Quote:
En bij dergelijke winstmarges zit die reserveringen voor de garantiekosten er niet meer bij.
Voor de zoveelste keer, een garantiereservering is gewoon onderdeel van de bruto marge.
Hierbij moet ik je herstellen:
Bij de lage winstmarges zit die er niet bij.
Dus de consument kan zich daarop niet beroepen. Dus kan de consument niet zeggen dat hij die kosten dan twee keer betaald.
Quote:
Geplaatst op 01 Mrt 2008 02:15 door BBCS
Ik wil je er even aan herrinneren dat de huidige marges alleen maar omlaag gaan en niet omhoog.
Misschien omdat de garantiekosten omlaag gaan aangezien steeds meer winkeliers zich steeds minder aan de wet houden...?
Het zit anders:
De totale winstmarge gaat omlaag, omdat er van die dwazen en idioten zijn die zonodig moeten schreeuwen dat zij de goedkoopste zijn.
Daarnaast kijken veel mensen alleen naar de prijs, en voor de rest niet.
Zitten er tussen de winkeliers een paar van die gasten die door troep te verkopen en maling aan de regels hebben, dan zullen die gasten wel de prijs gaan bepalen.
Veel consumenten staren zich blind op de verkoopprijs.
Neem nu de situatie dat alle winkeliers een winstmarge hanteren van 35%. En opeens komen er van die gasten die dan troep gaan verkopen en ook nog met een winstmarge van 5%, dan moeten de overige winkeliers wel met hun winstmarge omlaag gaan, omdat ze anders niks meer verkopen, omdat de meeste mensen dan naar die goedkoopste winkel gaan.
Dat heet concurrentie. Wanneer jij de marges die min of meer door de markt bepaalt worden te laag vindt, moet je wat anders gaan doen. Iedere detaillist heeft met garantiekosten te maken, groot of klein.
Misdaad loont dus.
Daarnaast:
De wetsregels zijn gebaseerd op duurzame kwaliteitsproducten en Europa wilt met de regelgeving dit ook bereiken.
Maar we leven in een wegwerpmaatschappij, dus dat betekend dat de meeste mensen goedkope wegwerpzooi kopen, die bijna niet te repareren is.
En laat nu het koopgedrag van de consumenten en de wetgeving niet op elkaar ingesteld zijn.
De wetgevers houden geen rekening met het koopgedrag van de consumenten.
De consumenten kopen in het algemeen geen duurzame kwaliteitsproducten maar voornamelijk goedkope wegwerpproducten van mindere kwaliteit.
De reden hiervan is dat die goedkope wegwerpproducten van mindere kwaliteit veel goedkoper zijn dan die duurzame kwaliteitsproducten.
Oftewel:
De consument wilt de kwaliteit van een A-product maar zolang die de prijs heeft van een Z-product.
Wederom geen inhoudelijke reactie.
Doe ik dus wel.
Jammer dat je dat niet ziet.