LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie verlopen en winkelier kent BW niet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
wertty

garantie verlopen en winkelier kent BW niet

Ongelezen bericht door wertty »

Ik kocht een jaar geleden een Philips videorecorder. Onhandig in gebruik bleek later.
Op 18 sept 03 gekocht en het ding laat het op 23 sept 04 afweten.
Philips gebeld en het mankeren uitgelegd. Zonder tips of aanwijzingen zei men mij dat ik deze moest opsturen (het had kunnen zijn dat ik de TV knop op de afstandbediening per ongeluk had ingedrukt en dat daardoor de afstandbediening de TV ging bedienen)
Garantie net een paar dagen verlopen? Lekker pech mevrouwtje :P
daar doen we bij Philips niet aan, dan moet u bij onze concurrenten zijn....
hadden ze kunnen zeggen.
1 jaar en geen dag meer dus.

Nu staat er in het Burgerlijk Wetboek dat een zaak aan die eigenschappen moet voldoen die voor normaal gebruik nodig zijn, en, dat de economische levensduur van bv een video enkele jaren bedraagt.
De winkelier is aansprakelijk voor het ongebruikte deel.
BV ik mag uitgaan van 4 jaar zorgeloos gebruik, na 1 jaar is ie stuk, dan moet ik 25% betalen en de winkelier de overige 75 %.
De winkelier reageert niet, meestal niet.
De MAKRO (toch al uitermate a-sociaal als het om dit soort zaken gaat) ook niet
Hoofdkantoor wijst op klantenservice en die snappen het niet, en vragen mij vooraf al € 30.

Kan ik hiermee naar de geschillencommissie of naar de rechter?
Hoe pak ik dit verder aan?
Ze nemen hun verantwoordelijkheid gewoonweg niet

knopje

Re: garantie verlopen en winkelier kent BW niet

Ongelezen bericht door knopje »

opsturen (het had kunnen zijn dat ik de TV knop op de afstandbediening per ongeluk had ingedrukt en dat daardoor de afstandbediening de TV ging bedienen)
Dan moet je dat ook zo weer ongedaan kunnen maken !
Wat is nu precies het probleem ? dat blijkt niet uit Uw verhaal

microstar

Ongelezen bericht door microstar »

de makro is een groothandel in de zin van de wet,die niet rechtstreeks aan de consument levert(dat dit vaak wel gebeurd is een ander verhaal)
op groothandels is het consumentenrecht niet van toepassing

henkjan

Ongelezen bericht door henkjan »

een fabrikant bepaald zelf de garantievoorwaarden en heeft lak aan het BW ,wil je toch je gelijk halen dan zal je dit moeten aanvechten en dan niet via een geschillencommissie maar via de rechter,alleen moet je wel zelf de griffierkosten ed. vooraf betalen *zo ronde 400 eurö* om maar te hopen dat je dan wint,ik kan alleen maar zeggen dat weinig mensen deze weg kiezen,gewoon geen philips meer

Gesloten