LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Philips Saeco Intelia HD8751/11
Garantie Philips Saeco Intelia HD8751/11
Ik heb 5 dec. 2014 een Philips Saeco Intelia Focus, Automatisch espressoapparaat HD8751/11 gekocht via een webshop van Amazon.de. Het apparaat is midden feb. 2015 opgehaald voor reparatie (kwam geen koffie en foutmeldingen op het scherm).
Paar dagen later kreeg ik een reparatie offerte van Servilux van 162.04 euro, ik schrok ervan. Ik heb contact opgenomen met Servilux en ze beweren dat het een machine is van productiejaar 2011 en is in 2012 door hun gerepareerd is. Dat wil zeggen dat mijn garantie vervallen is. Na hun telefonische uitleg en zeer onbeschofte manier van afwijzen heb ik rechtstreeks contact opgenomen met Philips.
Ze hebben me verzocht om alle correspondentie met Servilux, het offerte en de aankoopbon aan hun door te sturen, ze zouden voor mij oplossen. Ik heb hun alle gevraagde stuken opgestuurd, plus betalingsbewijs van mijn creditcard.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van Philips met het zelfde verhaal als van Servilux, en geen acceptatie van garantie.
Het komt op neer dat of iemand (of zelfs Philips) onterecht het serienummer van mijn apparaat hebben gebruikt voor iemand anders.
Kan iemand een advies hierover geven?!
Paar dagen later kreeg ik een reparatie offerte van Servilux van 162.04 euro, ik schrok ervan. Ik heb contact opgenomen met Servilux en ze beweren dat het een machine is van productiejaar 2011 en is in 2012 door hun gerepareerd is. Dat wil zeggen dat mijn garantie vervallen is. Na hun telefonische uitleg en zeer onbeschofte manier van afwijzen heb ik rechtstreeks contact opgenomen met Philips.
Ze hebben me verzocht om alle correspondentie met Servilux, het offerte en de aankoopbon aan hun door te sturen, ze zouden voor mij oplossen. Ik heb hun alle gevraagde stuken opgestuurd, plus betalingsbewijs van mijn creditcard.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van Philips met het zelfde verhaal als van Servilux, en geen acceptatie van garantie.
Het komt op neer dat of iemand (of zelfs Philips) onterecht het serienummer van mijn apparaat hebben gebruikt voor iemand anders.
Kan iemand een advies hierover geven?!
Re: Garantie Philips Saeco Intelia HD8751/11
Dus het komt erop neer dat u op de Duitse versie van Amazon een tweedehands koffiezetapparaat heeft gekocht die al een keer gerepareerd is? Denk niet dat u nog ergens recht op heeft.
Stond er op de site dat u een nieuw of gebruikt apparaat kocht?
Ik zou amazon hierop aanspreken. Zelfs op een 2e hands product zit gewoon garantie. Je mag ervan uit gaan dat zo'n product na aanschaf nog een behoorlijke tijd meegaat.
Ik zou amazon hierop aanspreken. Zelfs op een 2e hands product zit gewoon garantie. Je mag ervan uit gaan dat zo'n product na aanschaf nog een behoorlijke tijd meegaat.
Voor alle duidelijkheid, het was een nieuw product. Het folie ophet scherm zat er nog op! En als het gebruikt was dan zou je het absolut merken, het zou geur van koffie hebben en ook watervlekken.
Ik heb contact opgenomen met Amazon, ze bevestigen ook dat om nieuw en ongebruibruikt product was.
Ze kunnen helaas voor de garantie niks doen, dat moet rechtstreeks afgehandeld worden met de fabriekant.
Ik heb contact opgenomen met Amazon, ze bevestigen ook dat om nieuw en ongebruibruikt product was.
Ze kunnen helaas voor de garantie niks doen, dat moet rechtstreeks afgehandeld worden met de fabriekant.
Dan kletst amzon mooi uit zijn nek. Het is de verkoper die de garantie afhandelt en niet de fabrikant. Op een product gekocht in de EU zit ten minste 2 jaar garantie.zhs7 schreef:Voor alle duidelijkheid, het was een nieuw product. Het folie ophet scherm zat er nog op! En als het gebruikt was dan zou je het absolut merken, het zou geur van koffie hebben en ook watervlekken.
Sorry, maar bijna geen enkel online-shop doet meer dan reparatie aanmelden bij de fabriekant.
Het gaat er om dat bij Servilux/Philips waarschijnlijk dikke fingers heeft gebruikt in 2012, en per ongeluk ergens een verkeerd cijfer/letter gebruikt.
En nu willen ze hun fout niet erkennen, ongeacht al mijn bewijzen worden er kosten in rekening gebracht!
Ik heb vorige jaar mijn Sony flatscreen aangemeld voor reparatie, scherm was defect. Het toestel was dik een half jaar buiten garantie. Bij Sony vonden ze dat het absoluut niet kunnen dat hun product zo snel defect is geract, en namen volledige reparatiekosten(bijna €1100) op hun rekening.
Philips kan nog veel leren van Japanse kwaliteit en service.
Het gaat er om dat bij Servilux/Philips waarschijnlijk dikke fingers heeft gebruikt in 2012, en per ongeluk ergens een verkeerd cijfer/letter gebruikt.
En nu willen ze hun fout niet erkennen, ongeacht al mijn bewijzen worden er kosten in rekening gebracht!
Ik heb vorige jaar mijn Sony flatscreen aangemeld voor reparatie, scherm was defect. Het toestel was dik een half jaar buiten garantie. Bij Sony vonden ze dat het absoluut niet kunnen dat hun product zo snel defect is geract, en namen volledige reparatiekosten(bijna €1100) op hun rekening.
Oke...als u het daar kennelijk mee eens bent dan kan dit topic op slot. Er wordt door diverse personen aangegeven dat u bij Amazon.de moet zijn maar kennelijk heeft u daar andere ideeen over...Sorry, maar bijna geen enkel online-shop doet meer dan reparatie aanmelden bij de fabriekant.
Sorry als je eigenwijs bent dan is hier niet meer zoveel te doen. De verkoper is degene die de garantie afhandelt, hoe hij dat doet is vervolgens zijn zorg. Als dit product nieuw is gekocht zit er gewoon 2 jaar garantie op en moet Amazon.de die garantie geven.zhs7 schreef:Sorry, maar bijna geen enkel online-shop doet meer dan reparatie aanmelden bij de fabriekant.
Als jij niet wilt inzien dat je de verkeerde partij aanspreekt, dan is dat verder jouw probleem.
Maar ze hebben wel gelijk, garantieafhandeling is iets tussen koper en verkoper , dus tussen u en Amazon. Dat Amazon liever lui dan moe is en u voor het karretje spant om dit met Philips rechtstreeks te regelen is uw keuze , wettelijk is het anders geregeld.
Dat er een fout is (door wie dan ook gemaakt) in een S/N is ook een problem tussen Amazon en Philips, even aannemende dat u een aankopbon heeft van de genoemde datum.
Dat er een fout is (door wie dan ook gemaakt) in een S/N is ook een problem tussen Amazon en Philips, even aannemende dat u een aankopbon heeft van de genoemde datum.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mar 2015 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: verwijderde quote
Reden: Bericht aangepast: verwijderde quote
Enkele off-topic bijdragen verwijderd