LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie MacBook Pro bij Saturn Groningen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
DennisNL

Garantie MacBook Pro bij Saturn Groningen

Ongelezen bericht door DennisNL »

Beste lezers,

Ik heb op 3 maart 2013 een MacBook Pro met Retina-display gekocht bij de Saturn in Groningen. Heb het ding met veel plezier gebruikt en ik vervoer hem elke dag netjes in een sleeve. Ik ben erg zuinig op mijn spullen. Twee weken geleden ontdekte ik een dode pixel op mijn scherm. Hij zit precies in het midden, erg vervelend dus!

Ik ben naar de Saturn Servicedesk gegaan. Daar is mijn MacBook Pro ingenomen met de complimenten dat mijn MacBook er nog piekfijn uitzag. De MacBook is opgestuurd naar ZES BV in Goes. Ik kreeg na een week een mail met een prijsopgave van 528 euro en 41 cent. Het display moet vervangen worden, maar dat valt niet onder de garantie van de fabrikant (Apple). Ik heb contact gezocht met Saturn Groningen. Daar werd mij verteld dat de MacBook gewoon onder garantie zou moeten vallen.

Ik heb contact gezocht met Apple om te vragen waarom mijn defect niet onder garantie van de fabrikant valt. Volgens Apple was dat niet waar: op alle producten zit in ieder geval een jaar fabrieksgarantie. Ik val daar dus binnen. Volgens Apple is ZES BV niet geautoriseerd om reparaties op Apples producten uit te voeren. Ik moest de MacBook Pro naar iCentre brengen, daar wordt het scherm dan alsnog onder garantie vervangen.

Ik heb meerdere keren met Saturn servicedesk gebeld de afgelopen week. Op zijn zacht gezegd: het is waardeloos. Op het rechtstreekse nummer van de klantenservice wordt niet opgenomen. Bel de Saturn zel en vraag naar de servicebalie. Ja meneer, we gaan u terugbellen. Dat is gewoon nooit gebeurd. Ik zou door de manager gebeld worden. Gebeurde ook niet. Met de bedrijfsleider gebeld. En die vond dat het netjes binnen de garantie hoorde. Zijn excuses voor het trage personeel.

Heb hem ermee geconfronteerd dat ZES BV niet geautoriseerd is. Volgens Saturn is dat niet waar. Volgens Apple is ZES BV niet geautoriseerd. Ik besloot dat de MacBook terug moest worden gestuurd naar Groningen en dat ik hem eigenhandig naar iCentre zou brengen. Toen ik de MacBook vandaag op kwam halen, werd mij verteld dat het om gebruikersschade ging en daarom de garantie niet in orde was. Ik zou zelf wellicht met een pen of een schroevendraaier een deuk in het scherm gemaakt hebben. Ik heb nooit een schroevendraaier of pen op zak, omdat ik alles digitaal doe. Uitgesloten dus. Ik heb het 'putje' ook niet kunnen voelen. Alleen als ik een speciale hoek onder TL-licht zou innemen, zou het opvallen, zei de arrogante serviceman. Toen ik hem nogmaals confronteerde met het niet geautoriseerd zijn van ZES BV werd mij op een hoogst arrogante manier verkondigd: "Ja, maar denk je nou echt dat het mij wat interesseert dat je met Apple gechat hebt? Daar heb ik geen boodschap aan."

Ben maar naar de iCentre in Groningen gegaan. Die sturen de MacBook nu alsnog op naar een gecertificeerd servicepunt. Bij de Saturn koop ik nooit wat weer. Zo moet techniek dus niet.

sjohie

Re: Garantie MacBook Pro bij Saturn Groningen

Ongelezen bericht door sjohie »

DennisNL schreef:Beste lezers,

Ik heb op 3 maart 2013 een MacBook Pro met Retina-display gekocht bij de Saturn in Groningen. Heb het ding met veel plezier gebruikt en ik vervoer hem elke dag netjes in een sleeve. Ik ben erg zuinig op mijn spullen. Twee weken geleden ontdekte ik een dode pixel op mijn scherm. Hij zit precies in het midden, erg vervelend dus!

Ik ben naar de Saturn Servicedesk gegaan. Daar is mijn MacBook Pro ingenomen met de complimenten dat mijn MacBook er nog piekfijn uitzag. De MacBook is opgestuurd naar ZES BV in Goes. Ik kreeg na een week een mail met een prijsopgave van 528 euro en 41 cent. Het display moet vervangen worden, maar dat valt niet onder de garantie van de fabrikant (Apple). Ik heb contact gezocht met Saturn Groningen. Daar werd mij verteld dat de MacBook gewoon onder garantie zou moeten vallen.

Ik heb contact gezocht met Apple om te vragen waarom mijn defect niet onder garantie van de fabrikant valt. Volgens Apple was dat niet waar: op alle producten zit in ieder geval een jaar fabrieksgarantie. Ik val daar dus binnen. Volgens Apple is ZES BV niet geautoriseerd om reparaties op Apples producten uit te voeren. Ik moest de MacBook Pro naar iCentre brengen, daar wordt het scherm dan alsnog onder garantie vervangen.

