LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wie ben je trouwens, ben benieuwd of jij je bekend wil maken.


Ik ben hier op de forum gewoon ikbenik.

Achter die naam moet je helemaal niks zoeken.
Die naam is gekomen omdat ik een unieke nickname wilde hebben en ik kon niks bedenken.
ikbenik is niets anders dan:
Ik ben gewoon ik.

Heb het vermoeden dat jij die brillenkerel bent.
Dan heb je het helemaal mis!
Ik heb niets met brillen te maken, afgezien dat ik er ook 1 op mijn neus heb prijken! :wink:

Ik ben hier geregistreerd sinds 14-4-2006.
En ik heb maar 3239 berichten achter mijn naam staan.
Als je mijn berichten gelezen hebt, dan weet je ongeveer wie ik ben en wat ik doe.

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

en slechte service
Ik slechte service geven? :shock:

Ik vind wel dat je veel lef hebt!

Je kent mij helemaal niet en je beschuldigd van mij van weet ik allemaal!

Ik vraag me af waarom dat je zo'n grote aanval op mij geopend hebt, want daar begrijp ik helemaal niets van.

Ik heb jouw helemaal niets misdaan, en je beschouwd mij als de grootste crimineel.

Excuses van jouw kant zou echt wel op zijn plaats zijn.

Toolboy

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hey ya all.

Ik vind het verhaal begrijpelijk.
Kan zeker de reactie van de starter begrijpen

Er is immers 140 euro betaald voor de bril.
Mag je dan niet verwachten dat er een reparatie mogelijk is.???

Enne laat die vijandigheid jegens elkaar svp achterwege

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wees een held en maak je bekend, ipv nickname


Mag niet! :lol:
Gebruiksvoorwaarden

* Het is bezoekers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, privé-adressen) van anderen in de bijdragen op te nemen

* Het is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten
Volgens de gebruiksvoorwaarden van de redactie van deze forum is het niet toegestaan om mijn ware identiteit prijs te geven.

FransHendriks
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2007 10:00

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door FransHendriks »

Ik ga voor recht op!
Als je een brillenpoot niet kan repareren dan gaat jou handel op de rug waar je bij staat!
Zo haalde ik ooit 1 paar schoenen uit een magazijn van een winkelier die dacht dat na 2 weken de hakken stuk konden omdat ik steunzolen moest hebben. (reden van versleten hakken)
Haha, de winkel vol met klanten die stonden te kijken hoe ik deze schoenen uit zijn magazijn haalde.
Weet zeker dat hij nooit weer een klant teleursteld op deze manier!
Soms zwaai ik hem netjes toe als ik langs zijn winkel loop!
En zie hem dan weer zweten!
Laat me niet voor de gek houden!

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kan zeker de reactie van de starter begrijpen

Er is immers 140 euro betaald voor de bril.
Mag je dan niet verwachten dat er een reparatie mogelijk is.???


Ik kan de reactie ook wel begrijpen.

Echter soms is reparatie niet mogelijk of niet veilig.

Als alleen dat pootje vervangen moet worden en die pootjes zijn op voorraad, dan is die zo vervangen.

Maar als er meer aan de hand is?

Als de lijst van het glas, waar het pootje aan bevestigd wordt, ook kapot is?

Dan ben je er niet om alleen het pootje te vervangen.

Zelf heb ik het idee dat dat het geval is.

FransHendriks
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2007 10:00

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door FransHendriks »

Volgens mij begin je het te begrijpen!
Pootje vervangen ging het toch om, of geef Bertjes een bril voor inkoopsprijs ipv deze story!
Ik sta hem half, hij heeft recht op een oplossing!
140euro= 308 gulden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bertjes, reageer als je wil!

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik ga voor recht op!
Als je een brillenpoot niet kan repareren dan gaat jou handel op de rug waar je bij staat!
Wat een grote b e k zeg! :evil:

Als een brillenpoot niet te repareren is, vervang je die.

Is dat ook niet mogelijk, omdat die niet meer verkrijgbaar zijn, dan is reparatie niet mogelijk.

