LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie op spijkerbroek via aanbiedingssite
Garantie op spijkerbroek via aanbiedingssite
Een jaar terug kocht ik een spijkerbroek (Jack & Jones) van een dagaanbiedingssite.
Nu een jaar na data vertoond de broek wat gebreken. Uiteraard zijn die eerder ontstaan, maar is nu het punt bereikt dat ik het toch eigenlijk niet meer vindt kunnen.
Het knoopsgat is inmiddels dusdanig gerafeld dat hij bijna helemaal door is.
En een van de kontzakken, is inmiddels op het stiksel los geraakt.
Ik heb mij inmiddels gemeld bij de aanbiedingssite, maar deze meldt niets voor mij te kunnen betekenen.
Dit zou zijn omdat:
1. Het een aanbiedingsproduct betreft
2. Het product al een jaar geleden geleverd is.
Kan dit zomaar, en heb ik gewoon pech gehad?
Of heb ik toch recht op een oplossing?
Nu een jaar na data vertoond de broek wat gebreken. Uiteraard zijn die eerder ontstaan, maar is nu het punt bereikt dat ik het toch eigenlijk niet meer vindt kunnen.
Het knoopsgat is inmiddels dusdanig gerafeld dat hij bijna helemaal door is.
En een van de kontzakken, is inmiddels op het stiksel los geraakt.
Ik heb mij inmiddels gemeld bij de aanbiedingssite, maar deze meldt niets voor mij te kunnen betekenen.
Dit zou zijn omdat:
Kan dit zomaar, en heb ik gewoon pech gehad?
Of heb ik toch recht op een oplossing?
- Bijlagen
-
- 2016-06-17-07.37.jpg (121.72 KiB) 3793 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- 2016-06-17-07.37.18.jpg (128.67 KiB) 3793 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Garantie op spijkerbroek via aanbiedingssite
Ik denk dat je een jaar na dato geen garantie meer hebt op een gebruiksartikel als een spijker broek. Maar zie het positief het is nu een rip jeans dus volgens de nieuwste mode en een keer zoveel waard
Naald, draad en vijf minuten huisvlijt en het is weer in orde
Of even naar de kleermaker.
Wat een belachelijk topic! Garantie op slijtage van een broek na een jaar, het moet niet gekker worden
Wat een belachelijk topic! Garantie op slijtage van een broek na een jaar, het moet niet gekker worden
Je hebt recht op garantie voor zover het geen gebruiksschade maar een fabrieksfout betreft. Ik denk dat jou "schade" gewoon gebruiksschade is, dat valt dus buiten de garantie. Dat de site zegt dat je geen garantie hebt omdat het een aanbieding is is gewoon onzin! Btw, Jack & Jones is niet echt een bedrijf wat bekend staat om de kwaliteit die zij verkopen.
Gebreken moet je zo snel mogelijk melden. Dit kan op zichzelf een redelijk om de wettelijke garantie buiten toepassing verklaren (art. 7:23 BW), mits jij dat onbetwist laat of de verkoper het een en ander kan bewijzen.denznl schreef:Nu een jaar na data vertoond de broek wat gebreken. Uiteraard zijn die eerder ontstaan, maar is nu het punt bereikt dat ik het toch eigenlijk niet meer vindt kunnen.
Dat zijn onzin argumenten. Als jij kan bewijzen dat deze spijkerbroek bij aflevering ondeugdelijk was dan heb je rechten. Maar eigenlijk wil je gebreken binnen twee maanden na ontdekking en binnen zes maanden na aflevering melden. Een jaar voor een spijkerbroek vind ik zelf aan korte kant, maar je hebt hooguit 50% kans dat je gelijk krijgt. Ik zou er geen moeite in steken.denznl schreef:Dit zou zijn omdat:
Gewoon een mooie Edc / esprit bestellen voor 24,- een perfecte broek van goede kwaliteit!
Ik doe meestal geen jaar met mijn spijkerbroeken van a-merken. Maar t hangt natuurlijk ook van het gebruik af. In dit geval moet je gewoon een nieuwe broek ken, discussie is kansloos.
