LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie en langdurige reparaties

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
gertkel

Garantie en langdurige reparaties

Ongelezen bericht door gertkel »

:( Ik heb voor 4 weken terug een pocket PC aangeboden voor reparatie (garantie) en deze is nu bijna 5 weken weg. Wanneer ik nu terug denk aan het gesprek dat ik had met de winkelier, waar ik deze pocket PC heb aangeschaft, zou deze reparatie maar 7 werkdagen gaan duren. Ik ben na drie weken de betreffende fabrikant gaan bellen en krijg steeds te horen "het is in behandeling". Op de vraag wanneer denkt u dat ik hem weer terug krijg, weet men geen konkreet antwoord. Volgens mij behoeft een reparatie niet zo lang te duren. :twisted:

resp00112469

Re: Garantie en langdurige reparaties

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hier kunt U als consument niet over oordelen, omdat het best mogelijk is dat een bepaald onderdeel niet ergens op voorraad is. Moet iets in Japan of Korea of waar dan ook vandaan komen, dan kan het inderdaad soms erg lang duren. Hierover zou ik het hele forum kunnen vol schrijven, maar bedenk, iedere detaillist heeft niets aan ontevreden klanten en heeft er totaal geen belang bij om een apparaat op de plank te laten liggen, maar dat is iets wat een klant niet kan begrijpen omdat deze totaal niet weet wat er aan de hand is.

Vr. Gr. Hans.

gertkel

Betreft het repareren van een produkt tijdens de garantieperiode, is het toch wel redelijk dat de klant na enkele weken de status of vorderingen weet inzake de reparatie. Het mag toch niet zo zijn dan de reparatie duur mede afhankelijk is van een slechte logestiek, of betreffende het wel of niet in voorraad hebben van benodigde onderdelen en dat hier de klant de dupe moet worden. Wanneer men dan ook nog eens aangeeft, dat de reparatietermijn tussen 7 en 15 werkdagen ligt, dan moet men toch konkreet kunnen aangeven van wat het daadwerkelijke probleem is. Vooral wanneer het termijn reeds met 15 dagen is overschreden, dan mag je als klant toch zeker duidelijkheid krijgen bij een navraag. De informatieuitwisseling zoals vroeger, per post, is niet meer van toepassing en kan men nu zeer snel voorzien worden van relevante informatie.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Gertkel en hans
Ik moet jullie beiden gelijk geven , zelf heb ik het ook meegemaakt dat ik een klant 3 maanden aan het lijntje heb moeten houden omdat er een ic uit verweggistan moest komen. en als ondernemer kom je dan in een benarde positie , toen heb ik zelf maar het toestel vervangen op eigen kosten Want het moet wel in het redelijke blijven .

gertkel

Ik moet jullie beiden gelijk geven , zelf heb ik het ook meegemaakt dat ik een klant 3 maanden aan het lijntje heb moeten houden omdat er een ic uit verweggistan moest komen. en als ondernemer kom je dan in een benarde positie , toen heb ik zelf maar het toestel vervangen op eigen kosten Want het moet wel in het redelijke blijven .
Uw reactie vind ik positief, maar toch vind ik het jammer en bedenkelijk dat namelijk grote merkfabrikanten steeds meer afhankelijk gaan worden van produktielanden, van ver buiten Europa en dat dan o.a. de ondernemer in Nederland hiervan de dupe moet worden en hierbij zelf moet opdraaien voor de goede oplossing, dit alleen om de klant te kunnen behouden. Zelf zit ik in het service werk, centrale verwarmingbrance, en kan mij dan ook niet voorstellen, dat een klant bij een tempratuur van 10 graden onder nul, 3 maanden moet zitten wachten op een onderdeel uit verweggiestan en wel om weer lekker warm te kunnen zitten.

Gesloten