiode. Kan dit? Ik heb nu een paar schoenen t.w.v. €69,95 die ik mag ruilen voor een paar schoenen van €35,-. Ik begrijp dat de kortingsactie geldde over mijn paar schoenen, maar moet men daarvoor dan niet een andere som aanhouden? Nu heb ik het gevoel dat ik een duur paar schoenen moet ruilen voor een goedkoop paar.
Daarnaast vraag ik mij af of ze mij kunnen verplichten om in hun winkel iets nieuws uit te zoeken? Heb ik niet gewoon recht op mijn geld terug?
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
volgens mij gaan er twee dingen fout hier.
ten eerste hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon, dus je zou gewoon je geld terug moeten krijgen.
ten tweede, je hebt voor deze schoenen maar 35 euro betaald, dus hoe kan je dan verwachten dat je er 69 euro voor terug krijgt?
ten eerste hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon, dus je zou gewoon je geld terug moeten krijgen.
ten tweede, je hebt voor deze schoenen maar 35 euro betaald, dus hoe kan je dan verwachten dat je er 69 euro voor terug krijgt?
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Je hebt recht op vervanging of ontbinding van de koop of reparatie. Een tegoedbon hoeft u in ieder geval geen genoegen mee te nemen. U zult in ieder geval geen 69,95 terug gaan krijgen, aangezien u dat er ook biet voor heeft betaald.MiekdeBruin schreef:Hallo,
2 maanden geleden kocht ik een paar schoenen bij Dolcis.
Nieuwwaarde €69,95. Ik kocht ze in een actieperiode waarin het 2e paar voor de halve prijs was.
Nu gingen de schoenen na 2x dragen kapot.
Ik ben teruggegaan en Dolcis heeft de schoenen netjes laten repareren zonder kosten.
Na weer 3x dragen bleek de gerepareerde zool weer los te laten.
Natuurlijk ben ik weer terug gegaan naar de winkel, ditmaal met het verzoek om vervanging van het product of mijn geld terug.
Nu mag ik voor €35,- iets anders in de winkel uitzoeken. Dit omdat de schoenen voor de halve prijs waren in de kortingsperiode. Kan dit? Ik heb nu een paar schoenen t.w.v. €69,95 die ik mag ruilen voor een paar schoenen van €35,-. Ik begrijp dat de kortingsactie geldde over mijn paar schoenen, maar moet men daarvoor dan niet een andere som aanhouden? Nu heb ik het gevoel dat ik een duur paar schoenen moet ruilen voor een goedkoop paar.
Daarnaast vraag ik mij af of ze mij kunnen verplichten om in hun winkel iets nieuws uit te zoeken? Heb ik niet gewoon recht op mijn geld terug?
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Is het 1e paar schoenen (volledige aanschafprijs) of het 2e paar schoenen (50% korting) stuk gegaan?
Het lijkt of dit 2e paar is, de winkel wil maar de helft vergoeden.
Geld terug is ontbinden van koop.
Hier wordt de koop slechts gedeeltelijk ontbonden:
Je kan je afvragen of 1e paar schoenen was aangeschaft zonder de actie voor 2e paar.
Het lijkt of dit 2e paar is, de winkel wil maar de helft vergoeden.
Geld terug is ontbinden van koop.
Hier wordt de koop slechts gedeeltelijk ontbonden:
Je kan je afvragen of 1e paar schoenen was aangeschaft zonder de actie voor 2e paar.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Zet er een advocaat zou ik zeggen.
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
En dan het liefst op basis van "No cure no pay" i.v.m. de hoogte van de claim...prem schreef:Zet er een advocaat zou ik zeggen.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Ik zou of een nieuw paar in de winkel uitzoeken ter waarde van €69,95 redelijk vinden of €35,- in contant geld retour.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Of normale schoenen kopen.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
In jouw geval heb je recht gratis vervanging, dwz zelfde paar schoenen, geen ander goedkoper paar. Als die paar schoenen niet beschikbaar zijn zou je nog kunnen kiezen voor een paar in dezelfde prijsklasse.
Mocht ook dat niet gaan dan heb je recht om de koop te ontbinden. Omdat je inderdaad hebt gekozen voor een combinatie van 2 producten kun je de gehele koop ongedaan maken aangezien je waarschijnlijk zonder de actie uberhaupt niet tot aanschaf was overgegaan.
Mocht je 1 paar schoenen willen houden dan heb je recht op de helft van je aankoop bedrag terug. Dus niet de prijs van het 2e paar maar de helft van het totaal.
