LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie na omruiling van niet-deugdelijk product

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
tamtaart

Garantie na omruiling van niet-deugdelijk product

Ongelezen bericht door tamtaart »

Beste Radar, Ik had een vraag in maart 2013 hebben wij onze droger via Mediamarkt van het merk Beko gekocht.. We drogen er alleen in de winter mee want in de zomer vind ik dat het buiten kan.. Maar toen ging ineens onze droger stuk toen we hem weer gingen gebruiken in nov 2015.. Er kwam een monteur van Beko en die constateerde inderdaad dat het een defect was aan het apparaat en we kregen een nieuwe.. Ik was helemaal blij want met 3 kinderen is het echt een onmisbaar ding geworden.. Maar je raadt het al de hele zomer heeft hij stil gestaan en ik wil hem nu weer gaan gebruiken en precies hetzelfde als de vorige keer.. Hij droogt niet meer en er komt geen water meer in de opvangbak en weer water uit het filter beneden.. Ik bel Beko weer op dat deze nieuwe nog na geen jaar precies hetzelfde defect heeft.. De vrouw was heel vriendelijk en zij na het horen van mijn verhaal en alle datums te hebben doorgegeven dat dit niet hoorde en ze stuurde me een monteur.. Echter kwam de monteur tot dezelfde conclusie hij is echt stuk en niet meer te repareren. precies hetzelfde als de andere droger.. Nu komt mijn vraag nu moest ik ineens 68 euro betalen omdat het buiten garantie valt omdat de garantie telt alleen van het eerste apparaat en niet van de nieuwe die nog geen jaar oud was. Ik heb echter geweigerd om te betalen omdat ze dit ook wel had mogen melden dat het al buiten garantie zou vallen.. Mijn vraag is eigenlijk klopt het dat alleen de garantie doorgaat van de eerste droger.. Dit klinkt namelijk helemaal niet logisch. De monteur gaf wel aan dat het aan de droger ligt en niet aan ons.. Ik vind dit echt zo stom...

Jetsertje

Re: Garantie na omruiling van niet-deugdelijk product

Ongelezen bericht door Jetsertje »

tamtaart schreef:Ik bel Beko
Daar gaat het fout. Voor garantie moet je bij de verkoper zijn waarmee de koopovereenkomst is gesloten en niet bij de fabriek.
Nu komt mijn vraag nu moest ik ineens 68 euro betalen omdat het buiten garantie valt omdat de garantie telt alleen van het eerste apparaat en niet van de nieuwe die nog geen jaar oud was. Ik heb echter geweigerd om te betalen omdat ze dit ook wel had mogen melden dat het al buiten garantie zou vallen.. Mijn vraag is eigenlijk klopt het dat alleen de garantie doorgaat van de eerste droger.. Dit klinkt namelijk helemaal niet logisch. De monteur gaf wel aan dat het aan de droger ligt en niet aan ons.. Ik vind dit echt zo stom...
De fabriek mag zelf voorwaarden stellen aan de fabrieksgarantie. Het kan dus zijn dat de fabriek 2 jaar garantie geeft op de aankoop en na 2 jaar verlies je deze garantie. Bij vervang of reparatie geldt geen nieuwe garantietermijn. Dat zou een onrechtvaardige verrijking van de klant zijn.

(En nee, het Quelle arrest gaat niet over een nieuwe garantietermijn bij vervang. Nagevraagd bij een jurist en tevens niet van toepassing bij fabrieksgarantie.)

Het is nu nog maar de vraag of je garantie kunt krijgen bij de Media Markt. Het oorspronkelijke toestel is immers niet meer in jouw bezit, waarop je dus geen aanspraak op de garantie meer kunt doen.

Zie een andere discussie: viewtopic.php?f=2&t=166575

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De garantie begint op het moment dat je het eerste apparaat koopt. Als die standaard garantie na drie jaar is afgelopen, dan kun je nog wel kijken naar hoe lang je mag verwachten dat een apparaat meegaat, maar je zult dan ook naar rato zelf een deel van de kosten moeten betalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je instructie boekje goed gelezen?

zomaar aanzetten, sommige moeten eerst bodempje water in condensbak hebben en na half jaar niet gebruiken?
U vermelde geen type maar je moet wel de instructie volgen want anders kunnen ze snel stuk gaan na opdrogen.

Gesloten