LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Fujitsu Siemens laptop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Wout

Garantie Fujitsu Siemens laptop

Ongelezen bericht door Wout »

Hallo,

Ik trek de netstekker uit de laptop om ergens anders verder te werken en weg computer. Accu dood. Want na het terug steken van de stekker kan ik de laptop weer opstarten. Ik zoek de factuur/garantiebwijs erbij en jawel, ik heb nog ruimschoots garantie. Aanschafdatum is september 2003. Op de factuur staat letterlijk: Garantie: PC of notebook 2 jaar, printer 1 jaar, monitor 3 jaar. Dus ik denk dat zit wel goed.

Ik bel de "service-lijn" van FS en zij vertellen me doodleuk dat de accu niet onder 2 jaar garantie valt, maar dat er maar een half jaar garantie op zit. WTF waar slaat dat nou weer op. Accu zit toch in de laptop? Hoort er toch bij. Is toch geen randapparatuur van een derde partij ofzo? Ik kon wel het klachtenadres van hem krijgen. Hij de ziekte trouwens van mij...

Hoe pak ik dat aan? Ik weet wel de site staiksterk enzo, maar dat is allemaal zo vaag en algemeen.

Ik mag toch verd* wel verwachten dat de accu meer dan 1,5 jaar meegaat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Gast

Re: Garantie Fujitsu Siemens laptop

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou de algemene voorwaarden en handleiding er maar eens op na slaan. Daar staat het in vermeld, dat er maar een half jaar garantie op zit. Dit is ook niet zo gek aangezien het een accessoire is die hevig aan "slijtage" onderhevig is.

Ik heb het zelf ook gehad, maar dan met m'n PB notebook was gelukkig na 5,5 maand en 3 dagen later had ik m'n nieuwe weer in huis.

Misschien dat je de accu nog kunt redden:

De accu opnieuw opladen
Sluit de netadapter aan. De accu laadt zich automatisch op zolang de computer op een voedingsbron is aangesloten.

De oplaadtijd verschilt als u de computer wel of niet gebruikt:

Wanneer de computer zich in de Suspend-modus bevindt, bedraagt de laadtijd ongeveer 2-4 uur.

Wanneer de computer is ingeschakeld, bedraagt de laadtijd ongeveer 3-5 uur.

Kijk voor de laadactiviteit naar het indicatielampje voor de accu op de voorzijde van het systeem. Dit lampje licht als volgt op:

Licht oranje op als de accu wordt opgeladen.

Knippert oranje als er tijdens het laden een fout optreedt.

Licht niet op als er geen accu is geïnstalleerd of als deze helemaal is opgeladen.

Een lege accu opladen
Uw computer is voorzien van de functie Quick charge. Hiermee kunt u de accu snel opladen als de computer is ingeschakeld.

Quick charge werkt niet als de accu helemaal is ontladen. De accu wordt dan niet opgeladen als de computer is ingeschakeld.

Als u merkt dat de accu volledig is ontladen, kunt u deze als volgt opladen:

Zorg dat de netadapter is aangesloten.
Als de computer is ingeschakeld, schakelt u deze UIT.
Laat de accu 10 minuten opladen (de LED voor acculaadstatus moet tijdens het opladen oranje oplichten).
De accu is nu voldoende opgeladen om de functie Quick charge te laten werken. U kunt de computer inschakelen - uw accu wordt normaal opgeladen.

We raden u aan de accu volledig op te laden voordat u de netadapter loskoppelt.

Langer werken met een accu
De levensduur van de Lithium-Ion (Li-Ion) of nikkelmetaalhydride (NiMH) accu wordt onder de volgende omstandigheden verlengd.

Als hij nieuw is en volledig opgeladen.

Als er geen randapparatuur op de computer is aangesloten.

Als er geen extra opties zijn geïnstalleerd.

Als u de voorzieningen voor energiebeheer inschakelt, kunt u langer met een accu werken.

Als u onderweg bent, kunt u met enkele eenvoudige maatregelen langer met een accu langer werken. Door de helderheid van het beeldscherm te verlagen kunt u de levensduur van de accu verlengen.

De accu verfrissen
Als u ontdekt dat uw accu sneller dan verwacht leegraakt, kunt u die als volgt verfrissen:

verwijder de accu en installeer hem opnieuw

laad de accu volledig op (tot 100%).

Of u kunt de accu verfrissen door deze volledig te ontladen en daarna weer op te laden.

Voer hiervoor de volgende stappen uit:

Schakel de computer in.

Druk op F2 wanneer dit op het opstartscherm wordt aangegeven.

Wanneer het BIOS-menu verschijnt, moet u de netadapter losmaken. Uw computer verbruikt nu alleen stroom uit de accu zonder dat de functies van Energiebeheer worden geactiveerd. Het kan enkele uren duren voordat de accu leeg is.

Als de accu erg zwak is, hoort u een waarschuwingssignaal (tenzij deze optie is uitgeschakeld). Dit is normaal, ga verder met het verfrissingsproces.

Wanneer de accu volledig is ontladen, heeft de computer geen voeding meer en valt deze uit.

Om het verfrissingsproces te voltooien, moet u de accu opnieuw laden. Laad de accu weer tot 100%, zonder de netadapter te verwijderen. U kunt de computer tijdens het opladen gebruiken.

Wout

Ongelezen bericht door Wout »

Leuk en aardig, maar een accu is voor een latop toch geen accesoire? 'T ding is niet eens zomaar verwisselbaar, zit een kap over geschroefd. Dus niet zoals vroeger dat je er een meenam voor onderweg...

En als het ding sterft door normaal gebruik heb je als fabrikant toch niet de juiste accu gekozen... Of?

Gast

Heb je hem altijd juist gebruikt?? Altijd helemaal leeg en dan pas opladen?? Nee, zeker....en een accu wordt wel degelijk gezien als een accessoire...

Gast

Hier wordt ik ook geen steek wijzer, daaaag

Gast

Veel wijzer zul je toch niet worden. NOG EEN KEER!!!!!! CHECK JE HANDLEIDING NOG EENS!!!!!!!!!!!!!!! Staat duidelijk in dat er maar een halfjaar garantie op zit.......

Gesloten