LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Medion X6811 geen producten leverbaar
Garantie Medion X6811 geen producten leverbaar
Hallo,
Ik heb een Medion X6811 waarvan de AC adapter kapot is.
Ik heb een tijdje terug de laptop al kapot gehad (precies hetzelfde)! toen heb ik een complete nieuwe laptop gekregen (Niks te klagen), maar nu heb ik de adapter weer kapot en nou zou ik graag een nieuwe willen bestellen.
Nu zegt medion het volgende:
Geachte heer/mevrouw Bremer,
Indien het gewenste onderdeel niet op onze site beschikbaar staat, verkopen wij deze momenteel ook niet. Wij raden u aan later nogmaals te informeren of onze webshop (www.medionshop.nl / www.medionshop.be) in de gaten te houden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Mevr. R. Huijs
De laptop is nog geen 2 jaar oud en we praten over een laptop van €1350,-
Ongeveer een jaar geleden heb ik een nieuwe gekregen.
Voor dat geldt mag je toch wel een beetje klantenservice verwachten.
Maar het betekend nu dat ik mijn laptop niet meer kan gebruiken en dus nutteloos is.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven met wat ik zou moeten doen.
Mvg,
Dirk Bremer
Ik heb een Medion X6811 waarvan de AC adapter kapot is.
Ik heb een tijdje terug de laptop al kapot gehad (precies hetzelfde)! toen heb ik een complete nieuwe laptop gekregen (Niks te klagen), maar nu heb ik de adapter weer kapot en nou zou ik graag een nieuwe willen bestellen.
Nu zegt medion het volgende:
Geachte heer/mevrouw Bremer,
Indien het gewenste onderdeel niet op onze site beschikbaar staat, verkopen wij deze momenteel ook niet. Wij raden u aan later nogmaals te informeren of onze webshop (www.medionshop.nl / www.medionshop.be) in de gaten te houden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Mevr. R. Huijs
De laptop is nog geen 2 jaar oud en we praten over een laptop van €1350,-
Maar het betekend nu dat ik mijn laptop niet meer kan gebruiken en dus nutteloos is.
Mvg,
Dirk Bremer
Re: Garantie Medion X6811 geen producten leverbaar
Ik zou zelf een andere adapter kopen, bijvoorbeeld hier
http://www.amazon.co.uk/Adapter-Charger ... B005AL53X8
Uit onderzoek is gebleken dat computers gemiddeld genomen zes jaar meegaan. Nu vermoed ik dat de Medion van slechtere kwaliteit is dan de doorsnee computer, dus daar mag u minder van verwachten. U kunt stellen dat u een ondeugdelijke computer is geleverd en moet dat aannemelijk maken wanneer de verkoper dit gemotiveerd betwist. In het geval dat u een ondeugdelijke computer is geleverd heeft u in eerste instantie recht op kosteloos herstel en vervanging. En in tweede instantie recht op prijsvermindering en ontbinding.
Ik vind de reactie van medion ook enigszins moeilijk te plaatsen als er van TS een vraag was geweest hoe ze het defect willen verhelpen.
Het gegeven antwoord lijkt te komen op een verkoopvraag over het wel of niet leverbaar zijn van een adapter in de webshop. In de reactie wordt niet over een garantievraag gesproken.
Het gegeven antwoord lijkt te komen op een verkoopvraag over het wel of niet leverbaar zijn van een adapter in de webshop. In de reactie wordt niet over een garantievraag gesproken.
berndv schreef:Ik vind de reactie van medion ook enigszins moeilijk te plaatsen als er van TS een vraag was geweest hoe ze het defect willen verhelpen.
Zoals ik het kan lezen, vraagt TS ook niet om garantie, maar wilde een adapter via de webshop bestellen.
Waarom geen garantie meer is, als deze laptop nog geen twee jaar oud is, is mij een raadsel.
maar nu heb ik de adapter weer kapot en nou zou ik graag een nieuwe willen bestellen.
Als je iets wilt kopen wat niet meer in het assortiment zit, heb je pech.driekus77 schreef: De laptop is nog geen 2 jaar oud en we praten over een laptop van €1350,-
Wil je garantie op een defect aan een product, dien je je vraag en je claim naar medion anders te verwoorden, en je garantie te claimen. Dan kunnen ze over gaan tot herstel of vervanging. Dan is het wel of niet in het assortiment zijn niet meer aan de orde dan dienen zij te zorgen voor een oplossing.
