LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Bertjes

Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door Bertjes »

Voor enkele jaren terug kocht ik op een evenement een zonnebril van 140 euro van USEYEWEAR
Geweldige bril todat een brillepoot brak..,contact gezocht met USEYEWEAR, en wat denk je...garantie, verlopen en reparatie is niet mogelijk omdat dit niet goed te repareren zou zijn.
Zelfs een dealer adres van dit merk bril vond ook dat dit een slechte service was.
Wie heeft ook slechte ervaring met dit bedrijf, ik laat het er niet bij zitten
Meer info volgt binnenkort, hou jullie op de hoogte!
zie: http://WWW.USEYEWEAR.NL

Captain Pervert

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Slechte service?

Tsja, het enige dat ze kunnen doen is een nieuwe bril geven, omdat reparatie kennelijk niet kan. Dan kan natuurlijk elke malloot die op zijn bril is gaan zitten wel garantie claimen.

Je kan je sowieso afvragen of het zinvol is om 140 euro uit te geven aan een zonnebril, in de wetenschap dat dit een zeer kwetsbaar ding is: één verkeerde handeling en hij is krom, kapot, gebroken... Als je bereid bent 140 euro te betalen voor een luxe-artikel (en dit alweer enkele jaren geleden!) , kan je je er dan niet overheen zetten en een nieuwe kopen? Iemand die 140 euro uitgeeft aan een zonnebril leeft kennelijk niet van de bijstand.

(Kruidvat heeft rekken vol brillen, kosten 8 euro).

Bertjes

Volgens mij wordt het tijd dat je een bril koopt bij kruidvat maar dan een leesbril!
De garantie is verlopen, oke dat is het probleem niet..
Maar als ik deze dan wil repareren (tegen betaling) dan geeft USEYEWEAR aan dat dit niet kan.
Koop jij ook een nieuwe auto als je accu stuk is?
Maar zoals ik al zei...binnenkort volgt er ander nieuws!
Ik ga door, en dat op mijn manier!
http://www.useyewear.nl/pic/wileyx/xl1flame.jpg

Kees Verhulst

Ongelezen bericht door Kees Verhulst »

Enige tijd geleden ontvingen van u een email waarin u schreef: "jaren geleden"' een bril bij u ons gekocht te hebben en dat die bril gebroken was. Wij antwoordden dat reparatie moeilijk zou zijn en dat op de door u aangegeven breuk, geboord en geschroefd zou moeten worden en dat daardoor, eea niet stabiel zou zijn. Kort daarop bent u bij een van onze dealers gaan zeuren en dreigde u met de Consumentenbond en: "'u zult er nog wel van horen". Wij waren daarvan, zoals u ongetwijfeld begrijpt, zeer onder de indruk. Zoals te verwachten hebben wij niets van deze Bond gehoord. Na "'jaren"' gebruik kan er sprake van 'userabuse". Gezien het aantal reacties in dit en in het Consumenten forum, heeft u daar ok al weinig succes.

Misschien moet u wat voorzichtiger zijn met tractor of auto rijden danwel beter uitkijken met waar u gaat zitten maar - zeker niet - dreigen.

USeyewear

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Chapeau!
Eindelijk een reactie van een ondernemer die niet onder de indruk is van een "klant" die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Is het de bedoeling dat wij dit serieus nemen??

Nou de mij niet

Bertjes

U verhaal klopt, een bril van 140 euro is niet te repareren door u!
En als een dealer van u dan baalt van deze service en wel wil proberen deze bril te repareren dat kan ik toch waarderen!!!!!!!!!!!!
Echt gelukkig was deze dealer niet met uw oplossing...(de rest van zijn een eventeule oplossing hou ik nog even voor me) :!:
En wat de consumentenbond betrefd, kijk binnenkort op de achterzijde van dit blad(STEKELIGHEDEN)
Heb de bevestiging via mail dat ze mijn verhaal zullen plaatsen! :wink:

En wat schetst mn verbazing, op marktplaats is dit merk bril voor bijna de helft te koop :roll:
Ik herhaal: ik was niet uit op garantie, wilde zelfs de reparatie betalen!
Maar men verkoopt graag deze bril, als er iets mee is buiten de garantie dan gooien ze de deur dicht.

Wie weet praten we er binnekort over op een evenement...

Suc6 met uw handel!

[/b]
Laatst gewijzigd door Bertjes op 13 jun 2007 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

en dreigde u met de Consumentenbond en: "'u zult er nog wel van horen". Wij waren daarvan, zoals u ongetwijfeld begrijpt, zeer onder de indruk.
Ik in het begin ook.

Nu niet meer.

Als een klant met de consumentenbond dreigd, dan zeg ik:

Doe ze de groeten!

Mijn visie:

Als consument zijnde heeft het helemaal geen zin om met de consumentenbond te dreigen.

Blaffende honden bijten niet.

Willen de consumenten dreigen met de consumentenbond?
Ze doen maar. De ervaring leert dat ze toch nooit een klacht bij de consumentenbond neerleggen.

