LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie wifirepeater

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Nala77

Garantie wifirepeater

Ongelezen bericht door Nala77 »

Hoi,

Ik heb vorig jaar maart een wifi repeater gekocht bij webwinkel wifirepeaterxl. Nu een jaar later is deze stuk en de webwinkel bestaat niet meer. In het boekje van de repeater staat dat er 2 jaar garantie op zit. Dus contact gezocht met de fabrikant. Hun zouden eea uit gaan zoeken. Na een aantal mailtjes kwam het antwoord van de fabrikant dat ze niks voor mij konden betekenen.

Klopt het dat een fabrikant hier niks in kan betekenen???

16again

Re: Garantie wifirepeater

Ongelezen bericht door 16again »

Als fabrieksgarantie maar 1 jaar is, dan kun je nergens meer aanspraak op maken.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U heeft 2 jaar garantie op onderdelen. Zeer waarschijnlijk is repareren duurder dan vervangen van de gehele wifi repeater. Vandaar dat de fabrikant niets voor u kan betekenen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft de fabrikant nog een reden opgegeven?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij de Action een gekocht, koste maar E4,95 en is al meer dan 1 jaar goed werkende....

Dus het kan wel en als ze er nog zijn.... werkt prima.

Nala77

MichielFRL schreef:Welke fabrikant is dit?
Als de fabrikant zelf aangeeft dat ze 2 jaar garantie geven (staat in het boekje) dan moeten ze die ook geven.
De fabrikant is Gembird.

Nala77

alfatrion schreef:Heeft de fabrikant nog een reden opgegeven?
Nee ze hebben geen specifieke reden opgegeven!
Ze zijn opzoek geweest naar de site waar ik hem destijds heb gekocht en die konden ze niet vinden, vervolgens hebben ze me geadviseerd hen te mailen!
Als fabrikant boden ze geen oplossing.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens de Nederlandse wet geld op dit soort apparaten 2 jaren garantie.. mits het in Nederland door Nederlandse firma is geleverd....
Dus buitenlandse vallen er buiten.

Maar, wie gaat voor een dergelijk klein bedrag een rechtszaak starten om de wettelijke garantie te claimen, daar zit het echte probleem dus afwijzen is dan makkelijk.

Elders op de wereld zit er vaak maar 1 jaar of 6 maanden op, en ik weet dat dezelfde apparaten met andere merk opdruk elders goedkoper zijn en wel met 3 jaren garantie leverbaar zijn.

Dat is importeurs garantie mits je online aanmelde binnen 2 weken na aankoop!

Gesloten