Ik heb meerdere keren met Saturn servicedesk gebeld de afgelopen week. Op zijn zacht gezegd: het is waardeloos. Op het rechtstreekse nummer van de klantenservice wordt niet opgenomen. Bel de Saturn zel en vraag naar de servicebalie. Ja meneer, we gaan u terugbellen. Dat is gewoon nooit gebeurd. Ik zou door de manager gebeld worden. Gebeurde ook niet. Met de bedrijfsleider gebeld. En die vond dat het netjes binnen de garantie hoorde. Zijn excuses voor het trage personeel.

Heb hem ermee geconfronteerd dat ZES BV niet geautoriseerd is. Volgens Saturn is dat niet waar. Volgens Apple is ZES BV niet geautoriseerd. Ik besloot dat de MacBook terug moest worden gestuurd naar Groningen en dat ik hem eigenhandig naar iCentre zou brengen. Toen ik de MacBook vandaag op kwam halen, werd mij verteld dat het om gebruikersschade ging en daarom de garantie niet in orde was. Ik zou zelf wellicht met een pen of een schroevendraaier een deuk in het scherm gemaakt hebben. Ik heb nooit een schroevendraaier of pen op zak, omdat ik alles digitaal doe. Uitgesloten dus. Ik heb het 'putje' ook niet kunnen voelen. Alleen als ik een speciale hoek onder TL-licht zou innemen, zou het opvallen, zei de arrogante serviceman. Toen ik hem nogmaals confronteerde met het niet geautoriseerd zijn van ZES BV werd mij op een hoogst arrogante manier verkondigd: "Ja, maar denk je nou echt dat het mij wat interesseert dat je met Apple gechat hebt? Daar heb ik geen boodschap aan."

Ben maar naar de iCentre in Groningen gegaan. Die sturen de MacBook nu alsnog op naar een gecertificeerd servicepunt. Bij de Saturn koop ik nooit wat weer. Zo moet techniek dus niet.
Desondanks zit Apple volgens mij fout, jij hebt voor garantie enkel en alleen te maken met de verkoper, zij bieden garantie, en ook al sturen ze dat ding naar mars en terug om te laten repareren, dat is hun keuze, en moeten ze desnoods zelf maar recht strijken met Apple.

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ergens gaat er hier iets fout. Enerzijds zou Saturn een deal kunnen hebben gemaakt met Apple om de volledige serviceafhandeling af te kopen. Is dit niet het geval dan zie ik geen enkele reden waarom Saturn een Macbook binnen de Apple garantie naar een derde partij te sturen, waarom extra kosten maken als het kosteloos via de officiele weg kan. Beide partijen zijn redelijk bekend om defecten heel rap op gebruikersfouten te schuiven maar idd. zal Saturn dit in eerste instantie voor TS op moeten lossen echter staat dan wel de coclusie gebruikersfout en zie die conclusie als gebruiker maar eens om te buigen naar een positiever resultaat.

DennisNL

Ongelezen bericht door DennisNL »

Ombuigen naar een positief resultaat kan dus wel, maar niet bij Saturn. Ik ben met de MacBook naar de iCentre gegaan. Volgens de man aan de balie kon het defect hersteld worden onder garantie. Waarschijnlijk is 'het putje' een exploded pixel geweest. Het scherm is nu kosteloos vervangen en ik ben meer dan tevreden over wat iCentre Groningen voor elkaar heeft gekregen. :)

(Maar bij de Saturn? Daar koop ik geen dure apparatuur weer!)

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Dat klinkt idd. een stuk beter en is conform je van een premium merk (wat dat pretendeert Apple toch te zijn) mag verwachten.
Vrees enkel dat de reguliere opvatting van Saturn (en die andere winkel uit dezelfde keten) omtrent garantie wederom totaal niet stroken met het begrip Premium.

txgrl

Ongelezen bericht door txgrl »

Saturn Groningen kan ik niemand aanraden. Zelf veel problemen gehad met een bestelde koelkast en andere keukenapparatuur. Ik heb letterlijk zitten huilen aan de telefoon met de verkoper en het interesseerde hem geen bal. Saturn is in het algemeen vast een prima winkel, maar in Groningen snappen ze er niets van.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

txgrl schreef:Saturn Groningen kan ik niemand aanraden. Zelf veel problemen gehad met een bestelde koelkast en andere keukenapparatuur. Ik heb letterlijk zitten huilen aan de telefoon met de verkoper en het interesseerde hem geen bal. Saturn is in het algemeen vast een prima winkel, maar in Groningen snappen ze er niets van.
Volgens mij is het Saturn breed die volledige afwezigheid van service. Zelfde concern als media markt trouwens, dus tsja, dan weet je het wel. Mooi om te kijken en vergelijken, maar kopen, niet doen.

Gesloten