En als je dan toch stampij in de winkel wilt komen maken:

Kom dan gerust als het heel druk is.

Dan kunnen de overige klanten zien hoe jij je ontzettent belachelijk staat te maken!

En je krijgt er nog een kop koffie bij ook!

Mensen die het nodig vinden om bij de eerste keer dat een probleem ontstaan is een grote mond op te zetten:

Voor jouw lopen we heel hard (niet dus).

FransHendriks

Ongelezen bericht door FransHendriks »

Toeval dat ik dit lees, heb namelijk ook een bril van USEYEWEAR!
Deze is al zeker 4jaar en gelukkig niet stuk, maar kan altijd gebeuren toch.
Als hun deze dan niet willen of kunnen repareren dan is dit ronduit belachelijk.
Ben met de klager eens dat hun dit moeten oplossen.
En dat hij nu dit opnderneemt zegt natuurlijk hoezeer hij hier van baalt.
Was beter geweest dat de Heer Verhulst vanUSEYEWEAR
met hem een deal zou maken voor deze bril!

Als mij dit was overkomen zou ik het zelfde doen.
Hou je bril en naam hoog en los dit probleem op.
Ik ben hier via google terrecht gekomen om op USEYEWEAR zijn site te kijken, en ik lees dan dit!
En geloof mij dit lezen veel mensen!
Ben benieuwd of USEYEWEAR jou tegemoed komt, ik blijf dit voor je volgen.
Tot dan.
Frans Hendriks.

caruso

beste meneer Hendriks, er is in vorige bijdrages in dit topic, door deskundigen, al aangegeven hoe onjuist de mening van topicstarter in deze is! Ik ondersteun hun mening zult begrijpen!
Uw bijdrage voegt niets toe en getuigt van een schrikbarende onkunde op het gebied van consumentenrecht!
U schrijft dat U via Google op deze site terecht bent gekomen, gan dan via dezelfde weg maar weer weg en laat deze site, waar U niets te zoeken heeft,aan U voorbijgaan!

FransHendriks

Dus als uw tv na de garantie niet gemaakt kan worden koopt u ook een nieuwe?
Hoezo deskundig?
Reactie van ikbenik is: vast ook een ondernemer die veel klachten heeft over zijn verkochte produkt.
Dat soort ondernemers moeten we de kop indrukken!
Garantie of niet! reparatie van een bril moet mogelijk zijn!
Frans Hendriks.

caruso

Ja, en soms is dat dus niet mogelijk! Dat is topicstarter uitgelegd, neemt daar geen genoegen mee en denkt dan met geschreeuw en de consumentenbond wel zijn gelijk te krijgen! Helaas, zo werkt het dus niet!

ikbenik

Reactie van ikbenik is: vast ook een ondernemer die veel klachten heeft over zijn verkochte produkt.
Ten eerste:

Ik heb nooit klachten over mijn producten.
Tuurlijk kan er wel eens misgaan, de producten kunnen altijd wel kapot gaan. Daar is niks aan te doen.

Ten tweede,

Jij stelt mij in het kwade licht, terwijl jij helemaal niets van mij afweet!
Dat soort ondernemers moeten we de kop indrukken!
Weet je wie werkelijk de kop in gedrukt moet worden?

Die vervelende consumenten die denken dat zij altijd gelijk hebben en die vinden dat hun wil wet is, en krijgen ze geen gelijk, dan moet de winkelier die hun geen gelijk geeft de kop worden ingedrukt.
@ FransHendriks:

Jij bent zeker niet technische onderlegt, anders zou je zulke uitspraken niet doen!!

In ieder geval is het zeker dat jij er niets van begrepen hebt!

De bril gaat kapot.

De fabrikant geeft aan dat reparatie niet mogelijk is, zie uitleg wat er al gegeven is.

Dus aangezien de bril buiten de garantieperiode is, hoeft de fabrikant niet mee te betalen aan de reparatie.
Als jij de motor van jouw auto opblaas, en er zitten flinke scheuren in, dan kun jij wel eisen dat de motor gerepareerd moet worden, maar als dat technisch niet mogelijk is, dan heb jij niks te eisen!

Zo is het ook met die bril.
Wij antwoordden dat reparatie moeilijk zou zijn en dat op de door u aangegeven breuk, geboord en geschroefd zou moeten worden en dat daardoor, eea niet stabiel zou zijn.
Zoals aangegeven is, is het technisch niet mogelijk om de bril te repareren.
Zou men dat wel doen, dan is de bril niet stabiel en komen er later zeker problemen.

Je kunt niet alles repareren.
Tuurlijk proberen we het altijd, maar je mag van ons geen wonderen verwachten!

FransHendriks

Ik lees dat het om een gebroken brillenpoot gaat, schroefje los,nieuwe poot er aan en de klant betaald in dit geval!
Als dit binnen de garantie gebeurd kan het dan wel?
Tecnnisch genoeg om te weten dat een poot te vervangen is!

