Ik heb ergens in september een snowboard en bindingen gekocht bij Bever.
Nu is in mijn eerste week wintersport op de 4e dag het stelsysteem van de achterplaat kapot gegaan. Hiermee ben ik uiteraard teruggegaan naar Bever en het zou worden gerepareerd. Er was enigszins haast bij aangezien ik binnen 6 weken nogmaals op wintersport zou gaan.
De bindingen waren teruggekomen, echter de achterplaat was een totaal andere kleur. De bindingen zijn spierwit met her en der een houtkleur, het vervangende onderdeel was echter gitzwart.
Ik heb bij het ophalen direct gezegd dat ik daar niet akkoord mee ging, maar overeen gekomen om ze nu maar gewoon mee te nemen (omdat ik zo snel weer op wintersport ging). Wanneer ik dan terug zou komen zouden ze worden teruggestuurd om 'correct' te worden gerepareerd.
Toen ik ze voor de tweede keer ging inleveren heb ik specifiek nog gezegd dat ik gewoon weer de originele witte achterplaat wil, en dat ik er niet mee akkoord ga als allebei de achterplaten zwart worden.
Na een week of 5 maar eens gebeld, en zodra hij wat zou weten zou hij me bellen. Afgelopen week een mailtje gehad met daarin het verhaal dat ik mijn bindingen af kan halen, de witte waren er niet meer dus nu zijn allebei de achterkanten zwart.
Mijn grote vraag is dan ook; moet ik hier dan maar gewoon akkoord mee gaan?
Toen ik er na de eerste reparatie tegenin ging kreeg ik 'sorry, ja vervelend' maar voor de rest wijzen ze met hun vinger naar Burton en 'wij kunnen er niets aan doen'.
Om maar even een vergelijking erbij te pakken, bij een kapotte velg ga je ook niet akkoord met 4 totaal andere velgen, enkel omdat de garage geen andere meer heeft.
Wat kan en mag ik redelijkerwijs 'eisen' van Bever?
Alvast bedankt
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Snowboardbindingen, wat nu
Re: Garantie Snowboardbindingen, wat nu
Burton is hier geen partij voor jou (dit is Bever). Je hebt witte bindingen gekocht en als jij aangeeft dat je witte wil en zwarte niet als gelijkwaardig ziet zou ik het gewoon doorzetten en desnoods schriftelijk nakoming van Bever eisen (zal er wel op neer komen dat het maximaal haalbare een set andere bindingen of geld terug is).