LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie op Samsonite koffer
garantie op Samsonite koffer
In november 2006 hebben we bij de Makro een Samsonite koffer gekocht. Tijdens onze vakantie in mei 2008 ging de rits kapot, gewoon tijdens het sluiten van de rits.. Na thuiskomst heb ik een mailtje gestuurd naar Samsonite. Ik kreeg bericht dat ik de koffer ter reparatie kon aanbieden. Ik ben naar de Makro gegaan en zij hebben de koffer (twee keer)naar Samsonite gestuurd. Bij de Makro vinden ze dat de koffer gerepareerd zou moeten worden. Samsonite zegt echter tot twee maal toe dat het transportschade is en niet onder de garantie valt. Wat kan ik hier nog mee?
Re: garantie op Samsonite koffer
Wie iets beweerd moet dat onderbouwen. Vraag hun om te onderbouwen waarom ze vinden dat het transportschade is.
Re: garantie op Samsonite koffer
duidelijk gelul van samsonite, ze willen het niet maken, kost ze teveel
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 dec 2008 23:04
Re: garantie op Samsonite koffer
Goedendag,
Wat vreemd dat Samonite zo reageerd op uw klacht betreft de rits van uw koffer. Ikzelf heb vanuit mijn zaak in lederwaren en reisartikelen(Vero Luxe amersfoort) goede ervaringen met Samsonite. Het kan zijn dat zij gelijk hebben en dat de stof van de rits beschadigd is tijdens transport en daardoor bij het openen hinder gaf? Op zich is het logisch dat Samsonite niet garant staat voor transportschade gezien de transporten bij vliegmaatschappijen nogal wat schade kunnen opleveren!! Los daarvan kan de rits ook gewoon 'zonder transportschade'een mankement vertonen en valt dit zeker onder de garantie! Mocht u in de buurt van amersfoort wonen, beoordelen wij graag de koffer nog eens voor u en kunnen we misschien een goed woordje voor u doen, dat kan zeker helpen!
Verder kunt u een schadeclaim bij uw reisverzekering indienen, u laat dan eerst uw koffer 'in schrift' beoordelen op schade door een samsonitedealer en vervolgens stuurt u dit bewijs op naar de verzekering of luchtvaartmaatschappij. Mits u hier niet te laat mee bent. Veel succes en voor vragen kunt u altijd mailen naar [email protected]
Wat vreemd dat Samonite zo reageerd op uw klacht betreft de rits van uw koffer. Ikzelf heb vanuit mijn zaak in lederwaren en reisartikelen(Vero Luxe amersfoort) goede ervaringen met Samsonite. Het kan zijn dat zij gelijk hebben en dat de stof van de rits beschadigd is tijdens transport en daardoor bij het openen hinder gaf? Op zich is het logisch dat Samsonite niet garant staat voor transportschade gezien de transporten bij vliegmaatschappijen nogal wat schade kunnen opleveren!! Los daarvan kan de rits ook gewoon 'zonder transportschade'een mankement vertonen en valt dit zeker onder de garantie! Mocht u in de buurt van amersfoort wonen, beoordelen wij graag de koffer nog eens voor u en kunnen we misschien een goed woordje voor u doen, dat kan zeker helpen!
Verder kunt u een schadeclaim bij uw reisverzekering indienen, u laat dan eerst uw koffer 'in schrift' beoordelen op schade door een samsonitedealer en vervolgens stuurt u dit bewijs op naar de verzekering of luchtvaartmaatschappij. Mits u hier niet te laat mee bent. Veel succes en voor vragen kunt u altijd mailen naar [email protected]