LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op bed boxspring Swiss Sense

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Pelzerkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2017 14:06

Garantie op bed boxspring Swiss Sense

Ongelezen bericht door Pelzerkamp »

Heb op 23-4-2013 een in hoogte verstelbaar dubbel bed 180 x 200 Boxspring Swiss Sense 4200 electro gekocht voor € 3.400,00
Ik ontdekte onlangs, dat op één plaats waar de rol over de bekleding rijd bij hoogteverstelling, de bekleding gescheurd was.
Heb hierover op 19-2-2017 contact opgenomen, inclusief fotowerk, met Swiss Sense of men de schade kon herstellen.

Kreeg 17-3-2017 bericht terug dat men de schade niet kon repareren maar wel een compleet nieuw enkel 90 x 200 bed wilde leveren voor € 1.200,00
(bedrag opgebouwd nieuwprijs € 2.000,00 minus 40% korting)

Ik heb 22-3-2017 hierop gereageerd dat ik dat wel erg veel geld vind voor een scheurtje in de bekleding van de onderbak en ik er toch wel van uit mag
gaan, dat een bed toch wel minimaal 5 jaar in goede staat mee mag gaan.
Ik heb zelfs nog gevraagd om de kosten van enkel een andere onderbak.

Hoe lang mag ik er van uitgaan dat iets goed blijft en niet stukgaat door daarvoor bedoeld gebruik ?
Ik vind dat dit een wettelijke fabrieksgarantie is !

Ik heb van Swiss Sense niets meer mogen vernemen.

Mijn vraag aan u: Wat zijn mijn rechten ?
(voor correspondenties zie bijlagen)

Met vriendelijke groet,

Henk Koops
[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]


Van: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
Verzonden: woensdag 22 maart 2017 16:25
Aan: 'Contact'
Onderwerp: RE: scheur in bekleding Boxspring 4200 (order 51171)

Geachte heer [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator],
Ik vond dit enorm veel geld voor zo’n scheurtje, terwijl ik er toch juridisch van uit mag gaan dat dit bed minimaal 5 jaar voldoet zonder stuk te gaan.
Mocht het niet te repareren zijn, dan hoeft een eventuele andere onderbak toch niet zoveel geld te kosten.
Met vriendelijke groet,
Henk Koops

Van: Contact [mailto:[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]]
Verzonden: vrijdag 17 maart 2017 11:26
Aan: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
Onderwerp: RE: scheur in bekleding Boxspring 4200 (order 51171)



Geachte heer Koops,

Uw e-mail hebben wij ontvangen en beoordeeld. Helaas is het niet mogelijk om deze beschadiging te repareren.
Wel kan de boxspring eventueel vervangen worden. In verband met de afschrijvende garantie, wordt er dan nog 40% door ons vergoed.
Dit betekent dat dan 60% van de nieuwe boxspring voor uw rekening komt. Een nieuwe boxspring kost 2.000,- euro, waarvan 40% door ons vegoed wordt.
Uw bijbetaling wordt dan 1.200,- euro. Wij willen u erop attenderen dat er dan wel een kleurverschil kan optreden tussen het hoofdbord dat u nu heeft en de nieuwe boxspring.
Op het eventuele kleursverschil kunt u dan geen reclamatie indienen.

Wanneer u akkoord gaat met bovenstaande dan ontvangen wij graag uw schriftelijke akkoord. Zodra wij uw akkoord ontvangen, bestellen wij de nieuwe boxspring voor u.
Wij zien uw reactie op dit voorstel tegemoet.


Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, Best regards,

[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]

Van: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
Verzonden: zondag 19 februari 2017 21:24
Aan: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
Onderwerp: scheur in bekleding Boxspring 4200

Mijne heren,

Wij hebben een Swiss Sence boxspring 4200 electro.
Bekleding Caleido Dark Grey.
Gekocht filiaal Zwolle
Order 51171
Geleverd 23-04-2013

De bekleding van een onderbak is aan de bovenzijde gescheurd. (zie foto’s)
Vermoedelijk door het aanlopen van het voeteneind van het bovengedeelte tijdens
het omhoog verstellen van het kopeind van het bed met de afstandsbediening.

Kunt u en wilt u dit repareren voor ons ?

Met vriendelijke groet,

H. Koops
[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2017 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12840
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie op bed boxspring Swiss Sense

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De bekleding is aan slijtage onderhevig. En zeker het punt waar de rol zit van de hoogteverstelling. De ene persoon gebruikt de hoogteverstelling niet, de andere wellicht 2 keer per dag. U heeft dit al 4 jaar kunnen gebruiken, dus praten over een fabrieksfout is niet aan de orde. Cbw garantie is ook al lang en breed verlopen. Er zijn nu nog 3 opties, zo laten, nieuwe boxspring met een mooie korting, of op zoek naar iemand die alleen de onderbak opnieuw kan stofferen.

Gesloten