LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie personen weegschaal hoelang?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
basd

Garantie personen weegschaal hoelang?

Ongelezen bericht door basd »

Hoi,

Ik heb in augustus vorig jaar een personen weegschaal gekocht bij de action, niet zo duur maar dat doet er niet toe.

Nu is hij kapot, ik heb betaalbewijs bank afschrift geen bon.

Maar nu heb ik de action gemaild, en die geven aan dat op producten van de action maar 6 maanden garantie zitten klopt dat wel ?

Is er niet wettelijke termijn voor ?

Het bericht van de klantenservice van de action
Hartelijk dank voor uw email waarin u aangeeft dat u niet tevreden bent over de weegschaal welke u bij Action heeft gekocht. Wij betreuren het dat het artikel niet aan uw verwachtingen voldoet.

Action hanteert een garantietermijn van een half jaar. Indien er op de verpakking of gebruiksaanwijzing van het artikel een langere garantietermijn wordt aangegeven dan wordt deze gehanteerd.

Wanneer het product nog binnen de garantietermijn valt, kunt u hiermee terug gaan naar het filiaal. Op vertoon van het aankoopbewijs en aan de hand van de staat van het artikel beoordeelt de bedrijfsleiding of u recht heeft op garantie. U kunt dan kiezen uit een tegoedbon of een vervangend artikel. Indien wij u geen vervangend artikel aan kunnen bieden heeft u recht op geld teruggave.

Indien u niet meer in het bezit bent van het artikel, aankoopbewijs of een kopie bankafschrift, of de garantietermijn is verstreken, is het niet mogelijk het artikel te ruilen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

dhc

Re: Garantie personen weegschaal hoelang?

Ongelezen bericht door dhc »

Action doelt op de wettelijke zes maanden waarin koper recht heeft op vervanging, gratis reparatie of geld terug.
Na die zes maanden dient koper aan te tonen dat het gebrek niet door zijn/haar handelen is ontstaan, ergo de bewijslast ligt bij de koper.
We zijn inmiddels over de zes maanden periode heen en u dient dus aan te tonen dat "het defect' niet door u is ontstaan maar door een productiefout, slechte kwaliteit enz.

Ik zou er geen energie insteken, zo'n Action weegschaal kost geen drol en dit geschil gaat u niet winnen....

basd

Ongelezen bericht door basd »

dhc schreef:Action doelt op de wettelijke zes maanden waarin koper recht heeft op vervanging, gratis reparatie of geld terug.
Na die zes maanden dient koper aan te tonen dat het gebrek niet door zijn/haar handelen is ontstaan, ergo de bewijslast ligt bij de koper.
We zijn inmiddels over de zes maanden periode heen en u dient dus aan te tonen dat "het defect' niet door u is ontstaan maar door een productiefout, slechte kwaliteit enz.

Ik zou er geen energie insteken, zo'n Action weegschaal kost geen drol en dit geschil gaat u niet winnen....
Het maakt niet uit of ding 5 euro cent was of 40 euro.

Gaat om garantie afhandeling.

Heb net trouwens keurig mijn geld terug gehad, ze hadden geen vervanging

dhc

Nou, da's dan heel netjes van Action! Die verdienen een warme douche....

Verder heb je niet veel kaas gegeten van garantieregels.

mika21

Ongelezen bericht door mika21 »

Ik lees toch duidelijk de garantievoorwaarden :lol:

mika21

Ik lees toch duidelijk de garantievoorwaarden :lol:

mika21

(oeps, 2x geplaatst) Sorry.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:Nou, da's dan heel netjes van Action! Die verdienen een warme douche....

Verder heb je niet veel kaas gegeten van garantieregels.
Ok, het is heel netjes om je aan de wet te houden...Ik vind het niet meer dan normaal. Verkoop je troep, moet je daar als verkoper voor bloeden, niet als klant.

olaf79

dhc schreef:Action doelt op de wettelijke zes maanden waarin koper recht heeft op vervanging, gratis reparatie of geld terug.

