LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie zonder aankoopbon?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Glen

Garantie zonder aankoopbon?

Ongelezen bericht door Glen »

Beste,

Ik heb in mei 2003 van een particulier een gloednieuwe Canon Powershot A70 digitale camera gekocht. Nu vertoont apparaat plotseling een bekend probleem (zoomlens kapot).

Bij de aankoop heb ik echter geen aankoopbon gekregen. Kan ik nu toch nog bij Canon aanspraak maken op fabrieksgarantie, of is een aankoopbon echt een vereiste??

Wat moet ik doen?

Met vriendelijke groet,

Glen

Gast

Re: Garantie zonder aankoopbon?

Ongelezen bericht door Gast »

Ga eerst naar de winkel waar je 'm gekocht hebt. Want hun hebben je geen bon gegeven. Wie weet kunnen hun zelf wat aan de camera doen, of alsnog een bon voor je uitschrijven.

Het is wel beter als je bij dat soort aankopen om de bon vraagt, je weet toch hoe het werkt met garantie?!

Glen

Ongelezen bericht door Glen »

zoals ik al aangaf heb ik hem particulier gekocht (lees tweedehands).. Echter is het produkt nog geen jaar oud, aangezien hij nog geen jaar op de markt is.. Dan zou je toch zeggen fabrieksgarantie?

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als de fabrikant u tegemoet wil komen kunnen zij aan het produktie nummer zien of de camera echt zo jong is .maar u bent niet in het bezit van een aankoopbon oftewel de camera kan gestolen goed zijn en dan doet een fabrikant niets meer voor u ,probeer het met een verklaring en legitimatie van de persoon waar u de camera van gekocht heeft

good luck

Gast

lees bon.....
je moet de aankoopbon hebben, dan ga je toch naar die persoon toe om de bon te halen en als het niet lukt heb je waarschijnlijk pech gehad, maar dan valt ie niet onder de garantie voorwaarden.

Maar als je zo'n camera met jonge leeftijd bij een particulier koopt, had je zelf even aan de bon moeten denken.

ONRECHT.HATER

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Bij mijn beste weten is vaak garantie niet eens overdraagbaar, vooral als er een garantiebewijs op naam bij is geleverd. DAT kan men oplossen door met de verkoper (die het produkt tweede hands verkoopt), de afspraak te maken, dat, indien een beroep op garantie moet worden gedaan, hij/zij met het produkt naar de oorspronkelijke leverancier gaat. ZO kan men eventueel "geouwehoer" voorkomen.

Gast

Bij Canon kun je toch aanspraak op de garantie maken als het toestel echt nog niet langer dan 1 jaar op de markt is. Je zal wel een factuur krijgen maar dan moet je een brief sturen en garantie claimen.

Menyo

Ongelezen bericht door Menyo »

Wettelijk gezien heb je geen rechten. Een bewijs van aankoop is verplicht als je garantie wilt claimen. LET OP: DIT IS WETTELIJK

Kortom, een vriendelijk telefoontje doet mischien wonderen.

Gesloten