Heeft u de adapter die nu defect is gekregen onder de garantie of heeft u die zelf besteld als nieuw?
Adapter heeft een engelse aansluiting, en daarvoor is weer een andere adapter nodig.grun schreef:Ik zou zelf een andere adapter kopen, bijvoorbeeld hier
Deze adapter kost wel iets meer, maar heeft levenslange garantie, dus stuk een nieuwe!
http://www.replacedirect.nl/apparaat/35 ... pters.html
Het netsnoer krijg je er los bij, kijk maar op het plaatje. Dan kan hij gewoon z'n eigen netsnoer met NL stekker gebruiken.nevermind schreef:Adapter heeft een engelse aansluiting, en daarvoor is weer een andere adapter nodig.grun schreef:Ik zou zelf een andere adapter kopen, bijvoorbeeld hier
Klopt, over het hoofd gezien, tenminste als aan zijn netsnoer geen fout is.grun schreef:Het netsnoer krijg je er los bij, kijk maar op het plaatje. Dan kan hij gewoon z'n eigen netsnoer met NL stekker gebruiken.nevermind schreef:Adapter heeft een engelse aansluiting, en daarvoor is weer een andere adapter nodig.grun schreef:Ik zou zelf een andere adapter kopen, bijvoorbeeld hier
Hallo Heren,
Ik heb al een andere adapter besteld, maar die blijkt niet te passen op deze laptop.
Medion heeft zelf een AC adapter gemaakt die alleen past op die laptop.
De AC adapter is toen vervangen ter reparatie, omdat hun zijden dat het mij schuld was!
Ik heb toen een X bedrag moeten betalen en alles zou worden gerepareerd! (was ook wat aan de hand met de laptop was een stuk vanaf gevallen)
Dus gewoon een nieuwe laptop gekregen.
Alleen kan ik dus nu nog niks !
Ik heb al een andere adapter besteld, maar die blijkt niet te passen op deze laptop.
De AC adapter is toen vervangen ter reparatie, omdat hun zijden dat het mij schuld was!
Ik heb toen een X bedrag moeten betalen en alles zou worden gerepareerd! (was ook wat aan de hand met de laptop was een stuk vanaf gevallen)
Dus gewoon een nieuwe laptop gekregen.
Alleen kan ik dus nu nog niks !
Welke had je besteld en waar?Ik heb al een andere adapter besteld, maar die blijkt niet te passen op deze laptop.
Er zijn wel exclusieve merken die een uniek ontwerp combineren met een hoogwaardige materiaalkeuze om zodoende een bijzonder product te creeeren, maar daar reken ik Medion niet bij. Die moet het meer hebben van een concurrerende prijs en dat werkt het beste als gebruik wordt gemaakt van standaard onderdelen.driekus77 schreef:Ik heb al een andere adapter besteld, maar die blijkt niet te passen op deze laptop.
Ik betwijfel dus of jouw adapter uniek is. Bovendien staat in de link die ik gaf specifiek dat de adapter geschikt is voor jouw laptop, de Medion X6811. Ik zie het probleem niet zo.
http://www.replacedirect.nl/apparaat/35 ... -150w.html
Voor zo'n prijs kan je waarschijnlijk goedkopere universele adapters vinden. Maar omdat het een 150w adapter betreft heb ik de link toch maar even gepost.
Voor zo'n prijs kan je waarschijnlijk goedkopere universele adapters vinden. Maar omdat het een 150w adapter betreft heb ik de link toch maar even gepost.
gewoon een adapter kopen met hetzelfde voltage als de medion adapter.
vervolgens het snoer met de stekker van de medion adapter afhalen en solderen op de universele adapter (wel letten op + en -)
en klaar is drie kusjes....
vervolgens het snoer met de stekker van de medion adapter afhalen en solderen op de universele adapter (wel letten op + en -)
en klaar is drie kusjes....
Draait niet alleen om voltage, maar ook om amperage. Deze mag best wat hoger liggen maar niet lager.
Voor de rest klopt je tip wel, kroonsteentje ertussen of dit iets netter oplossen en probleem opgelost.
Voor de rest klopt je tip wel, kroonsteentje ertussen of dit iets netter oplossen en probleem opgelost.