LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ? Garantie na vervangen TV door nieuwe model buiten garantie
? Garantie na vervangen TV door nieuwe model buiten garantie
Uhmm, zit beetje krap met tijd. kop was lastig. het volgende doet zich voor.
Ik heb een TV, die is al een aantal keer stuk gegaan, en daarna nog meer mis gegaan.
Nu zijn we eindelijk zover dat het oude toestel vervangen word voor een nieuwe,
ANder type nummer nieuwer model is ook uitgebreider. Dit aanbod is vanuit de fabrikant gedaan.
Alleen hoe zit het met de garantie ?
De TV ging stuk binnen garantie termijn. maar de reparatie heeft zo lang geduurt dat het pas
terug kwam met allemaal problemen. Ze bieden me een nieuw toestel aan,
Aleen of en hoeveel garantie daar op zit is me nog niet vertelt.
ALs je een beetje pech hebt spoedig weer een problemen. (al hoop ik dat echt niet, heb het wel gehad).
In aantal winkels die ik ken krijg je dan vaak geld terug zodat je nieuw apparaat kan uitzoeken met gewoon 2 jaar garantie.
Alleen in deze situatie kom ik er niet echt uit, ben al aan het zoeken geweest.
samengevat
-Toestel meer keer stuk binnen garantie.
-Laaste reparatie duurde zo lang dat het pas terug kwam buiten de garantie, met problemen !
-Ik kan nu kiezen voor een nieuw apparaat, die word dan aan huis omgeruilt met de oude.
Ik zal zelf ook nog wel navraag doen voordat ik er akkoord mee ga.
Ik heb een TV, die is al een aantal keer stuk gegaan, en daarna nog meer mis gegaan.
Nu zijn we eindelijk zover dat het oude toestel vervangen word voor een nieuwe,
ANder type nummer nieuwer model is ook uitgebreider. Dit aanbod is vanuit de fabrikant gedaan.
Alleen hoe zit het met de garantie ?
De TV ging stuk binnen garantie termijn. maar de reparatie heeft zo lang geduurt dat het pas
terug kwam met allemaal problemen. Ze bieden me een nieuw toestel aan,
Aleen of en hoeveel garantie daar op zit is me nog niet vertelt.
ALs je een beetje pech hebt spoedig weer een problemen. (al hoop ik dat echt niet, heb het wel gehad).
In aantal winkels die ik ken krijg je dan vaak geld terug zodat je nieuw apparaat kan uitzoeken met gewoon 2 jaar garantie.
samengevat
-Toestel meer keer stuk binnen garantie.
-Laaste reparatie duurde zo lang dat het pas terug kwam buiten de garantie, met problemen !
-Ik kan nu kiezen voor een nieuw apparaat, die word dan aan huis omgeruilt met de oude.
Ik zal zelf ook nog wel navraag doen voordat ik er akkoord mee ga.
Re: ? Garantie na vervangen TV door nieuwe model buiten garantie
Als ik u goed begrijp komt het er op neer dat u graag weer opnieuw handelsgarantie wilt hebben op de nieuwe TV. De fabrikant en de winkelier zal dit waarschijnlijk niet willen geven. Vanuit de wet heeft u ook garantie. Voor alle gebreken die u binnen zes maanden ontdekt geld dat de verkoper moet zorgen voor, naar uw keuze, herstel of vervanging, tenzij hij kan bewijzen dat het product deugdelijk was. Daarna heeft u ook wettelijke garantie alleen dan moet u bewijzen dat het product ondeugdelijk was.
Dus in deze winkel krijg je het geld niet terug?In aantal winkels die ik ken krijg je dan vaak geld terug zodat je nieuw apparaat kan uitzoeken met gewoon 2 jaar garantie.
Zoals ik kan lezen is dit bod van de fabrikant en niet van de winkel.
Waarom vraag je de fabrikant niet, of je weer 2 jaar garantie krijgt/hebt.?
Als uw oude TV minimaal 3x terug gegaan is met klachten, dan kunt u nu voor een ontbinding van de koop over gaan. U krijgt dan gewoon uw geld terug en kunt daar een nieuwe TV van kopen.
Reparatie's binnen de garantietermijn zijn niet ter tevredenheid verholpen en bij de laatste aanbieding van tv was de garantie termijn nog niet verstreken. De verkoper/fabrikant heeft besloten de tv te vervangen, dat wil niet zeggen dat er een nieuw garantietermijn gaat lopen. Het betreft in dit geval een vervangend product geen aankoop.
Ik heb ook nog wat uit gezocht, en van idereen of waar ik lees informeer hor ik het zelfde als wat boef530 zegt. Maar al heb je geen garantie, er is nog steeds de wettelijke regels.
Het toestel mag niet kapot gaan binnen korte tijd.
Juist, je hebt namelijk rechten, echter zijn deze niet vanzelfsprekend, je zult zelf je recht moeten halen in deze, mocht je de komende tijd met je nieuwe tv ook nog problemen krijgen.sadfly schreef:Ik heb ook nog wat uit gezocht, en van idereen of waar ik lees informeer hor ik het zelfde als wat boef530 zegt. Maar al heb je geen garantie, er is nog steeds de wettelijke regels.
Hier geld geen minimum of een maximum voor. Kijk het burgerlijk wetboek er maar op na. Er staat nergens bij hoeveel reparaties er ontbinding plaats mag vinden.Nicky_The schreef:Als uw oude TV minimaal 3x terug gegaan is met klachten, dan kunt u nu voor een ontbinding van de koop over gaan. U krijgt dan gewoon uw geld terug en kunt daar een nieuwe TV van kopen.
Je moet de verkoper 3x in de gelegenheid stellen om het fatsoenlijk op te lossen, daarna kun je over gaan tot een ontbinding van de koopovereenkomst.berndv schreef:Juist, je hebt namelijk rechten, echter zijn deze niet vanzelfsprekend, je zult zelf je recht moeten halen in deze, mocht je de komende tijd met je nieuwe tv ook nog problemen krijgen.sadfly schreef:Ik heb ook nog wat uit gezocht, en van idereen of waar ik lees informeer hor ik het zelfde als wat boef530 zegt. Maar al heb je geen garantie, er is nog steeds de wettelijke regels.
Hier geld geen minimum of een maximum voor. Kijk het burgerlijk wetboek er maar op na. Er staat nergens bij hoeveel reparaties er ontbinding plaats mag vinden.Nicky_The schreef:Als uw oude TV minimaal 3x terug gegaan is met klachten, dan kunt u nu voor een ontbinding van de koop over gaan. U krijgt dan gewoon uw geld terug en kunt daar een nieuwe TV van kopen.
Dat is een mythe. Zoals berndv schreef geldt inderdaad dat er geen minimum of maximum voor bestaat. Zie art. 7:21 en 7:22 BW.
Het is ook 3x gerepareerd. Maar het is al opgelost. nieuw apparaat met 1 jaar garantie. Erg netjes.
Ik heb (zoals de meeste Nederlanders) geen BW thuis liggen. Het is een advocaat die me dat gezegd heeft (meerdere eigenlijk), dus het lijkt me sterk dat het een mythe is.alfatrion schreef:Dat is een mythe. Zoals berndv schreef geldt inderdaad dat er geen minimum of maximum voor bestaat. Zie art. 7:21 en 7:22 BW.