LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op deurrubber Pelgrim vaatwasser

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
M i c h i e l

Garantie op deurrubber Pelgrim vaatwasser

Ongelezen bericht door M i c h i e l »

Onze Pelgrim vaatwasser is 3 jaar oud. Ik merkte dat het deurrubber onderaan de deur hard was geworden en gescheurd. Het rubber aan het inbouwdeel was nog als nieuw. Contact met de servicedesk is nogal kortaf. "Rubber valt niet onder de garantie." In de voorwaarden staat echter dat er geen garantie is op " kunststof-, keramische- en/of rubberdelen, tenzij er naar het oordeel van ATAG Nederland sprake is van bovenmatige slijtage."

Vraag is dus of 3 jaar bovenmatige slijtage is. Ik vind van wel. Van mijn vorige vaatwasser heb ik nooit het rubber hoeven vervangen. Pelgrim gaat hier niet eens op in. Op internet vind ik geen indicatie van wat een normale levensduur is.

Wat denken julie? Wat is een normale levensduur van een deurrubber van een vaatwasser?

mp2017

Re: Garantie op deurrubber Pelgrim vaatwasser

Ongelezen bericht door mp2017 »

M i c h i e l schreef:
Wat denken julie? Wat is een normale levensduur van een deurrubber van een vaatwasser?
Tot hij stuk is!

Heb je de rubber ook onderhouden?
Wat denk je van de rubbers in een autodeur?
Of van een diepvries of koelkast?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij de rechter moet jij moet bewijzen dat de deurrubber bij aflevering ondeugdelijk was.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welke tabletten gebruik je?
Sommige bevatten stoffen die rubbers kunnen aantasten.

De hogedrukpan mag ik het deksel alleen met zeep schoonmaken als ik eerst het rubber verwijderde.
Als ik het niet doe word het kei hard en zal het binnen 1 jaar sneuvelen.
Nu 6 jaren verder en moet toch binnenkort maar weer nieuwe halen.

Berteman

Ongelezen bericht door Berteman »

Als alleen het rubber hard geworden is maar de vaatwasser de vaat wast zonder te lekken, dan is er toch geen acuut probleem?

mp2017

Ongelezen bericht door mp2017 »

Moneyman schreef:De opmerking van Alfatrion is anders uitermate relevant om vervolgstappen voor TS te bepalen.
Gewoon onzin reactie!
Denk je nu echt dat TS voor een rubber naar de rechter stapt.Pfff :mrgreen:

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zoek maar liever op Pelgrim-dorpelrubber om zèlf te vervangen, mogelijk moet de deur er eerst nog uit!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

M i c h i e l schreef:Onze Pelgrim vaatwasser is 3 jaar oud. Ik merkte dat het deurrubber onderaan de deur hard was geworden en gescheurd. Het rubber aan het inbouwdeel was nog als nieuw. Contact met de servicedesk is nogal kortaf. "Rubber valt niet onder de garantie." In de voorwaarden staat echter dat er geen garantie is op " kunststof-, keramische- en/of rubberdelen, tenzij er naar het oordeel van ATAG Nederland sprake is van bovenmatige slijtage."

Vraag is dus of 3 jaar bovenmatige slijtage is.
Vraag dan aan ATAG of er sprake is van bovenmatige slijtage. Mail een paar goede foto's waar dit uit blijkt en wie weet zijn ze het met u eens.

M i c h i e l

Ongelezen bericht door M i c h i e l »

Dank voor de zinnige reacties. Ik gebruik Lidl tabletten. Maar, zoals gezegd, de andere rubbers in dezelfde machine zien er nog als nieuw uit en zijn soepel. Vandaar dat ik denk dat het om overmatige slijtage of ondeugdelijk materiaal gaat. Maar als de ervaring van veel anderen is dat 3 jaar een normale levensduur is dan is het normale slijtage. Daarom graag jullie ervaring met de levensduur van een deurrubber.

Er is nog geen gevolgschade, maar daar kun je natuurlijk op wachten met een gescheurd rubber...

Het verschil tussen de twee rubbers heb ik twee keer aangegeven bij ATAG, maar daar gaan ze niet eens op in. Foto`s is wel een goed idee.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb meer dan 20 jaar een vaatwasser gehad van Bosch. Aan de deurrubbers mankeerde niets. Ook bij mijn tweede vaatwasser, ook van Bosch, is na een jaar of 18 nog totaal geen probleem aan die rubbers te zien. Ook tabletten van Lidl. Dus rubbers na drie jaar keihard, is echt niet normaal.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Misschien een vreemde vraag, maar hoort dat rubber wel soepel te zijn? Niet alle waterkeringen zijn van zacht rubber. Nee, het is nooit echt rubber, maar soms is een harde siliconen kering net zo effectief als een zachte en... beduidend goedkoper.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

M i c h i e l schreef: Het verschil tussen de twee rubbers heb ik twee keer aangegeven bij ATAG, maar daar gaan ze niet eens op in. Foto`s is wel een goed idee.
Misschien beter nog om een filmpje te maken waarin op het rubber wordt gedrukt.
Dan kun je daarmee ook het idee van gemist uitsluiten dat het rubber gewoon is zoals het hoort te zijn.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Onder invloed van hoge(re) temperaturen hard rubber uit. In de handleiding van mijn espressomachine staat dat je de rubber ring die de filterhouder afsluit jaarlijks moet controleren en indien nodig vervangen. Dit kans bij vaatwassers ook het gevak zijn.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

alfatrion schreef:Bij de rechter moet jij moet bewijzen dat de deurrubber bij aflevering ondeugdelijk was.
Een typerend hysterisch antwoord op de vraag wat de levensduur van een deurrubbertje is. En typerend ook wie er voor deze reactie op komt...
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 04 nov 2017 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

M i c h i e l schreef: Wat denken julie? Wat is een normale levensduur van een deurrubber van een vaatwasser?
Ik kan er op internet weinig over vinden, maar ik kan alleen zeggen dat onze vaatwasser het al 6 jaar doet zonder problemen. Vraag het eens aan een lokale witgoedboer. Die zijn vaak een stuk goedkoper dan wanneer je de officiële Pelgrim-monteur laat langs komen. Of er garantie zit op zo'n rubbertje durf ik ook niet te zeggen. Maar je zou toch denken dat die langer dan 3 jaar mee behoort te gaan.

Holy53

Ongelezen bericht door Holy53 »

stofzuigertje schreef:Welke tabletten gebruik je?
Sommige bevatten stoffen die rubbers kunnen aantasten.

De hogedrukpan mag ik het deksel alleen met zeep schoonmaken als ik eerst het rubber verwijderde.
Als ik het niet doe word het kei hard en zal het binnen 1 jaar sneuvelen.
Nu 6 jaren verder en moet toch binnenkort maar weer nieuwe halen.
Hoe wil jij een deksel goed schoonmaken met het rubber in de rand?
En rubber moet regelmatig met olie ingewreven worden. Dan gaan ze veel langer mee dan zes jaar.

Gesloten