Olaf: staat alles van het faillisement zomaar openbaar dan dat je het in kan zien?
Ze zijn december vorig jaar failliet verklaard dus zal ook wel weinig meer te verhalen zijn
ik heb ze gemaild (naar het bedrijf wat ze nu weer begonnen zijn) en gezegd dat bij ik inmiddels al veel over ze gevonden heb en dat als ze het niet alsnog netjes oplossen ik andere stappen ga ondernemen ben benieuwd of ik een reactie krijg
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie na faillisement
Re: garantie na faillisement
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/ ... en-bv.aspx
De laatste alinea stelt dat de curator geen werkzaamheden meer zal verrichten in deze zaak.
Verwacht er maar niks van.
De laatste alinea stelt dat de curator geen werkzaamheden meer zal verrichten in deze zaak.
Verwacht er maar niks van.
Pagina 10 van 10
10. Overig
10.1 Saldo boedelrekening: € 0,00.
10.2 Termijn afwikkeling faill.:
Bij ongewijzigde omstandigheden zal de curator na één jaar na datum faillissement de rechter-commissaris vragen om dit faillissement voor te dragen voor opheffing bij gebrek aan baten.
10.3 Plan van aanpak:
De curator zal geen werkzaamheden meer in dit faillissement verrichten, behoudens het plaatsen van vorderingen en beantwoorden van vragen (van bijvoorbeeld de politie).
10.4 Indiening volgend verslag:
Uiterlijk april 2015.
10.5 Werkzaamheden: Zie punt 10.3.
Dordrecht, 23 oktober 2014
_______________ A.F. Ammerlaan (curator)
Ja dat denk ik ook maar je weet maar nooit
Ja deze gegevens staan in het insolvensieregister dat is een register waarin alle surceanses en faillisementen wordt bijgehouden en waarin de curator periodiek verslaglegging doet.cyn1404 schreef:Olaf: staat alles van het faillisement zomaar openbaar dan dat je het in kan zien?
Ze zijn december vorig jaar failliet verklaard dus zal ook wel weinig meer te verhalen zijn
ik heb ze gemaild (naar het bedrijf wat ze nu weer begonnen zijn) en gezegd dat bij ik inmiddels al veel over ze gevonden heb en dat als ze het niet alsnog netjes oplossen ik andere stappen ga ondernemen ben benieuwd of ik een reactie krijg
De voormalig eigenaar blijft zijn leven lang prive aansprakelijk voor alle in het faillisement betrokken schulden, en als hij iets nieuws is begonnen is dat juist positief. Hij heeft dan inkomen en kan dus gaan starten met terugbetalen.
Als een bedrijf failliet gaat door slechte economische omstandigheden is alles anders natuurlijk. Maar in dit geval is er sprake van wangedrag en mogelijk zelfs een aantal delicten.
Je kunt beter gelijk actie ondernemen. Beslaglegging op zijn huidige vermogen bijvoorbeeld. Als zijn nieuwe bedrijf een bv is dan geeft hij zichzelf salaris (is wettelijk verplicht) daar kun je beslag op laten leggen.cyn1404 schreef:Ja dat denk ik ook maar je weet maar nooit
ja maar hij heeft natuurlijk geen schuld bij mij qua geld zeg maar
het is dat ik problemen heb door de geplaatste kozijnen en dat moet opgelost worden
het is dat ik problemen heb door de geplaatste kozijnen en dat moet opgelost worden
Olaf begrijpt t zelden dus maak je geen illusies. Als de curator en niets meer in ziet zitten kun je het wel vergeten.