LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Packard Bell

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
variant

garantie Packard Bell

Ongelezen bericht door variant »

Zeer slechte ervaring met Packard Bell.
Graag wil ik iedereen waarschuwen geen gebruik te maken van de verlengde garantieregeling, genaamd PB Care Home. Dit garandeert op papier drie jaar volledige support, incl. reparatie, zonder voorrijkosten.
Maart '08 kocht ik een computer, merk Packard Bell bij Wehkamp. Na een jaar verlengde ik mijn garantieperiode. Kosten 100 Euro.
16 okt. '09 meldde ik dat mijn DVD-laden niet meer geopend konden worden. 19 okt. kreeg ik per post een set nieuwe laden en sindsdien heb ik eindeloos gebeld (15c p/m) met de vraag wanneer mijn computer gerepareerd zu worden.
De ene keer wordt beloofd dat de klacht binnen drie dagen wordt opgelost, de andere keer dat de monteur de volgende dag een afspraak zou maken.
14 dec. werd een uitgebreid rapport gemaakt van mijn klacht.
22 dec.werd beloofd dat de monteur beslist de volgende dag zou komen,
29 dec. kreeg ik na lang aandringen een 0900 nummer om zelf de monteur te spreken. Na 10 minuten (80c p/m) bleek dat mijn naam en adres onbekend waren!!!! Opnieuw PB gebeld. Een andere telefoniste antwoordde: meneer, dat nummer had u nooit mogen krijgen, ik begrijp uw boosheid maar ik ben ook maar een helpdeskmedewerker. W zoeken het uit.
8 jan.: uw klacht en verzoek om schadevergoeding (100Euro plus telefoonkosten) is in behandeling.
Nu ben ik zeer benieuwd naar ervaringen van anderen. Volgens mij is er helemaal geen homeservice en is er dus sprake van bedrog en oplichting.

Dirkie

Re: garantie Packard Bell

Ongelezen bericht door Dirkie »

16 okt. '09 meldde ik dat mijn DVD-laden niet meer geopend konden worden. 19 okt. kreeg ik per post een set nieuwe laden en sindsdien heb ik eindeloos gebeld (15c p/m) met de vraag wanneer mijn computer gerepareerd zu worden.
Ik snap niet helemaal wat een DVD-laden is. Bedoeld U, dat de DVD-speler/writer kapot was en dat U een nieuwe gehad heeft. Of gaat het soms om iets heel anders.
Wat ik echter begrijp is dat er iets kapot was en dat PB een nieuw iets opgestuurd heeft. En nu wacht U al bijna 3 maanden totdat een monteur van PB dit iets in Uw computer gaat vervangen, zodat het weer werkt.
Ik zou in dat geval zelf dat iets proberen te vervangen (of dit bijvoorbeeld door een handige buurman/kennis/vriend(in) laten doen). Ik snap dat U betaalt voor een extra garantie, zodat dit gedaan zou worden door PB, maar PB staat helaas niet zo goed bekend om zijn service, helaas. In dit geval zou het dus bijna 3 maanden frustratie en ergernis gescheeld hebben.

variant

Juist omdat ik niet die handige kennis/buurman heb, koos ik voor de verlengde garantie. Het gaat mij om een home-service waarvoor je betaalt en die vervolgens niet wordt uitgevoerd. Dat is de ergernis.
Het gaat om de twee DVD/CD-laden van mijn computer, waardoor ik geen CD's kan branden.

amelissen

Ongelezen bericht door amelissen »

Volgens mij is het zelfs zo dat als je het zelf zou repareren, alle garantie op het apparaat vervalt.

Het punt is gewoon dat Packard Hell, zoals ik ze al sinds jaar en dag noem, de klacht aanneemt en vervolgens niets doet.

Ooit eind jaren '90 een Packard Hell gehad en nooit meer.

variant

Het is gelukt!!! 15 januari heeft een monteur mijn computer gerepareerd.
Ik begrijp dat de garantievoorwaarden van Packard Bell kennelijk zijn veranderd. Heb je een computerprobleem, dan moet je minimaal 10 keer bellen (15 ct p/m) en dan wordt na drie maanden gegarandeerd je computer gerepareerd.

johnnieboy

Ongelezen bericht door johnnieboy »

Ik heb dezelfde problemen gehad,alleen had ik geen defecte laptop,maar ik heb 20 euro aan telefoonkosten gehad om mijn verlengde garantie te activeren,bovendien had ik nog 99 euro betaald voor die verlengde garantie,en niemand van de helpdesk snapt iets,en verstaanbaar zijn ze ook niet volgens mij werkt hun mobieltje waar ze mee bellen of klanten te woord staan niet eens. :(

Gesloten