LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie medion...help, wat nu?
Garantie medion...help, wat nu?
In december 2002 heb ik een radio met dolby-surround systeem van het merk medion bij de aldi gekocht. Er zat een garantie bij van 3 jaar.
September dit jaar werkte de cd-speler van het apparaat niet goed. Na het even aangekeken te hebben, heb ik in oktober medion gebeld. Medion zei dat ik alles ongefrankeerd kon opsturen. Ik zou dan binnen 10 dagen een nieuwe radio van hetzelfde type krijgen. Op 27 oktober mijn radio opgestuurd. Op 11 november kon ik mijn radio ophalen van het postkantoor.
Ondanks dat het pakket in zwart plastic was gewikkeld, wist ik vanaf het eerste moment...dit is niet goed. Ik had ipv mijn radio een home cinema set gekregen. Hartstikke leuk hoor, maar ik kan geen hcs gebruiken. Ik heb namelijk een veel te oude tv daarvoor (nog van mijn eerste krantenwijkje, en werkt nog perfect). Bovendien wilde ik later een dvd-recorder kopen, en dan heb je niks aan een home cinema set.
Volgens medion moest ik niet zeuren toen ik hun over het euvel belde. Ik had immers een kwalitatief hoogwaardiger product gekregen. Ja daaag....kwaliteit die ik niet kan gebruiken, en waar ik dus ook niks aan heb.
Na veel gezever en tussenkomst van de aldi ging medion overstag. Ik zou een nieuwe radio krijgen van hetzelfde type...hehe.
Maar waar komen ze mee aanzetten? Mijn oude radio, in mijn oude doos. kapot en wel. Wat moet ik daar nu mee. Uiteraard heb ik deze zendigng geweigerd, en medion weer opgebeld.
Ja foutje, ik zou nu echt een nieuwe krijgen. Er zou nog contact worden opgenomen over wanneer het bij mij bezorgd zou worden. 2 dagen later staan ze voor de deur met een pakket in zwart plastic. Is het verdorie weer mijn oude doos met mijn oude kapotte radio! Denken ze nu echt dat ik het op deze manier niet zou doorhebben dat het om mijn oude radio ging? Dit is toch geen manier om met klanten om te gaan?
Weer gebeld, en ik zou nu toch echt een nieuwe krijgen. Of ik het deze keer aub wel wilde accepteren.
Nu geloof ik er niet meer in dat medion nog een radio van hetzelfde type heeft, anders hadden ze dat direct wel opgestuurd. Heb nu 3 keer een verkeerd product aangeboden gekregen, en ben nu bang dat ik als 4e keer een oude radio van iemand anders zal ontvangen. Waar ik het uiteraard ook weer niet mee eens ben.
Kan iemand mij aub raad geven wat nu te doen? Want ik weet het niet meer. Echt niet. Zit nu al 40 dagen zonder radio...
Marija
September dit jaar werkte de cd-speler van het apparaat niet goed. Na het even aangekeken te hebben, heb ik in oktober medion gebeld. Medion zei dat ik alles ongefrankeerd kon opsturen. Ik zou dan binnen 10 dagen een nieuwe radio van hetzelfde type krijgen. Op 27 oktober mijn radio opgestuurd. Op 11 november kon ik mijn radio ophalen van het postkantoor.
Ondanks dat het pakket in zwart plastic was gewikkeld, wist ik vanaf het eerste moment...dit is niet goed. Ik had ipv mijn radio een home cinema set gekregen. Hartstikke leuk hoor, maar ik kan geen hcs gebruiken. Ik heb namelijk een veel te oude tv daarvoor (nog van mijn eerste krantenwijkje, en werkt nog perfect). Bovendien wilde ik later een dvd-recorder kopen, en dan heb je niks aan een home cinema set.
Volgens medion moest ik niet zeuren toen ik hun over het euvel belde. Ik had immers een kwalitatief hoogwaardiger product gekregen. Ja daaag....kwaliteit die ik niet kan gebruiken, en waar ik dus ook niks aan heb.
Na veel gezever en tussenkomst van de aldi ging medion overstag. Ik zou een nieuwe radio krijgen van hetzelfde type...hehe.
Maar waar komen ze mee aanzetten? Mijn oude radio, in mijn oude doos. kapot en wel. Wat moet ik daar nu mee. Uiteraard heb ik deze zendigng geweigerd, en medion weer opgebeld.
Ja foutje, ik zou nu echt een nieuwe krijgen. Er zou nog contact worden opgenomen over wanneer het bij mij bezorgd zou worden. 2 dagen later staan ze voor de deur met een pakket in zwart plastic. Is het verdorie weer mijn oude doos met mijn oude kapotte radio! Denken ze nu echt dat ik het op deze manier niet zou doorhebben dat het om mijn oude radio ging? Dit is toch geen manier om met klanten om te gaan?
