LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie en service bij de IT's vergeet het maar
garantie en service bij de IT's vergeet het maar
ik heb een wasmachine van 13 maanden geleden gekocht een whirlpool voor 400 euro. nu is er een defect aan de toestel en wat denk je geen garantie. reparatie kosten 230 euro en na bel en schrijven. word de onderdeel gratis geleverd, maar ik moet wel alle andere kosten betalen zoals arbeidsloon en voorrijkosten en deze zullen 150 euro bedragen en ook moest ik dit geld in huis hebben om direct af te rekenen. dit is service van ITs ook werd mij duidelijk gemaakt dat ik maar een service certificaat had moeten kopen. volgens de verkoper/filiaal chef moest ik bij zijn met de regeling die hun hadden getroffen met de fabrikant speciaal voor mij. lekker is dat 35% van de nieuw waarden aan reparatie na 13 maanden.
ITS in Rotterdam je word bedankt voor de service.
ITS in Rotterdam je word bedankt voor de service.
Re: garantie en service bij de IT's vergeet het maar
Het is vrij logisch. Je krijgt garantie voor een jaar. Wanneer een reparateur gaat kijken naar de problemen kijkt hij tevens of er garantie op zit of niet. zit er geen garantie op dan komt daar een rekening op te zitten. de rekening wordt door berekent aan de klant. Je hebt geluk dat ze nog een coulance regeling wilden treffen. heel veel bedrijven doen dit niet eens. Volgens radar mag je verwachten dat het toestel langer mee gaat dan 1 jaar. dus de onderdelen van het apparaat. dat heeft whirlpool dus vergoed, de onderdelen. De arbeidskosten en transport vallen daar niet onder en daarom is het logisch dat je die niet vergoed krijgt. Waarom verleng je je garantie dan ook niet? zoals ook al in de consumentgids heeft gestaan, je moet het zelf weten, het kan een hoop gezeik schelen als je wel garantie hebt.
succes
succes
Onder andere een wasmachine daar mag je van verwachten dat deze langer dan 13 maanden meegaat, zijn zogenaamde ""langdurige gebruiksartikelen", ook het inbouwen valt daaronder, je hoeft helemaal geen service contract te kopen, is de grootste oplichting die dit soort zaken proberen, je koopt namelijk je eigen garantie.
Proberen vriendelijk te blijven en een briefje naar de directie wil vaak wel helpen.
Proberen vriendelijk te blijven en een briefje naar de directie wil vaak wel helpen.
Ook ik heb dit soort problemen ondervonden mar dan bij Radio Correct. Ik had een cd-speler die na 14 bleef haperen. Van een correcte service was geen spraken meer. Als compensatie stelden ze ook voor om CD-speler naar de fabrikant te sturen ter reparatie uiteraard tegen kosten. Dit vond ik niet acceptabel. Ben dan ook zelf informatie gaan inwinnen. Uiteindelijk zelf met de fabrikant opgenomen en die hebben het kosteloos vergoed alleen de verzendkosten moest ik zelf betalen.
Sinds deze ervaring ben ik voorzichtiger met grote aankopen geworden. Bedrijven als Correct en IT's die al bekend staan om hun slechte service meid ik sindsdien. Win ook voor de aankoop informatie in over de garantie. Bij kleinere bedrijven kun je vaak onderhandelen. Je kunt zowel over de prijs als garantie onderhandelen.
Sinds deze ervaring ben ik voorzichtiger met grote aankopen geworden. Bedrijven als Correct en IT's die al bekend staan om hun slechte service meid ik sindsdien. Win ook voor de aankoop informatie in over de garantie. Bij kleinere bedrijven kun je vaak onderhandelen. Je kunt zowel over de prijs als garantie onderhandelen.
Ook ik heb dit soort problemen ondervonden maar dan bij Radio Correct. Ik had een cd-speler die na 14 maanden bleef haperen. Van een correcte service was geen sprake meer. Als compensatie stelden ze ook voor om CD-speler naar de fabrikant te sturen ter reparatie uiteraard tegen (veel te hoge)kosten. Dit vond ik niet acceptabel. Ben dan ook zelf informatie gaan inwinnen. Uiteindelijk zelf met de fabrikant opgenomen en die hebben het kosteloos vergoed alleen de verzendkosten moest ik zelf betalen.
Beste Ronnie,
Je hoeft de reparatiekosten niet te accepteren.
Immers; je kon als consument verwachten dat dit apparaat het nog zou doen na 13 maanden.
De leverancier is verplicht het defect gratis te repareren, zo niet dan pleegt hij wanprestatie.
Advies: confronteer de winkel hiermee en neem een rechtsbijstandverzekering
Je hoeft de reparatiekosten niet te accepteren.
Immers; je kon als consument verwachten dat dit apparaat het nog zou doen na 13 maanden.
De leverancier is verplicht het defect gratis te repareren, zo niet dan pleegt hij wanprestatie.
Advies: confronteer de winkel hiermee en neem een rechtsbijstandverzekering
wij hebben daar 4 jaar geleden een tv gekocht en na 3 jaar moest deze gerepareerd worden. omdat we 5 jaar garantie bij hadden gekocht werd deze gratis gemaakt. maar na 6 reparaties en heel veel weken geen tv is het gebrek nog niet geheel gerepareerd en konden we erg coulant! met een bijbetaling van 180 euro een nieuwe tv kopen. dezelfde als dat we nu hebben maar dan nu. een nieuwe kost 220 euro!
ze denken zeker dat we gek zijn. hier blijft het dan ook niet bij.
femke
ze denken zeker dat we gek zijn. hier blijft het dan ook niet bij.
femke
geen enkele tv-model/ type blijft 4 jaar in productie, dus ik kan niet geloven dat het dezelfde tv is!
Volgens mij is er recent europese wetgeving van toepassing geworden , waardoor wettelijk vastligt dat consumenten 2 jaar garantie hebben voor dit soort artikelen.
klopt, hier is een richtlijn voor gegegeven. op electronica (in feite alles) mag je op minimaal 2 jaar garantie rekenen, behalve op producten met een beperkte levensheidsduur. deze europese richtlijn was naar mijn weten al ergens in 2002 actief, alleen heeft onze wetgever er nog al lang over gedaan dit te verwerken in wetstekst.
ik wil hierbij nog even nadruk op het feit leggen dat de verkoper maar in beperkte mate van tijd aansprakelijk kan worden gesteld. dan zal je toch echt naar de fabrikant moeten.
ik wil hierbij nog even nadruk op het feit leggen dat de verkoper maar in beperkte mate van tijd aansprakelijk kan worden gesteld. dan zal je toch echt naar de fabrikant moeten.