LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie omvormer zonnepanelen: refurbished of nieuw product

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
roy_nl

Garantie omvormer zonnepanelen: refurbished of nieuw product

Ongelezen bericht door roy_nl »

Goedenavond.

3 maanden geleden is helaas mijn omvormer van mijn zonnenpanelen kapot gegaan. Gelukkig viel dit nog wel binnen de garantie van 5 jaar. Dus heb ik contact opgenomen met de leverancier en die zouden een nieuwe opsturen.

Deze heb ik dus nu ontvangen. Maar tot mijn verbazing zag ik dat hij niet nieuw was. Aangezien de omvormer al behoorlijk wat heeft terug geleverd. Zelfs nog meer dan mijn defecte omvormer. Dus waarschijnlijk is hij refurbished of ergens anders al een jaar of 5 in gebruik geweest.

Nu is mijn vraag : Heb ik recht op een nieuw exemplaar of moet ik hier genoegen mee nemen.

Hier een vergelijkbaar artikel over een iphone. Geld dit ook voor mij.
https://tweakers.net/nieuws/113469/nede ... phone.html

alfatrion

Re: Garantie omvormer zonnepanelen: refurbished of nieuw product

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de oude omvormer bij aflevering non-conform was, dan moet deze door een nieuwe omvormer worden vervangen. Als de omvormer bij aflevering conform was, dan hoeft de verkoper niets te doen, maar mag uiteraard wel een refurbished model aanbieden.

roy_nl

Ongelezen bericht door roy_nl »

Beste alfatrion

Bedankt voor je reactie. Maar begrijp niet precies wat u bedoelt. Als mijn product binnen de garantie kapot gaat heb ik dan recht op een nieuw product. Of moet ik het met het refurbished model doen?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vaak de Elco of Condensatoren stuk.
Die vervangen door beter merk, niet eens meten welke stuk is maar gewoon allemaal vervangen komt voor.
Dat is ruil werk en de defecte ruilen voor een met nieuwe onderdelen want bepaalde merken en types komt dit erg vaak voor.

De herstelde gaan meestal langer mee dan nieuwe, betere onderdelen!
Ik heb vele van minder als half jaar alle vervangen en dat is makkelijker dan doormeten en alleen defecte vervangen!
Of hij nu half jaartje of 5 jaren oud is maakt nauwelijks meer uit, gewoon ooit uit China slechte partij onderdelen geleverd aan fabriek voor diverse merken, en dat is bekend probleem.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

roy_nl schreef:Als mijn product binnen de garantie kapot gaat heb ik dan recht op een nieuw product. Of moet ik het met het refurbished model doen?
Wat staat daar over in de garantievoorwaarden?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het lijkt me dat reparatie een mogelijkheid is, maar omruilen voor een werkend model ook. Het is niet zo dat die dingen in waarde verminderen (zoals auto's met meer kilometers) als ze meer stroom hebben teruggeleverd.

Spacestar

Ongelezen bericht door Spacestar »

Na bijna 5 jaar dan toch nog een nieuwe willen, dat zou wel heel mooi zijn, maar zo werkt het niet.

Zoals 'stozuigertje' schreef, uw eigen weer repareren was beter geweest, voor 3-4 tientjes werkt hij als nooit tevoren(eigen ervaring).

Zon ze...

Gesloten