LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Erik11111

Garantie

Ongelezen bericht door Erik11111 »

De aankoop van een toerental begrenzer bij M & H Parts in Den Bosch. Het is voor een brommer voor de duidelijkheid.
Ik had daar een toerental begrenzer gekocht. Dus die had ik er op gezet. Maar hij werkte te goed, op het moment dat ik hem er op zetten reed hij niet meer. En als ik hem eraf haalde weer wel. Dus ik was daar mee terug gegaan. Vertelt de eigennaar mij dat dat mn eigen risico was. Hij had vertelt hoe ik hem moest aansluit en had ik ook precies zo gedaan. Maar hij nam het niet terug. Hij gaf geen garantie er op. Want het zou ook zo kunnen zijn dat ik hem kapot had gemaakt. En ik dus gevraagd, en als hij al kapot was voordat ik hem kocht. Toen zij hij dat dan pech hebben was, zou mijn eigen risico zijn.
Staat die eigenaar in zn recht door te zeggen dat ik geen garantie heb of zou ik toch gelijk hebben?
Al vast bedankt Erik

inxs

Re: Garantie

Ongelezen bericht door inxs »

In jou geval is het moeilijk aan te tonen dat je de begrenzer op de juiste manier had aangesloten ,mijn advies laat dit altijd door de verkoper doen.
maar dat is nu niet meer aan de orde ,mijn vraag is nu wat heb je voor de begrenzer betaald ,en wat is jou leeftijd .in sommige gevallen als een van de ouders het voor je op wil nemen komt het wel goed.
let wel je moet wel aannemelijk kunnen maken dat je de begrenzer goed aangesloten had. vrgr Tim

heuve319

Ongelezen bericht door heuve319 »

Ik denk dat de verkoper gewoon garantie moet geven. Anders zal hij moeten BEWIJZEN dat het door verkeerde montage kapot gegaan is.

inxs

Dit is niet juist.
als dit zo zou zijn kan elke zelfstandige beter stoppen.
want dan is dus alles altijd goed aan gesloten geweest, volgens de consument. maak dus gebruik van de tips die ik geef.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Inxs kijk naar de wet...De bewijslast ligt bij de leverancier en niet bij de consument. :!:

inxs

Dat laatste klopt.
Maar als je die weg wilt bewandelen krijg je het welles /nietes spelletje wat nagenoeg bijna altijd door de ondernemer wordt gewonnen.Daarom toon zelf aan dat er zogrvuldig mee is omgegaan en juist was aangesloten .

Gesloten