Je hebt zelf kennelijk weinig kaas gegeten van garantieregels. De koper moet aannemelijk maken dat het gebrek al aanwezig was bij de levering ook al openbaart het zich pas later. Die bewijslast wordt overigens wel wat genuanceerd. Je hebt als consument immers niet altijd de middelen daarvoor.

dhc

Ga dat in de winkel maar uitleggen, zeker als het om een bedrag minder dan tien euro gaat....

Met alle respect maar ik ga de discussie omtrent garantievoorwaarden niet (meer) aan....ben door ons gewaardeerd ex-lid "ikbenik' voorgoed genezen.

Niettemin toch een prettig weekend.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vind het netjes van de action,zelf zou ik zoiets hebben,nou ja je kan hey verwachten goedkoop ding.
Heb zelf duurder merk en ja ,dan zou ik het niet pikken soehnle( zoiets)
Glazen dimg niet goedkoop,maar hij is nu al 7 jr!!!!!! En dus mag ik niet zeuren,op de ons nauwkeurig,

Als ik iets koo bij action weet ik al,niet teveel van verwaxhten,vind het netjes dat u u geld terug heeft gehad,bepaalde dingen verwachten ze ook wel weer bep levensduur...en als dat niet voldoet..ja..

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

basd schreef:Maar nu heb ik de action gemaild, en die geven aan dat op producten van de action maar 6 maanden garantie zitten klopt dat wel ?
Nee.
basd schreef:Is er niet wettelijke termijn voor ?
Nee. Als u kunt aantonen dat aan het product een eigenschap ontbrak ten tijden van de aflevering dat u wel mocht verwachten dan heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging. Hierop gelden geen wettelijke termijnen. In de praktijk is de gemiddelde levensduur van soort gelijke producten wel relevant, omdat u op een gegeven moment wel heeft gehad wat u mocht verwachten. En alles gaat een keer stuk.
olaf79 schreef:Ok, het is heel netjes om je aan de wet te houden...
Ik krijg toch meer de indruk dat medewerkers de wet overtreden door klanten voor te houden dat ze na zes maanden geen rechten meer hebben en de wettelijke garantie als onderscheidend kenmerk hanteren. Dat zijn twee overtredingen.
dhc schreef:Met alle respect maar ik ga de discussie omtrent garantievoorwaarden niet (meer) aan....
Dit soort reacties is nu waar men een sterk debater aan herkent. Eerst roepen ze dat de ander er niets van heeft begrepen en als er een weerwoord komt dan gaan ze een discussie uit de weg.
rozemarijntje schreef:Glazen dimg niet goedkoop,maar hij is nu al 7 jr!!!!!!
TS heeft het over augustus vorig jaar.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:
basd schreef:Maar nu heb ik de action gemaild, en die geven aan dat op producten van de action maar 6 maanden garantie zitten klopt dat wel ?
Nee.
Onzinnig antwoord. Action mag zelf bepalen of en hoeveel maanden ze garantie geven. Die garantie is extra.
alfatrion schreef:
rozemarijntje schreef:Glazen dimg niet goedkoop,maar hij is nu al 7 jr!!!!!!
TS heeft het over augustus vorig jaar.
Ja nou en?

rozemarijntje is weer gezellig aan het meekwekken en heeft het over haar eigen weegschaal. Goed om te zien dat jij altijd aandachtig leest waar het om gaat en het ook begrijpt voordat je met wetteksten gaat smijten.

olaf79

Barman schreef: Onzinnig antwoord. Action mag zelf bepalen of en hoeveel maanden ze garantie geven. Die garantie is extra.
Jouw antwoord lijkt sterk op dat van iemand met een permaban op dit forum...

Je weet zelf heel best dat handelsgarantie de wettelijke rechten omtrent garantie niet mag beperken of verslechteren. Extra mag dus wel, maar dit is niet extra, dit is juist minder dan waar je via de wet al recht op hebt.

Gesloten