Standaard geeft dit bedrijf één jaar fabrieksgarantie. Mijns inziens is het product ondeugdelijk en zal de aagpro de reparatie of vervanging volledig moeten vergoeden. Dit omdat het product een veel langere normale levensduur heeft dan één jaar.
Dit stukje komt van de website van consuwijzer.nl
Nu is mijn vraag, kan ik verwachten dat ik kosten bij moet betalen of vallen alle kosten onder de garantie?Moet de verkoper uw problemen gratis oplossen?
Wanneer hoeft u geen kosten te betalen?
Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Wanneer moet u een deel van de kosten betalen?
Kiest u voor een reparatie of een nieuw product? Dan is het soms redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken. En door de reparatie kunt u het product langer gebruiken. Of u hebt een product al lange tijd gebruikt, en u krijgt een nieuw product.