Als ik een buikje kreeg zal het knoopsgat eerder uit scheuren....
En slijtage, dat is normaal en hoe voorzichtig ben je.
Was de broek strak of ruim met riem, dat kan ook bepalen en sta je in de keuken tegen of naast aanrechtblad...
Ik heb niet voor niets het houten blad zowel boven als onder iets afgerond en goed glad geschuurd voor het lakken...
Elke oude schort was op buik hoogte zichtbaar door het vorige beschadigd.
Maar als ik een keer zonder iets... daarom, ik zal mijn leverancier niet aansprakelijk stellen als het werkblad van zowel keuken als bureau en tafel onder
niet perfect afgewerkt waren.....
Bovendien, je hebt de kans dat de broek reeds 1 jaar of meer oud was dus nu meerdere jaren is en lang heeft gelegen....
Ook het wasmiddel dan de stof aantasten want ik zie vaak symbolen van ... irritatie van ogen en goed uitspoelen staat er op....
De zeep die ik gebruik is dus geen Baby Shampoo en die kan de stof bij wekelijks wassen ook aantasten.
En slijtage, dat is normaal en hoe voorzichtig ben je.
Was de broek strak of ruim met riem, dat kan ook bepalen en sta je in de keuken tegen of naast aanrechtblad...
Ik heb niet voor niets het houten blad zowel boven als onder iets afgerond en goed glad geschuurd voor het lakken...
Elke oude schort was op buik hoogte zichtbaar door het vorige beschadigd.
Maar als ik een keer zonder iets... daarom, ik zal mijn leverancier niet aansprakelijk stellen als het werkblad van zowel keuken als bureau en tafel onder
niet perfect afgewerkt waren.....
Bovendien, je hebt de kans dat de broek reeds 1 jaar of meer oud was dus nu meerdere jaren is en lang heeft gelegen....
Ook het wasmiddel dan de stof aantasten want ik zie vaak symbolen van ... irritatie van ogen en goed uitspoelen staat er op....
De zeep die ik gebruik is dus geen Baby Shampoo en die kan de stof bij wekelijks wassen ook aantasten.
Dank voor alle reacties!
Het is nooit mijn intentie geweest om een zaak aan te spannen of wat dan ook ...
Ook het bewijzen zal lastig zijn, is het gebruiksschade of is het een fabricage fout.
Voor die paar euro is dat natuurlijk allemaal niet de moeite.
Alle spijkerbroeken die ik in het verleden heb gekocht zijn jaren mee gegaan. Ga zuinig met m'n spullen om....
Het ging mij dan ook voornamelijk om het principe, en de vraag wat een garantie termijn op een broek zou kunnen zijn.
En natuurlijk de argumentatie van de leverancier.
Want het feit dat een product voor een actieprijs wordt verkocht kan, naar mijn idee, natuurlijk geen reden zijn dat de complete garantie vervalt.
Maar uit de reactie's maak ik op dat ik gewoon pech heb gehad... en niet moet zeuren .
Ik ga shoppen voor 'n nieuwe broek...
Het is nooit mijn intentie geweest om een zaak aan te spannen of wat dan ook ...
Ook het bewijzen zal lastig zijn, is het gebruiksschade of is het een fabricage fout.
Voor die paar euro is dat natuurlijk allemaal niet de moeite.
Alle spijkerbroeken die ik in het verleden heb gekocht zijn jaren mee gegaan. Ga zuinig met m'n spullen om....
Het ging mij dan ook voornamelijk om het principe, en de vraag wat een garantie termijn op een broek zou kunnen zijn.
En natuurlijk de argumentatie van de leverancier.
Want het feit dat een product voor een actieprijs wordt verkocht kan, naar mijn idee, natuurlijk geen reden zijn dat de complete garantie vervalt.
Maar uit de reactie's maak ik op dat ik gewoon pech heb gehad... en niet moet zeuren .
Ik ga shoppen voor 'n nieuwe broek...
Dat vind ik nou echt zonde. Een goede naaister (of zelfs iemand als ik met twee linkerhanden) repareert die broek in 5 minuten.