Ik heb een klein jaar geleden een samsung gekocht.
Waarschijnlijk is de accu stuk, deze wil namelijk niet meer opladen.
De winkel zei dat er maar 3 maanden garantie op de accu zat en dat ik maar een nieuw moest kopen.
Mij vraag is nu, zit er niet een verplichte garantie op alle elektrische apparaten?
en dus ook op de accu`s?
alvast bedankt!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie mobile telefoon
Re: garantie mobile telefoon
Dat is een zeer groot misverstand.drieutus schreef:Mij vraag is nu, zit er niet een verplichte garantie op alle elektrische apparaten?
en dus ook op de accu`s?
Het enige dat in de wet is opgenomen is dat als een product binnen 6 maanden kapot is gegaan dat er vanuit gegaan mag worden dat het product tijdens de koop al niet in orde was.
Een ander punt is dat als een product na de garantie periode defect is gegaan en dat de koper kan bewijzen dat dit defect al tijdens de koop aanwezig was, dat de koper dan ook garantie kan claimen.
Meer is er niet geregeld.
Praktische gezien is het antwoord dus gewoon ja. De winkelier moet zorg dragen voor kosteloos herstel of vervanging indien het gebrek binnen zes maanden werd ontdekt, tenzij het vermoeden kan weerleggen of de koper na zes maanden aannemelijk kan maken dat het product ondeugdelijk is.
Dat zeg ik.alfatrion schreef:Praktische gezien is het antwoord dus gewoon ja. De winkelier moet zorg dragen voor kosteloos herstel of vervanging indien het gebrek binnen zes maanden werd ontdekt, tenzij het vermoeden kan weerleggen of de koper na zes maanden aannemelijk kan maken dat het product ondeugdelijk is.