LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie lamp outlet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
de

garantie lamp outlet

Ongelezen bericht door de »

In december kocht ik voor 179 euro een lamp bij Kamer Ensuite. Dit is een
woonoutlet zoals zij het zelf noemen. Gewoon een winkel met allemaal aparte afdelingen waar je diverse woonspullen kan kopen.
Deze lamp heeft het afgelopen week spontaan begeven. Ik dacht hiermee dus terug te kunnen want hij is nog geen jaar oud. Echter zij zeggen geen garantie te geven omdat ze een woonoutlet zijn.
Kunnen zij zomaar onder het geven van garantie uit?

MAXIEM

Re: garantie lamp outlet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag de,

Nee dat kunnen ze niet. Zij zijn professioneel gezien de VERKOPER en horen gewoon de wettelijke bescherming die je als consument hebt, af te wikkelen omdat je met hen een koopovereenkomst hebt afgesloten. Omdat het defect meer dan een half jaar geleden optrad, moeten zij op basis van het levensduurprincipe de lamp repareren. Dat houdt in, dat je slechts een klein deel van de reparatiekosten hoeft te betalen. Zo'n lamp moet toch tenminste 5 jaar meegaan en daarom hoef jij volgens de consumentenwet van 1-5-2003 dus slechts 1/5 deel van de reparatiekosten te betalen. Dit heeft niets te maken met outlet of geen outlet. Wil deze rare zaak daar niet aan meewerken dan kun je zelfs de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden en je aankoopsom terugeisen. Lees hier maar even de artikelen van je consumentenrecht die ik hier onder plaats goed door. Dan kun je aantonen in de winkel dat jij van wanten weet en zij het bij het foute eind hebben.

1. Wetboek Online:

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

BW7 boek 7 consumentenkoop:

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22 BW7:24

Zelf even via de link de genoemde artikelen opzoeken en lezen.

Sukses, groeten, Maxiem.

de

Re: garantie lamp outlet

Ongelezen bericht door de »

Dank je wel, ik ga alles eens goed doorlezen!!

Gesloten