LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op fiets van Gazelle Friiik

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Piet Kaagman

Garantie op fiets van Gazelle Friiik

Ongelezen bericht door Piet Kaagman »

Hoi,

Tot voor kort was ik de gelukkige eigenaar van een Gazelle Friiik. Eindelijk een fiets die licht en direct trapte en weinig onderhoud vraagt aan het schakelsysteem. Snelheden boven de 30 zijn goed te doen....

De fiets heb ik gekocht via internet bij een dealer in het zuiden van het land, terwijl ik in het noorden woon.

Tot voor kort. De fiets begon te kraken en dit was voor mij aanleiding om hem langs te brengen bij een lokale gazelle dealer. Deze constateerde dat de trapaslagers op zijn. Op zich geen probleem want garantie op onderdelen. Helaas kan Gazelle het onderdeel niet meer leveren en is via mijn lokale dealer een voorstel gedaan voor 365 euro, zijnde de inkoopprijs van de fiets.

Nu ben ik hier niet mee eens en wil graag een vervangende onderdeel in plaats van een (te lage) vergoeding. Weet iemand een oplossing? Want ik wil graag blijven rijden met de Friiik. Want je bent er een of niet....

Groet

Piet
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast

Bob Schurkjens

Re: Garantie op fiets van Gazelle Friiik

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat voor trapas is het? Moet je de fiets inleveren om die €365 te krijgen? Een snelle zoektocht leverde op dat er een Thun trapas inzit. Die zou toch te vervangen moeten zijn.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... r&_sacat=0

Bij Gazelle zijn het meestal of altijd van die inpers lagers.

anoniemgraag

Ongelezen bericht door anoniemgraag »

Ga naar een andere fietsenmaker.
Of zet een foto op een fietsenforum van de as en de vorm van het gat in het frame (met afmetingen).
Dan is er vast wel iemand die weet welke as er op past, ik werk met fietsen en er zijn zoveel verschillende assen te koop. Alleen Gazelle maakt het graag moeilijk met bijna unieke onderdelen.
Een as vervangen kan bij mij voor ik schat 90 euro. Dus je fietsenmaker is denk ik een beetje te duur.
365 euro is niet nodig naar mijn mening.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

anoniemgraag schreef:Ga naar een andere fietsenmaker.
Of zet een foto op een fietsenforum van de as en de vorm van het gat in het frame (met afmetingen).
Dan is er vast wel iemand die weet welke as er op past, ik werk met fietsen en er zijn zoveel verschillende assen te koop. Alleen Gazelle maakt het graag moeilijk met bijna unieke onderdelen.
Een as vervangen kan bij mij voor ik schat 90 euro. Dus je fietsenmaker is denk ik een beetje te duur.
365 euro is niet nodig naar mijn mening.
zoals ik het lees, kan TS 365 euro vergoed krijgen tegen inlevering van het rendier.

anoniemgraag

Ongelezen bericht door anoniemgraag »

oeps.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Piet Kaagman schreef:Hoi,

Tot voor kort was ik de gelukkige eigenaar van een Gazelle Friiik. Eindelijk een fiets die licht en direct trapte en weinig onderhoud vraagt aan het schakelsysteem. Snelheden boven de 30 zijn goed te doen....

De fiets heb ik gekocht via internet bij een dealer in het zuiden van het land, terwijl ik in het noorden woon.

Tot voor kort. De fiets begon te kraken en dit was voor mij aanleiding om hem langs te brengen bij een lokale gazelle dealer. Deze constateerde dat de trapaslagers op zijn. Op zich geen probleem want garantie op onderdelen. Helaas kan Gazelle het onderdeel niet meer leveren en is via mijn lokale dealer een voorstel gedaan voor 365 euro, zijnde de inkoopprijs van de fiets.

Nu ben ik hier niet mee eens en wil graag een vervangende onderdeel in plaats van een (te lage) vergoeding. Weet iemand een oplossing? Want ik wil graag blijven rijden met de Friiik. Want je bent er een of niet....

Groet

Piet
Ik adviseer je niet aan te gaan lopen modderen met een locale gazelle dealer. Meldt het defect bij het bedrijf waar je de fiets gekocht hebt. De reparatie moet kostenloos gebeuren (ze komen de fiets maar halen of laten hem via een koerier bezorgen). Kunnen ze niet repareren of vervangen voor een zelfde fiets dan heb je recht op geld terug. Het gaat dan om het bedrag dat jij betaalt hebt. Niet om de inkoopprijs. Je hebt recht op 100%, niet op een deel.

Gesloten