Maar als de monteur aangeeft dat de brillenpoot niet gerepareerd kan worden en deze wilt vervangen door een nieuwe poot, waarom doe je dan zo moeilijk?

Zo haalde ik ooit 1 paar schoenen uit een magazijn van een winkelier die dacht dat na 2 weken de hakken stuk konden omdat ik steunzolen moest hebben. (reden van versleten hakken)
Haha, de winkel vol met klanten die stonden te kijken hoe ik deze schoenen uit zijn magazijn haalde.
Wat heeft die actie van een nieuwe paar schoenen uit het magazijn halen te maken met de klacht dat de hakken snel versleten zijn?

Dat ontgaat me compleet!

En nog iets:

Als jij zomaar het magazijn bent binnengedrongen, dan mag je van geluk spreken dat je geen aanklacht hebt gekregen voor huisvredebreuk!

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Pootje vervangen ging het toch om, of geef Bertjes een bril voor inkoopsprijs ipv deze story!
Ik sta hem half, hij heeft recht op een oplossing!


Als dat pootje niet meer te repareren is en het pootje is niet meer te bestellen en ook niet op voorraad, dan is het wel lastig vervangen!

Als de onderdelen niet meer te verkrijgen zijn, is reparatie niet mogelijk.

Toolboy

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door Toolboy »

En dat is nou zo moeilijk vanaf afstand te beoordelen.

Maar in mijn opinie kom je hier op dit forum met een probleem/klacht.
En zeker niet om met een kluitje in het riet gestuurd te worden.

Edoch het gaat hier over een bril veligheid is nicht im vrage.
Van zo`n merk met zo`n prijs mag je service verwachten

FransHendriks
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2007 10:00

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door FransHendriks »

Huisvredebreuk?
Deze ziel schrok en liep zwetend naar buiten,en op koopavond stonder er genoeg grote heren meer in zijn winkel!
Wie houd me tegen, ging door het lint man!

Zie op de site dat deze bril nog te koop is, dus onderdelen zijn er dan ook!
Anders sloop je maar een nieuwe om deze klant tegemoed te komen.
Je ziet: ik laat er geen gras over groeien.
Bertjes mag mij mailen voor goed advies!

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik sta hem half, hij heeft recht op een oplossing!
140euro= 308 gulden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het bedrag is niet van belang.

Mijn doel hier is ook om de mensen zo goed mogelijk te helpen.

Met mijn expertise kan ik mensen via de technische uitleg, via de juridische uitleg helpen.

Daarnaast geef ik vaak een blik achter de schermen hoe het één en ander in z'n werk gaat.

Dus ik geef als detaillist een blik achter de schermen, die voor veel consumenten onzichtbaar zijn.
Daarbij geef ik ook de problemen aan die daarbij komen kijken.

FransHendriks
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2007 10:00

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door FransHendriks »

Weet je hoe je een lamp moet vervangen?
Of ben je bang voor stroom,versleten vitting of is het schroefdraad versleten!

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

En dat is nou zo moeilijk vanaf afstand te beoordelen.
Klopt, maar je moet niet alleen naar de reactie kijken van Bertjes maar ook naar de reactie van Kees Verhulst.

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Weet je hoe je een lamp moet vervangen?
Of ben je bang voor stroom,versleten vitting of is het schroefdraad versleten!
Waar heb je het in godnaam over?

Sorry hoor FransHendriks, maar je bent pas hier vandaag voor het eerst.
En met 9 reacties ben je hier nog maar een groentje.

Daar is niks mis mee.

Maar om zo de aanval tegen mij te openen, terwijl je helemaal niet weet wie ik ben, wat ik doe en hoe ik werkelijk ben.
Vind ik het nogal ongepast zoals je tegen mij te keer gaat!

Doe ff rustig, man.

Ik heb jou helemaal niks misdaan, en je opent de aanval tegen mij, niet meer normaal.

