LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie krultang

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
chellie.boer
Contacteer:

garantie krultang

Ongelezen bericht door chellie.boer »

Een aantal maanden geleden heb ik voor 180 euro een krultang met verschillende opzetstukken aangeschaft van het merk Ogé Exclusive. Na een aantal keer gebruiken brak tijdens het verwisselen van zo'n opzetstuk een klein puntje af, waardoor de opzetstukken niet meer aan de connector bevestigd kunnen worden. Hierdoor kan ik helemaal geen gebruik meer maken van de krultang.

Toen ik de klantenservice mailde gaven ze aan de dat afgebroken onderdelen niet onder de garantie vallen (dit stond inderdaad in de garantievoorwaarden) en zij niets voor mij kunnen betekenen. Ik heb vervolgens nog een aantal mails verstuurd die onbeantwoord zijn gebleven. We zijn ondertussen weer 2 maanden verder en heb ondertussen reactie gekregen. Het enige wat ze me konden aanbieden van een nieuwe connector, waarvoor ik nog wel 70 euro moet betalen.

Ik heb de krultang nog geen half jaar in bezit en nog geen 10 keer gebruikt. Het onderdeel is niet afgebroken door verkeerd gebruik van de krultang (het is een heel klein puntje van een staafje, dat je er zelfs niet afgebroken krijgt als je je best doet). Mijn vraag is wat mijn rechten zijn in dit verhaal. Heb ik recht op garantie of kunnen zij weigeren de krultang te vergoeden/vervangen.

taxikemperman

Re: garantie krultang

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Binnen 6 maanden moet het bedrijf aantonen dat het door uw schuld is.
Anders is het een fabrieksfout en dienen zij dit gratis te vervangen
Ik weet niet welke klantenservice u benaderd heeft, maar dit dient de verkoper te zijn en u moet deze niet bedrijfsmatig hebben aangeschaft.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Nou, check die AV zelf maar. Klopt werkelijk helemaal niets van. Bestel negeren nooit niet niks bij dit soort nepshops. Komt alleen maar ellende van.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Iets zelf stukmaken = geen garantie. En dan maken de av geen biet uit.

Een product moet wel deugdelijk zijn, dat is nu de vraag.

Daar kan niemand iets over zeggen wanneer je de schade niet hebt gezien.

Maar goed, dat heeft nog nooit iemand hier tegengehouden :D

Loeter

Ongelezen bericht door Loeter »

Beste Chellie.boer,

Mijns inziens heeft u recht op een krultang die u op basis van de overeenkomst mag verwachten. Dit betekent dat als zij u dit niet geleverd hebben u hier alsnog recht op heeft. Het is in beginsel aan u om te bepalen wat u eist. Kosteloos herstel of vervanging. In uw geval zou ik kiezen voor vervanging. De verkoper kan stellen dat dit onredelijk is en aangeven het product te willen herstellen, u dient daar (mits redelijk) de gelegenheid voor te geven.

Op de onderstaande link vindt u een voorbeelddocument van Consuwijzer (onderdeel van ACM) wat u kunt gebruiken. Pas deze aan naar uw situatie en verstuur deze per mail of per post. Wanneer u kiest voor mail, vraag dan om een ontvangstbevestiging. Bij post, bij voorkeur aangetekend.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... tieperiode

Hopelijk brengt dit voor u de gewenste oplossing. U doet er overigens verstandig aan om de mailcorrespondentie (begin 2e alinea van OP) goed te bewaren. Afhankelijk van hoe principieel u bent en hoe juridisch u het wilt maken voor €70,-

Succes. Mits mogelijk, laat even weten hoe het afgelopen is.

absent

Lees hun AV pagina maar eens door. Dit wordt een heel gevecht. Deze nepshop heeft sch*^t aan de wetgeving. ACM verwittigen...

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het zal wel aan mij liggen , maar Ik zie nergens de webshop vermeld waar dit artikel is gekocht, en hoe kunt je dan stellen dat de AV niet deugen?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

absent schreef:Bestel negeren nooit niet niks bij dit soort nepshops. Komt alleen maar ellende van.
Negeer "absent" met zijn immer totaal zinloze berichten en het gaat al veel beter op het forum.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Leo The Emperor schreef:Het zal wel aan mij liggen , maar Ik zie nergens de webshop vermeld waar dit artikel is gekocht, en hoe kunt je dan stellen dat de AV niet deugen?
Wellicht hebben ze met kerst een glazen bol gekregen, ik kan ook nergens lezen waar TS dit product gekocht heeft. Op google zijn tig verkoop adressen
te vinden van dit merk met prijzen de helft lager dan wat TS er voor betaald heeft.

gr Henk

absent

Okay, ik deed de aanname dat de krultang ook bij de firma zelf is besteld.
Hun AV pagina is " grote foei" maar TS reageert niet meer, so who cares?

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

absent schreef:Okay, ik deed de aanname dat de krultang ook bij de firma zelf is besteld.
Daar ging ik eigenlijk ook van uit. Dus zo gek is dat niet.

Gesloten