LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Makita accuboormachine

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Achterhoek58

Garantie Makita accuboormachine

Ongelezen bericht door Achterhoek58 »

In mei 2013 heb ik bij Karwei een Makita accuboormachine gekocht. Deze was uitgerust met 1 accu's. Nu, 14 maand later is 1 accu defect, deze laad niet meer op. Karwei heeft deze opgestuurd naar Makita en ik kreeg vandaag te horen dat ik zelf had gezorgd voor het defect. "Accu is defect door sluiting van buitenaf" stond in het rapport. De kapotte accu terugsturen kost 20 euro en een vervanger € 70,00. Karwei melde mij dat ik waarschijnlijk de accu heb laten vallen. Moet ik dit zomaar accepteren.

53078

Re: Garantie Makita accuboormachine

Ongelezen bericht door 53078 »

Volgens mij kreeg je te horen dat op accu's maar 6 maanden garantie wordt gegeven. :mrgreen:

Ik heb een gelijkwaardig verhaal, ander merk. En ook als je toch gelijk hebt krijg je het niet.
Nieuwe accu dus. Of, net als ik, een ding voor de helft van het geld bij de Ikea. LiOn ding voor 4 tientjes of een zwaardere voor 6 tientjes. Werkt perfect. En goedkoper dan je huidige kapotte troep...

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Er wordt inderdaad wel heel gauw gezegd dat je hem onvoorzichtig behandeld hebt.
Maar ik ben het met 53078 eens.
Met een defecte 14 maanden oude accu valt weinig te beginnen. Zelfs niet als je de accuboor maar 5 minuten hebt gebruikt in al die tijd en toen heel voorzichtig ermee bent geweest .

Achterhoek58

Ongelezen bericht door Achterhoek58 »

Bedankt voor jullie reacties.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

Achterhoek58 schreef:De kapotte accu terugsturen kost 20 euro en een vervanger € 70,00. Karwei melde mij dat ik waarschijnlijk de accu heb laten vallen. Moet ik dit zomaar accepteren.
Wat het kost de defecte accu terug te sturen maakt niet uit, u hoeft daarvoor niet te betalen. Het is immers uw eigendom en u heeft er niet voor gekozen deze ergens naartoe te sturen. Uw leverancier heeft dat gedaan, dus die kosten zijn voor uw leverancier. Eis uw accu terug van uw leverancier, kosteloos. Als ze die niet kunnen leveren, dan kunt u een nieuwe eisen, ook kosteloos.
Voor de rest geldt niet zozeer de garantie (dat is een toezegging van de fabrikant/leverancier), maar de conformiteit-eis. Mag u van een dergelijke boormachine en een dergelijke accu verwachten dat die langer meegaat dan 14 maanden? Oftewel: is de overeenkomst conform de verwachtingen en verplichtingen?
Dat is juridisch en meestal is het niet zinvol een rechtszaak te starten voor de schade van een paar tientjes om uw recht op te eisen.

Koak Design

Ongelezen bericht door Koak Design »

De garantie service van Makita is niet zo als je zou verwachten van zo'n bedrijf. Ik heb een bandschuurmachine van ca 250,- welke ik 1 jaar gebruikt heb en waar 3 jaar garantie op zit, na alles binnen een maand te registreren, en nu zeggen ze daar dat dit niet geldt voor slijtage!!!!

Ze willen wel het uurloon en de verzendkosten op zicht nemen maar dan kost het nog zo'n 170,-.

Ik ben om, voor mij alleen nog maar FESTOOL. Wat een goede service hebben ze daar,

Frank

Gesloten