Ik zou al lang bij dat bedrijf zijn geweest, oplossen of voor de deur gaan staan en de klanten waarschuwen voor slechte service!
Wedden dat hij daar niet op zit te wachten?

Volgens mij heb jij ervaring met het oplossen van slecht materiaal!

Wie is? ikbenik! wat een lef om met een nickname te reageren!

Frans Hendriks.

ikbenik

geschreeuw en de consumentenbond wel zijn gelijk te krijgen!
Als een klant zou schreeuwen en gaat dreigen met de consumentenbond (heb ik maar 1 keer meegemaakt) dan beginnen wij gelijk te trillen!

Wat zijn we dan bang!

Niet dus.

Waar het om gaat is dat de klant van mij verwacht dat ik rustig blijf en ik verwacht dat ook van de klant.

Als een klant bij mij komt en ik vertel hem rustig dat het product niet gerepareerd kan worden en voordat ik verder kan praten, dat de klant dan begint te schelden, te tieren en gelijk begint te dreigen met de consumentenbond (omdat hij zijn zin niet krijgt) dan zijn we uitgepraat.

Deze categorie consumenten help ik niet verder.
Ze mogen het dan verder bekijken!

We zijn volwassen mensen en problemen moeten op een volwassen manier worden opgelost.

Ik heb het al vaker gezegd:

Producten die dermate kapot zijn dat reparatie niet mogelijk is, moet de klant niet gaan eisen dat de reparatie toch wordt uitgevoerd!

FransHendriks vergeet wel even dat ik ook een verantwoordelijkheid heb op de reparatie!!!!!
Ik dien de reparatie goed uit te voeren en als er iets mis gaat en het komt door de reparatie, dan ben ik wettelijk verantwoordelijk en aansprakelijk voor die reparatie en de vervolgschade!!!

En als ik het als monteur zijnde onverantwoordt vind om de reparatie uit te voeren, omdat ik zie dat de veiligheid in het gedrang komt, dan voer ik die reparatie niet uit!

Dan kan FransHendriks hoog of laag springen, maar die reparatie voer ik dan niet uit!

Kees Verhulst heeft aangegeven dat de reparatie niet goed uitgevoerd kon worden.
Dus is die reparatie niet uitgevoerd.
En terecht.

@FransHendriks:

Hopelijk ben je nu wijzer geworden (al betwijfel ik dat).

ikbenik

Ik lees dat het om een gebroken brillenpoot gaat, schroefje los,nieuwe poot er aan en de klant betaald in dit geval!
Wie zegt niet dat er meer schade is?

ikbenik

Wie is? ikbenik! wat een lef om met een nickname te reageren!

Frans Hendriks.
Moet ik nu bang worden?

Ik vind zelf dat je veel lef hebt om mij de grond in te stampen! :evil:

En wat is er mis met een nickname?

En wie zegt dan dat jouw naam Frans Hendriks jouw echte naam is?

Ik reageer wanneer ik wil, en ik zwijg niet omdat jij dat zo graag wilt of eist.

Jij kunt wel eisen dat ik mijn mond moet houden, maar dat doe ik toch niet!

Ik heb hier net zo veel recht om te reageren als jij.

FransHendriks

Jammer dat de klager nu even niet reageerd maar geloof me dat jij niet zit te wachten op een klant die uit zn dak gaat in jou winkel!
Wie ben je trouwens, ben benieuwd of jij je bekend wil maken.
Heb het vermoeden dat jij die brillenkerel bent.
Deze story levert genoeg pubiliciteit op,voor USEYEWEAR, dat een geschikte oplossing met deze klant beter op zijn plaats was geweest!
Hoop dat de klager zijn ontevredenheid hiermee watis verzacht.

Zie op de site dat hij ook op evenementen staat, ik zou hem bezoeken!
Zeker weten dat ik na 10 min een nieuwe bril heb of dat hij zn boeltje inpakt!
Mazzzzzzzzzzzzl

caruso

@Frans Hendriks:
Wat ben jij een verschrikkelijke onbenul, komt hier een beetje roepen dat ie wel weet hoe hij dit varkentje gaat wassen! Nou ik zal je (nogmaals) uit de droom helpen, gaat je niet lukken!
Zelden zo'n nitwit meegemaakt, kom maar eens bij mij met je klachten en je consumentenprietpraat! Zal ze wel even verhelpen.

@ ikbenik: zullen we deze nitwit maar laten brallen?

FransHendriks

Wees een held en maak je bekend, ipv nickname en slechte service!
Zit jij te wachten op een hoop stampij in je winkel?
Ik was er al lang geweest en geen nieuwe bril is inproviseren.
Duurder dan een bril voor inkoop geven aan deze (***) klant, dan...(?)
Hoop dat ik BERTJES hiermee op een idee heb gebracht.
Met google weet je zo waar je moet zijn..
Frans Hendriks

Gesloten