FransHendriks
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jun 2007 10:00

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door FransHendriks »

ik kwam hier via Google terrecht omdat ik de site van usewear zocht,ff kijken of er een nieuw model is.
Nu ik zie wat zijn service is dan mot ik hem niet meer!
Ik wacht op Bertjes reactie, dit zal meer duidelijkheid geven.
Soms moet je recht halen! als je begrijpt wat ik bedoel.
Ben nieuw maar ga het nu al leuk vinden.

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Soms moet je recht halen! als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp wat je bedoelt, alleen moet je er voor waken dat je er niet mee te ver doorschiet.
Ik wacht op Bertjes reactie, dit zal meer duidelijkheid geven.


Ik heb geleerd om het verhaal van twee kanten te horen.

Alleen op de reactie van Bertjes (met alle respect) kun je niet bouwen.
Je moet ook het verhaal horen van Kees Verhulst.

Maar wat is je recht?

Kees Verhulst (de fabrikant of winkelier) geeft heel duidelijk aan waarom dat er niet tot reparatie wordt overgegaan.

We zijn het over eens dat vervanging van het pootje beter is dan reparatie.

Echter sommige mensen willen helemaal niet overgaan tot vervanging, die eisen reparatie (ik heb het al vaker gehoord).

Waarom dat er dan niet tot vervanging van het pootje wordt overgegaan kan alleen Kees Verhulst aangeven.

Ik hoop ook dat hij hier nog zijn reactie geeft.

Dat er dan niet tot vervanging van het pootje wordt overgegaan kan 2 redenen hebben:

Ten eerste, omdat Bertjes dat helemaal niet zou willen en dat hij zou eisen dat alleen reparatie mag (het hoeft niet zo te zijn, maar het kan.)

Ten tweede, omdat Kees Verhulst of diens collega's niet meer aan die reserveonderdelen kan komen.

En een nieuwe montuur slopen om een kapotte te repareren, gaat ook weer veel te ver.

Voor alle duidelijkheid:

Ik verdenk niemand ergens van.

Maar met mijn ervaring heb ik het vermoeden dat er meer aan de hand is.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Wie een bril koopt van 140 euro kan na "jaren gebruik" (want daar praten we hier over) wel een nieuwe kopen van 140 euro. Het zal niet zo zijn dat Bertjes 3 maanden honger heeft moeten lijden om vervolgens zijn gespaarde kwartjes te besteden aan een bril.

Kennelijk is dat wel zo, anders had hij er niet zo'n punt van gemaakt en was hij gewoon een nieuwe gaan halen.

ikbenik

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door ikbenik »

Geweldige bril todat een brillepoot brak..,contact gezocht met USEYEWEAR, en wat denk je...garantie, verlopen en reparatie is niet mogelijk omdat dit niet goed te repareren zou zijn.
Zelfs een dealer adres van dit merk bril vond ook dat dit een slechte service was.
Bertjes spreekt helemaal niet over vervanging van het pootje, alleen dat hij het een hele slechte service vindt dat het pootje niet gerepareerd kan worden.

Sinds wanneer is het een slechte service als blijkt dat iets niet gerepareerd kan worden?

Nogal vreemd....


Dus als iemand bij mij komt met een opgeblazen computervoeding en ik geef aan dat die niet gerepareerd kan worden, maar dat we de voeding in z'n geheel vervangen, is dat dus een zeer slechte service.

jaja, en ik ben de minister president!.. :shock:

Bertjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2007 12:40

Re: Garantie/raparatie problemen van USEYEWEAR.NL

Ongelezen bericht door Bertjes »

Hallo.
Ik zie een strakke discussie!
Waar het om gaat dat deze brillenpoot volgens de dealer uit 2 delen bestaat, die door middel van 1 schroefje en deze 2 delen in elkaar schuiven weer oke is.
Volgens de dealer geen probleem om te doen maar usewear wil geen onderdelen leveren.
Dealer vond het zelf ook vreemd, maar hij heeft wel deze 2 delen nodig.
Daarnaast kreeg ik de info ik nu nog even voor me wil houden totdat mijn verhaal gepubiliceerd is!!
Weet zeker dat hij spijt krijgt dat hij deze onderdelen niet wou leveren.
Ik ga door 8)

Gesloten