Weer gebeld, en ik zou nu toch echt een nieuwe krijgen. Of ik het deze keer aub wel wilde accepteren.
Nu geloof ik er niet meer in dat medion nog een radio van hetzelfde type heeft, anders hadden ze dat direct wel opgestuurd. Heb nu 3 keer een verkeerd product aangeboden gekregen, en ben nu bang dat ik als 4e keer een oude radio van iemand anders zal ontvangen. Waar ik het uiteraard ook weer niet mee eens ben.
Kan iemand mij aub raad geven wat nu te doen? Want ik weet het niet meer. Echt niet. Zit nu al 40 dagen zonder radio...
Marija
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Ben jij een beetje dom ? Eerst te laat aanmelden voor een WW-uitkering nu dit gelazer weer. Hou je eens aan de regels, in plaats van je steeds in de nesten te werken. Toch wil ik je nog steeds helpen!!!
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Tja, misschien ben ik wel naief. Wil gewoon geen misbruik van dingen maken. En misschien geloof ik nog wel teveel in het goede van de mens. Maar sommige dingen hoef ik ook niet te nemen. En dit is zo'n geval.
Ben blij voor je als jij niet zo stom bent geweest om een product van medion te kopen.
Ben blij voor je als jij niet zo stom bent geweest om een product van medion te kopen.
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Nou, vandaag komt de vervoerder van medion voor de 3e keer langs. En voor de derde keer probeert medion me af te schepen met mijn eigen oude kapotte radio. Weer in zwart plastic gewikkeld. Als ze slim waren hadden ze nu wel door gehad dat die truc bij mij gewoon niet werkt.
Mijn vertrouwen in medion is nu gedaald tot ver onder het nulpunt. Ik geloof er niks meer van, en wil gewoon mijn geld terug, dan kan ik zelf wel een nieuwe radio kopen. Maar daar wil medion dus niks van weten.
Maar ik heb nu wel geduld genoeg gehad, lijkt mij. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Mijn vertrouwen in medion is nu gedaald tot ver onder het nulpunt. Ik geloof er niks meer van, en wil gewoon mijn geld terug, dan kan ik zelf wel een nieuwe radio kopen. Maar daar wil medion dus niks van weten.
Maar ik heb nu wel geduld genoeg gehad, lijkt mij. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Gewoon proberen te relaxen en bij problemen diep ademhalen word je van zelf weer rustig.
Ik hoop dat je dan verder rustig blijft.
Sterkte.
Ik hoop dat je dan verder rustig blijft.
Sterkte.
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Krijg ik daar mijn geld dan door terug???
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Een homecinema lijkt me een goede oplossing. Maar goed het is inderdaad een ander product en dat mag niet zomaar. Wij verkopen/verkochten ook medion. En een homecinema wordt vaak aangeboden ter vervanging. Andere producten zijn immers vaak niet meer op voorraad bij medion. Aldi moet dit in dit geval voor je oplossen. Je moet via hun gewoon je geld terug krijgen. En de homecinema set bij hun inleveren. Hoe ze het dan verder oplossen is zaak van Aldi.
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Zoals al in mijn eerste stukje stond, heb ik niks aan een HCS. Bovendien vind ik het niet kunnen dat je de klant een compleet ander apparaat aanbiedt, zonder eerst even met de klant te overleggen of die het product wel kan gebruiken.
Heb de Aldi al gebeld. Zij zullen contact opnemen met Medion, maar ik heb gezegd dat ik mijn buik vol heb van Medion en liever gewoon mijn geld terug heb...
Heb de Aldi al gebeld. Zij zullen contact opnemen met Medion, maar ik heb gezegd dat ik mijn buik vol heb van Medion en liever gewoon mijn geld terug heb...
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Je moet gewoon bij de Aldi langs gaan, bellen is vaak te gemakkelijk. Zeg dat je de chef wilt spreken en dat hij het direct voor je oplost. Je hebt garantie op het product wat je koopt. Medion moet dit apparaat voor je maken of omruilen tegen eenzelfde product. Dit doen ze echter niet. En het probleem komt vaker voor zoals ik zojuist zei.
Omdat je bij Aldi het product het gekocht moeten zij ook voor u een passende oplossing vinden.
Omdat je bij Aldi het product het gekocht moeten zij ook voor u een passende oplossing vinden.
Re: Garantie medion...help, wat nu?
Probleem eindelijk opgelost. Het hoofdkantoor van de Aldi heeft gebeld dat ik de HCS mag inleveren en dan op vertoon van mijn bon, mijn geld terug zal krijgen...
Hèhè, gelukkig toch nog een goed einde..
Heel erg bedankt..