Mocht ook dat niet gaan dan heb je recht om de koop te ontbinden. Omdat je inderdaad hebt gekozen voor een combinatie van 2 producten kun je de gehele koop ongedaan maken aangezien je waarschijnlijk zonder de actie uberhaupt niet tot aanschaf was overgegaan.
Mocht je 1 paar schoenen willen houden dan heb je recht op de helft van je aankoop bedrag terug. Dus niet de prijs van het 2e paar maar de helft van het totaal.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
of normaal reageren op een gewone vraag.prem schreef:Of normale schoenen kopen.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
TS is niet terug... Reageren is zinloos.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Aldus de specialist .olaf79 schreef:In jouw geval heb je recht gratis vervanging, dwz zelfde paar schoenen, geen ander goedkoper paar. Als die paar schoenen niet beschikbaar zijn zou je nog kunnen kiezen voor een paar in dezelfde prijsklasse.
Mocht ook dat niet gaan dan heb je recht om de koop te ontbinden. Omdat je inderdaad hebt gekozen voor een combinatie van 2 producten kun je de gehele koop ongedaan maken aangezien je waarschijnlijk zonder de actie uberhaupt niet tot aanschaf was overgegaan.
Mocht je 1 paar schoenen willen houden dan heb je recht op de helft van je aankoop bedrag terug. Dus niet de prijs van het 2e paar maar de helft van het totaal.
Je kunt een koop niet gedeeltelijk ongedaan maken. De hele deal moet terug naar af en dat kan niet omdat het andere paar deugdelijk is en gebruikt.
Kansloze missie dus.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Je kletst uit je nek. Natuurlijk kun je de koop gedeeltelijk ongedaan maken als een deel van de producten die je koopt niet conform is.prem schreef:Aldus de specialist .
Je kunt een koop niet gedeeltelijk ongedaan maken. De hele deal moet terug naar af en dat kan niet omdat het andere paar deugdelijk is en gebruikt.
Kansloze missie dus.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Indien in een koop meerdere onafhankelijke zaken zijn aangeschaft, lijkt er mij niets op tegen om koop gedeeltelijk te kunnen ontbinden.olaf79 schreef:Natuurlijk kun je de koop gedeeltelijk ongedaan maken als een deel van de producten die je koopt niet conform is.
Echter door kortingsactie is hier juist een flinke afhankelijkheid, waardoor het onredelijk kan zijn om de koop gedeeltelijk te ontbinden.
Gedeeltelijk ontbinden betekent hier volledige karting inleveren, en achterblijven met een product wat voor die prijs niet alleen was aangeschaft.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Er is geen afhankelijkheid, zo'n argument geldt alleen als de zaken fysiek afhankelijk van elkaar zijn. Dat de verkoper een korting geeft omdat je 2 producten koopt is mooi meegenomen maar bij ontbinding geen probleem van de koper. De koper had 2 deugdelijke producten moeten verkopen en niet 1.16again schreef:Indien in een koop meerdere onafhankelijke zaken zijn aangeschaft, lijkt er mij niets op tegen om koop gedeeltelijk te kunnen ontbinden.olaf79 schreef:Natuurlijk kun je de koop gedeeltelijk ongedaan maken als een deel van de producten die je koopt niet conform is.
Echter door kortingsactie is hier juist een flinke afhankelijkheid, waardoor het onredelijk kan zijn om de koop gedeeltelijk te ontbinden.
Gedeeltelijk ontbinden betekent hier volledige karting inleveren, en achterblijven met een product wat voor die prijs niet alleen was aangeschaft.
Re: Garantie Dolcis i.c.m. kortingsactie
Beste Mieke,
Graag zouden we je een gepaste oplossing bieden op het probleem dat je hier noemt. We vinden het erg vervelend dat de schoenen die je uitgezocht hebt, tot 2 maal toe kapot zijn gegaan.
Zou je contact kunnen opnemen met de Dolcis Klantenservice via het gratis telefoonnummer: 0800 - 365 24 74? Dan kunnen we bekijken wat deze oplossing moet zijn.
Alvast bedankt!
Groet, Ellen van Team Dolcis
Graag zouden we je een gepaste oplossing bieden op het probleem dat je hier noemt. We vinden het erg vervelend dat de schoenen die je uitgezocht hebt, tot 2 maal toe kapot zijn gegaan.
Zou je contact kunnen opnemen met de Dolcis Klantenservice via het gratis telefoonnummer: 0800 - 365 24 74? Dan kunnen we bekijken wat deze oplossing moet zijn.
Alvast bedankt!
Groet, Ellen van Team Dolcis