LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie zadel Selle Royal bij Itek Roermond

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Vera L

garantie zadel Selle Royal bij Itek Roermond

Ongelezen bericht door Vera L »

22 juli heb ik een Selle Royal zadel van 39.95 gekocht bij Itek Roermond. 21 september moest ik plotseling afstappen en kwam ik met mijn achterste op de punt terecht en het zadel scheurde. Ik heb direkt met Itek gebeld en gevraagd wat ik nu moest doen. De meneer wilde het zadel zelf zien, dus ben ik naar Itek gefietst ervan uit gaande dat ik een nieuw zadel zou krijgen, omdat ik ook de bon nog had.. Eenmaal bij Itek heeft de meneer een foto gemaakt en deze zou naar het service centrum gestuurd worden en dan zou ik dezelfde week nog bericht krijgen. Begin van afgelopen week nog maar zelf gebeld , maar het servicecentrum had nog niets laten weten. Vrijdag weer gebeld, nog niets, maar ik zou vrijdag of zaterdag wel bericht krijgen.Maandag nog niks gehoord. Ik vind dat ik er als klant van uit mag gaan dat een zadel langer dan 2 maanden mee zal gaan en is dit niet zo, dat ik dan een ander zadel krijg of het geld terug krijg. Waarom moet dit allemaal zo lang duren. Ik weet wel zeker dat ik niet meer zal kopen bij Itek. Vandaag, woensdag 14 oktober eindelijk gebeld door Itek zelf. De bedrijfsleider zei me dat dit alles niet onder de garantie viel en dat hij niks voor me kon betekenen.

sjohie

Re: garantie zadel Selle Royal bij Itek Roermond

Ongelezen bericht door sjohie »

Vera L schreef:22 juli heb ik een Selle Royal zadel van 39.95 gekocht bij Itek Roermond. 21 september moest ik plotseling afstappen en kwam ik met mijn achterste op de punt terecht en het zadel scheurde. Ik heb direkt met Itek gebeld en gevraagd wat ik nu moest doen. De meneer wilde het zadel zelf zien, dus ben ik naar Itek gefietst ervan uit gaande dat ik een nieuw zadel zou krijgen, omdat ik ook de bon nog had.. Eenmaal bij Itek heeft de meneer een foto gemaakt en deze zou naar het service centrum gestuurd worden en dan zou ik dezelfde week nog bericht krijgen. Begin van afgelopen week nog maar zelf gebeld , maar het servicecentrum had nog niets laten weten. Vrijdag weer gebeld, nog niets, maar ik zou vrijdag of zaterdag wel bericht krijgen.Maandag nog niks gehoord. Ik vind dat ik er als klant van uit mag gaan dat een zadel langer dan 2 maanden mee zal gaan en is dit niet zo, dat ik dan een ander zadel krijg of het geld terug krijg. Waarom moet dit allemaal zo lang duren. Ik weet wel zeker dat ik niet meer zal kopen bij Itek. Vandaag, woensdag 14 oktober eindelijk gebeld door Itek zelf. De bedrijfsleider zei me dat dit alles niet onder de garantie viel en dat hij niks voor me kon betekenen.

Ik zou even kijken bij consuwijzer wat de te volgen stappen zijn, want zoals jij het schrijft, lijkt dit onder de garantie te vallen.

De eerste 6 maanden moet een verkoper in dit soort gevallen bewijzen dat de schade door onjuist gebruik is gekomen, maw de bewijsplicht ligt bij ITek. (Na 6 maanden draait dat om en moet jij bewijzen dat jij niet iets hebt gedaan waardoor deze schade is ontstaan.)

Vera L

dankjewel. Ik heb ook nog maar een mail gestuurd naar Selle Royal. Ik voel me echt bedonderd.

Vera L

Krijg net al een bericht terug van Selle Royal dat ze me een nieuw zadel opsturen. Ik wacht het eerst af, maar dit is nu de service die ik had verwacht van Itek Roermond.

Vera L

Zadel is vandaag aangekomen. Wat een geweldige service van Selle Royal, maar een heeeeele slechte service van Itek Roermond.

Gesloten